Tygblöjetråden 24
Vad roligt att tygblöjetråden fortfarande är still going strong! Jag hängde lite här när jag fick mitt första barn, 2006, och i vinter är det dags för syskon. Jag har lite av varje i blöjförrådet. Ganska många vikisar, ullrikes frottéblöjor (jättebra men små), några olika varianter på pockets, t ex Mommy´s touch (jättebra!). Blöjbyxor från imse, diaperaps (fina och luftiga) och minimundus ull (gillar idén med ull men tycker att det är svårt att sköta). Några imse aio i stor storlek. Det känns jättebra att inte behöva börja från noll denna gång - mycket mer ekonmiskt och miljövänligt att få barn nr 2! Men vi kommer att behöva komplettera för förra gången hade vi inte riktigt tillräcklgit med blöjor för att gå runt på det helt och hållet. Jag tror att det får bli fler vikblöjor, några fler blöjbyxor i olika storlekar men också ett gäng pockets/AIO.
Några frågor:
1. Imses nya frotteblöjor med knappar, någon som provat?
2. Tots Bots AIO easyfit, någon som provat? De är så fina!
3. Är det någon som använd fleecebyxor istället för pul eller ull? jag prövade att sy ett par förra gången, men de läckte som ett såll. Fleece kan ju vara av olika typ, vissa sorter släpper igenom medan andra inte gör det. Hur vet man det? Vill gärna ha blöjbyxor som inte är så täta som pul men ändå inte så dyra/svårskötta som ull.