• plupp06

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Detta med upplevelser av akupunktur är så indivuiduellt. Vissa kliniker har flera patienter samtidigt medans andra har en i taget. Jag har testat lite olika ställen och nu sist inför ET gick jag hos en som heter Susana Quintela i vasastan. Jag tyckte hon var duktig och engagerad i min situation. Jag blev ju gravid men vet inte om det har något med akupukturen att göra, men hursomhelst så var det avslappnande att gå på behandlingar och jag tycker inte det var några bortkastade pengar.

Tycker det är viktigt att man hittar en akupunktör som är realistisk och inte lovar guld och gröna skogar. En jag träffade påstod att mina FSH värden på 75 minsann skulle kunna gå att minska till normala nivåer, jo eller hur....

• plupp06
    fliix skrev 2010-03-23 18:42:38 följande:
    Sodkt och tjorven, fy vad tråkigt, det är så j-la orättvist, lider med er.Har i dag fått svar på att HCG värdet var 490 i går på dag 14 efter FET, någon som vet om det är högt eller lågt?      
    Grattis till {#lang_emotions_plus}. Tror 490 är ett normalt värde för RD 14. Fick du ett eller flera embryon?
  • plupp06

Sodk och tjorven: Verkligen ledsen, så himla orättvist att det inte fungerat denna gången. Hur tungt det än känns så ge inte upp. kram

• plupp06
    inkan70 skrev 2010-05-14 13:43:39 följande:
    Tack alla goa tjejer för peppingen, ägget överlevde och jag är nu en stolt ruvare.Nu är det bara den långa väntan innan man vet om det fastnat eller ej, men det är ju en positiv väntan.Omstart vännen hur går det för dig?Villsågärna hoppas det känns bättre snart, förstår att det känns extra jobbigt nu när blödningen kommit, men det är ju snart dags igen för er.Stora kramar Inkan
    Härligt! Jag tror det är ett starkt embryo som valde att överleva och förtsätta dela sig. Vi fick bara ett som var ok av 11 ägg och det visade sig vara en stark rackare, så jag tror stenhårt på ditt lilla ägg!!!!!
  • plupp06
    nilisen skrev 2010-05-18 13:15:48 följande:
    Va gulliga ni är, er omtanke värmer ska ni veta! Med vår otur så misslyckades fostervattensprovet idag, vilket är mkt ovanligt. Först kom de inte igenom pga ärrbildning då jag i min förra graviditet förlöstes med kejsarsnitt samt att fosterhinnan var seg. Vid andra sticket kom de igenom men då kom det även ut blod. Det blir nytt försök om en vecka. Ä så trött på denna väntan, och jag som är så nervös för missfallsrisken, och med alla dessa stick så ökas ju den på. Det hela var obehagligt och jag har nu kraftiga kramper i livmodern så jag kommer ligga helt till sängs resten av dagen. Måste uppdatera mig här på sidan under dagen, det verkar hända mycket.Kram, kram
    Kan man inte göra moderkaksprov istället för fostervattensprov? Förstår din frustration att först få dåliga KUB siffror och sedan att fostervattensprovet misslyckas. Vet du om det var blodprovet eller UL som drog ner kub resultatet? När jag själv velade om jag skulle göra KUB eller inte så läste jag i flera trådar att just blodprovet kan vara missvisande efter IVF/ÄD behandlingar. Kram på dig
  • plupp06
    LoLiNi skrev 2010-05-20 14:44:57 följande:
    Tjena brudar!Nu så är det gjort! Två toppenembryon insatta och SJU till frysen! Så nu är det full gas framåt som gäller. Och vi har ju två i frysen sen förut! Ett litet orosmoln har dock seglat upp på himlen men det ska vi ta hand om så snart vi kommer hem.När dr Söritsa gick igenom medicineringen efteråt så nämnde jag att jag haft en blodpropp i tonåren och då reagerade han som om han inte hört det förut! Nu vill han att jag ska kontrollera att jag inte har några genetiska faktorer bakom den proppen!Tror att han reagerade eftersom allting såg bra ut och graviditeten utvecklades fint till v.6-7 när jag började blöda en massa. När jag nämnde det första gången så var det före ET och allt, men tydligen så hade han inte fört in det i min journal för han gjorde en notering.Så nu ska jag alltså be min gyn. om en remiss för att kolla detta! Eller kanske ska jag kontakta min husläkare istället och be om hjälp med detta… hmmm ska fundera på detta under kvällen...Kramar en glad och lycklig Låla
    Grattis till ruvning!

Låter viktigt att kolla upp detta med blodproppen du haft när du var yngre, du fick aldrig göra någon undersökning då? Står du på fragmin i dagsläget i samband med ET?
  • plupp06
    LoLiNi skrev 2010-05-20 19:45:58 följande:
    Nix inget Fragmin, min gyn tyckte inte det behövdes - har dock dubbel dos av Trombyl!//Låla

Trombyl och fragmin verkar nämligen på olika sätt. Om jag förstått de rätt så kan  trombyl motverka proppar i de små kärlen (exempelvis till moderkakan) och fragmin mer inriktad mot vensystemet (ex blodpropp i ben). Vet att vissa behandlas med både trombyl och fragmin samtidigt just för att de kompletterar varandra på olika sätt.

• plupp06

Låla: Jobbigt att vänta på samtalet, kan läkarna inte förstå att det är en olidlig väntan...

Mina koagulationsprover (osäker på jag tagist just APC, hyeter provet APC verkligen?) tog minst 1 vecka innan jag fick svar.

• plupp06
    Låla: Wohoooo, grattis!!!

Vilken RD lämnade du hcg provet på? Fick du ett eller flera embryon tillbaka?
  • plupp06

Omstart: Skickar en stor tröstkram till dig Hjärta

Låla: Superbra att HCG ökar med rasande fart, då sitter emryot/embryona?!  "fastklistrade" ordentligt ska du se!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3