Inlägg från: lilyros |Visa alla inlägg
  • lilyros
    llotta skrev 2012-02-12 20:35:02 följande:
    Lilyros - ja, vi har några. De var kraftigt nedsatta i pris vid ngt tillfälle hos knyt an så jag slog till. Vi hade Fuzzis i smal när hon var pyttis och gillade dem mkt. One size ändrar man storleken på med gummiband med knappar och på A sitter de bra med mediuminställningen. Hon väger nog 9-10 kg och är runt 75 cm lång. Jag tycker att de är bra och smidiga och med god möjlighet att justera storleken. Som one size i allmänhet är de ju lite byllsiga när de inte är i största läget, men jag tycker ändå att dessa är väldigt smidiga!
    Vad tror du om one size till en nyfödd?
  • lilyros
    nadir skrev 2012-02-18 10:48:41 följande:
    Visste inte om den här tråden, så jag startade en fråga i en egen tråd.
    Men jag kan likväl fråga här

Finns det tygblöjor som används för hela perioden?

Imsevimse tycker jag verkar så bra, men där är  det uppdelat newborn, small, medium osv.
    Då måste man köpa nya skal hela tiden. Hur många skal behöver man då?
    De har ju paket med 12 st, men behövs så många?

Jag har för mig det ska finnas såna som är för hela perioden, men kanske minns fel.

Helst inte sådana man viker själv.

Tacksam om någon har koll
    Vi letar efter ngt liknande och har spanat in "fuzzy bunz pocket onsize". Lite dyrare i inköp dock. Vet inte riktigt ännu hur dom funkar på spädis.

Imsevimse provade våra vänner och dom var inte alls nöjda med passformen till deras dotter.

Vi läste någonstans att mellan 18-24 tygblöjor är normalt, men det beror väl på hur mkt och ofta man vill tvätta. 
  • lilyros
    llotta skrev 2012-02-18 17:20:32 följande:
    Lilyros - jag köpte inte fuzzi i one size förrän hon var runt halvåret, men tror absolut att de kan funka tidigare utan problem - det behövs ju inte lika inlägg då, vi fick iaf byta rätt ofta eftersom hon bajsade mkt som spädis. Bodyförlängare är ett hett tips, men att använda lite stora kläder funkar också bra! När dottern var spädis hade vi som sagt ungefär 20 pockets och aio blandat och körde då och fortfarande engångs på natten. Vi brukar tvätta blöjor var tredje dag, ibland lite oftare. Det gick åt betydligt fler blöjor per dygn så länge det var amningsbajs som gällde, ibland behövde vi tvätta oftare.

Sen A började äta ordentliga portioner mat, när hon var runt halvåret kör vi någon slags EC-light. Innan hon satt stadigt läste vi tecken och höll henne över toan när hon bajsade, funkade förvånansvärt smidigt. Nu kör vi en kombination av det och att sätta henne på pottan på rutin, går himla bra det med, oftast åtminstone en omgång bajs och några kissomgångar per dag på den om vi är hemma. (hon är 10 månader nu) Varje bajsblöja man slipper byta är en vinst tycker jag!
    Hur menar du med "Det behövs ju inte lika inlägg då" ?
  • lilyros

Sådär ja, nu blir det tygblöjer för hela slanten. Har köpt hem ett gäng Fuzzi Bunz. Fråga, hur förvarar ni era smutsiga blöjor innan dom åker i maskinen? 

• lilyros
    llotta skrev 2012-04-13 23:01:01 följande:
    Vi kör hink med lock (den som minimundus säljer).
    Hur tvättar du dina Fuzzi bunz? Tvättmedel? Dosering? 

Hur gör ni andra, tvättar ni tygblöjorna med övrig smutstvätt? Amningsbajset är ju rätt geggigt... 
  • lilyros
    llotta skrev 2012-04-14 17:08:59 följande:
    Lilyros - vi kör skonas parfymfria pulver och lite (ett par teskedar). Vi sköljde faktiskt bort amninsbajset i handfatet. Nu sköljer vi bajsblöjor i toan de ytterst få gånger det hamnat i blöjan och är kletigt. Vi har hela tiden faktiskt sköljt de kissiga inläggen också (i handfatet), inte för att man behöver, men vi har valt att göra det iaf...
    Tvättar ni tygblöjorna med övrig smutstvätt? Tänkte, blir det verkligen rent med ett par teskedar tvättmedel?
  • lilyros

Någon som har eller har haft Fuzzi Bunz onesize till sin spädis? Blir inte riktigt klok på inspänningarna.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24