Inlägg från: gugeligu |Visa alla inlägg
  • gugeligu

Tygblöjetråden 24

MickeNike skrev 2012-07-29 12:52:52 följande:
    Okej, jag hade visst ett par till frågor, nu när jag har börjat kolla på allvar =P
    De tips jag har fått om det här är från min egen mamma, som använde tygblöjor på mig. Hon har sagt att ullbyxor är det bästa, att de håller torrt bra och är svala och så. Så det tänkte jag köra på. Men det verkar ha hänt ganska mycket de senaste 25 åren, så det kanske inte är det mest effektiva längre? Och även om jag bestämmer mig för ull-byxor finns det en massa alternativ. Och om jag till exempel väljer dessa www.minimundus.se/popup/tygblojor/bljb_imse_u... , hur många behöver jag då? Och hur ofta behöver man byta storlek? Den första känns det till exempel inte som att man använder så länge. Finns det några andra som går att använda längre perioder, eller blir det obekvämt för bebis då?

Och så det här med inlägg... Även där fanns det en massa alternativ, men det är väl kanske inte något man behöver i början?
    vi har ullbyxor och har månlagt oss om att det ska vara 100%.. jag tycker det behövs minst 2 i varje storlek, då kan man tvätta ena paret när man använder andra. 
Svar på tråden Tygblöjetråden 24