• 060810

Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!

Tack!!! Så skönt att skriva här inne där det finns de som förstår. Kristianstad har ju bara plågat oss sen vi hamnade där. Är i färd med att byta till Lund då de är bättre där. Ett steg i det är att vi ska till den här gastro dr på onsdag. Sen väntar vi på tid till astma dr med. Det är en hel del extra kring henne som måste ordnas med innan hela bytet kan ske så jag tar det stegvis.

Känns som att komma över till BVC blir nästa stora mål. De har inte velat ta emot Jonalie pga hennes viktproblem men nu är hon stabil på sin -2 kurva. Hoppas kunna slippa neo på den biten med väga och mäta. Har ju knappt haft en normal föräldraledighet än. Den har mest bestått av sjukhusbesök och tråkigheter. Nu har hon ju börjat på dagis och då kommer nya utmaningar. Behöver jag säga att jag kommer bli sjukskriven för utmattning/depression? ;) så dagis hoppas jag kommer bli en bra avlastning.

• 060810

Men shit!!! Åh vad spännande!! Du får berätta sen hur det känns och hur det går för er!
    Åh det pirrar i kroppen på mig och det är inte ens vår knapp som ska ut. ;)

• 060810

Härligt!! Åh jag hade varit så nervös! Själv är jag uppe med en förkyld tjej som inte vet vad äta är för något och som enligt neo då inte ska sondas. Hmmm men bättre då att va vaken hela nätterna och göra av med energi? :( jag är såååå trött men lär ju inte sova än på ett bra tag! :(

• 060810

Hon har sondats idag. Men imorgon väntar dagis om hon inte får feber och de kan inte sonda och har ju noll intresse att lära sig med. Så hon kommer sondas extra när hon kommer hem. Det funkar inte annars.

• 060810

Måste beklaga mig igen. :(

Jonalie har en konstaterad ätstörning men dagis tar det inte på allvar! De ger henne mat som hon inte ska ha!! Hon ska inte ha äpple eller havregrynsgröt! Men nog fan ger de henne båda delar! Jag tycker inte det är roligt att köpa gröt och olja till dagis som hon ska äta men sen inte får det! De fattar inte när jag pratar med dem! "ja men hon äter det ju här" ja men hur mycket förstör de för kommande dagar?? De kan förstöra mycket!!!! Hon äter en rätt begränsad kost nu med passerad mat och minimax. Detta äter hon när hon vill. Vill hon inte äta så äter hon inte! Att få fel mat kan göra att hon under flera dagar inte vill äta! Men de fattar inte! Hon sondas ju inte på dagis nu utan jag får ta hela den biten hemma! Hon ska inte svälta! Vill inte att dagis ska få förstöra det jag byggt upp! Men vad gör man när ingen vill lyssna och förstå allvaret?

• 060810

Kan bara hålla med de andra om att testa saker som liknar majskrokar. Man kan även testa att lägga tex lite majspure på majskroken. Det har jag gjort på min flicka och det har funkat ibland. Nu äter hon ju en del men har vissa dagar då hon inte äter alls.
    Vad väger din tjej? Hur lång? Hur gammal?

Vet hur det är att vara orolig för vikten. Min flicka väger 8.5 kg till sina 78 cm. Vägde 3324 när hon föddes och är nu 14 mån. Hon har alltid haft vikt och matproblem och det gick så långt att läkaren anmälde mig till soc pga det. Helt sjukt men det gjorde han. Vi väger än idag endast på neo och har aldrig gått till BVC mer än för 2 sprutor.

• 060810

Jag är så arg på förskolan!! De ger inte Jonalie den mat hon ska ha (sin gröt + passerad kost) utan de stoppar i henne vad de andra barnen äter!! :( det betyder bitar!! De säger att hon äter men jag ser hemma att något inte står rätt till när hon matvägrar hemma sen. Bitar funkar inte hemma heller. Inte flaska. :( blir så ledsen!! Sen säger neo och dietisten att hon inte ska få nåt i knappen mer än nattetid för att hon lär sig att hon inte behöver äta för hon blir ju mätt ändå. Det känns så tröstlöst detta eviga kämpande och klagande. :( vill bara bort från allt!!! De säger att barn har ju perioder då de äter sämre eller inte alls och då sondar man ju inte. Nä, men hon har en ÄTSTÖRNING!!hon äter när hon vill och ska väl inte behöva svälta bara för att de vill stressa bort knappen!! Blir knäpp på allt!!! :(

Dagis säger att de inte har TID att ge henne den mat hon ska ha så de ger henne den andra maten. Behöver jag säga att jag är förbannad och ledsen?? :( de diskriminerar henne och ser inte till hennes behov!! Ska göra en anmälan till skolinspektionen imorgon.

Allt känns bara piss idag!! :(

• 060810

Tack Adni. :) så skönt att bara skriva av frustrationen. Har möte med rektorn på dagis imorn. Skolinspektionen tog inte ens emot nån anmälan utan hänvisade till rektorn. Hon blir klart tröttare o gnälligare när hon bara får i sig det hon äter själv. :( hon äter bättre borta än hemma ja. Alltid varit så. Men vissa dagar äter hon bara 0.5 dl yogurt tex och kanske nåt lite till lunch. :( blir så frustrerad själv för jag vet att hon kan när hon väl vill. Det är hemskt att veta det. Tror säkert de trugar en hel del men bet inte säkert. Idag fick jag i henne knappt 0.5 dl middag. Sen ville hon ha sin välling när hon skulle sova. Vällingen besår av lite uppvärmd minimax. ;) ytterst lite uppvärmd för det står att den ej ska värmas. Så vi får se vad mötet ger imorgon med rektorn. Dietisten och neo ska i a f ringa dagis och prata med dem. ;) spännande det ju! ;)

• 060810

Knappen behöver du inte kolla som med sonden. Den sitter där den sitter så att säga. Smidig som tusan. ;)
    Har de kollat om han har reflux? Låter ju som det. Just att inte vilja ligga och kräkningarna låter ju som reflux.

• 060810

Var det din lilla som låg i vagnen o jag sa: skönt med en unge som ser normal ut? han hade sond då väl?

Hihi det var inte illa att du kommer ihåg mig i så fall! :p
    Hade Jonalie sonden då eller hade hon fått sin knapp?

Trist att inte de medicinerna hjälper. För oss hjälper endast Losec. Inget ni ska testa?
    Skitjobbigt med kräk och matbekymmer... :(

Lust att ses nån dag annars? Vi kan ju inte bo så långt ifrån varandra ju! :p Så kan du få en liten knapp-lektion! :)
    Kram!! 

Svar på tråden Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!