Tygblöjetråden 24
Väntar vårt första barn i slutet av augusti och har sedan länge tillbaka varit nyfiken på tygblöjor. Sambon har utan större protester gått med på att prova. Vi är överens om att det inte ska vara jobbigare än att köra på engångs och jag är helt övertygad om att det inte kommer att bli det.
La vår första order från ImseVimse idag med formsydda samt PUL-byxor. Längtar sååå tills de kommer!! I veckan blir det en tripp till Jysk för inhandling av vikisar (tvättlappar kallar de dem tror jag?) och sedan har vi ett litet startkit. Jag är verkligen peppad =)
Hur förvarar ni era använda hemma och på vift? Vi har hundar så jag vågar inte riskera att ha dem i en hink utan lock eller en tunna med lock som är för lätt att få av. Någon som har något tips? Lägger ni dem i påsar i skötväskan? Vill ju gärna spara miljön där med...
Tror ni att formsydda + vikisar funkar bra till en nyföding eller skulle ni rekommendera något annat? Har tittat på pockets och AIO med men torktiden bekymrar mig lite...
Hur gör ni när föräldrar/svärföräldrar/annan är barnvakt? Accepterar de tygblöjor eller har ni stött på patrull?
Tack för en mycket bra och informativ tråd förresten!! Perfekt för nybörjare som jag =)