Emetofobernas tråd 5
Zasata; va? Är det någon i din närhet som gjort såhär eller?
Zasata; va? Är det någon i din närhet som gjort såhär eller?
Pepp pepp pepp tjejer!!
Tänk på att försöka omfokusera vid varje automatisk tanke som ploppar upp! Omfokusera på nåt helt annat, bryyyt tankebanorna som så väl triggar igång ångest och paniken....
Själv har jag arbetat hos min brukare som varit ms idag, ja det VAR jobbigt i början. Har tvättat händerna som en blådåre hela dagen, men ångesten glänser med sin frånvaro! *lycka* ..än sålänge iallafall...
Alla kollegorna har blivit smittade, men å andra sidan så har jag lagt märke till att de inte alls på samma sätt hanterar hygienen på samma sätt som vad jag gör, så jag hoppas att det blir avgörande för min del och at jag slipper insjukna....
Kollegorna är inte på nåt sätt äckliga i sin hygien, men de är inte lika medvetna om vart händerna är, tvättar dem inte hela tiden och kan äta sin mat utan att tvätta av händerna ordentligt och sådär..
SÅ, jag hoppas att jag slipper insjukna nu iallafall och ska omfokusera så fort tankarna återkommer! Gör detsamma ni med så får vi se ifall någon märker av en förändring...? Någon som är med?
Kram och kärlek till er!
Men har hon feber så är det inte konstigt att hon inte är hungrig. Nu borde det dessutom visat sig om det är ms. Brukar väl inte ha ont i magen ett halvt dygn innan det bryter ut?
Kanske förkyld?
Någon som hänger med på grejen jag skrev för några inlägg sedan?
Att varje gång paniken är i hälarna, ångesten gör sig påmind och man tror sig känna illamåendet, gör nåt annat. Bryt tankarna, gå en runda, baka, läs en bok eller vad som helst! Bara bryyyyt tankarna!
Jag kan börja. Jag har ångest för att jag jobbade hos min magsjuka brukare igår, tror såklart att jag kommer att insjukna och "väntar" i stort sett på att det ska bli så... Dumma dumma mig!!
När ångesten började och allt med den, så skottade jag hela uppfarten och körde slut på mig själv... Det funkade!
Nu kommer ångesten lite lite smygande igen, så nu ska jag plocka in diskmaskinen och sätta igång den...
Någon som vill haka på?
Måste bara fråga er som är ganska bra på det här med smittorisk osv...Visst är det väl inte luftburet?Smittar väl bara om det virvlar runt kräk/bajspartiklar??
Läraren på dagis påstår hela tiden att det är luftburet...