Jag kan säga hur vi gör. Vi använder pappersblöja på natten och har 15 tygblöjor som vi använder på dagen. Jag har sytt dem själv av bommullsflanell som jag köpt på 150cm bredd. Jag delade dem mitt i tu och sicksackade kanterna. Vi har bara 3 blöjbyxor i varje storlek och det har funkat fint.
Har för mig att Ikea har tygblöjor som bebis kan använda den första tiden.
onoff skrev 2010-04-25 12:25:10 följande:Hej alla!Ska ha barn i september och vi är inne på att köra med tygblöjor. I alla fall prova med vikblöjor och byxor ovanpå. Nu vet jag ju inte om vi får en 2000 grammare eller en 4000 grammare, och jag vill kunna använda blöjorna ett par månader innan det är dags att köpa nya, helst så vill jag inte köpa några nya alls, utan jag vill kunna använda vikblöjorna från nyfödd upp till 1 år. Så, här kommer lite frågor, som jag hoppas att nån vänlig själ kan svara på ;) Vad ska jag köpa? Vilka har bäst kvalité och hur många blöjor och byxor behöver jag? Ni som använder vikblöjor använder ni även dom till natten? Vad jag förstår så håller inte dom lika tätt som allt-i-ett-blöjor? Kanske ska ha engångsblöjor till natten?Behövs det något extra inlägg i blöjan, typ någon slags fleecelapp?Fördel/nackdel med knappar och kardborre på byxorna?