• Anonym

Emetofobernas tråd 5

Hjälp mig. Jag har ångest nu! Jag läste någonstans om vks och fick ångest. Jag tycker det är jobbigt att leva, jobbigt att leva med detta här. Jag får ångest så fort jag läser om vks, t.ex aftonbladet är BRA på att skrämmas och överdriva. Men expressen skriver nästan aldrig om de har jag märkt. Jag mår alltid sämre när jag läser om vks, inbillar mig att jag ska bli sjuk de närmaste timmarna. Jag var på en köpcentrum igår och kollade efter en data, och sen fikade vi. Jag hade ångest över att gå ut, när jag kom hem igår kände jag mig stolt för jag varit duktig och vågat gå ut bland folk i köpcentrum, tom fikat där. Men jag hatar tiden efteråt. Jag räknar alltid timmar, det är mer än 24 timmar sedan jag var på köpcentret så det är typ 24 timmar till. Hoppas ni förstår vad jag menar nu?

Sen ska min fästman börja skola på måndag. Jag blir orolig om han skulle ta med sig smitta hem eller något. Han går nästan aldrig på toaletter ändå, offentliga toa går han nästan aldrig på. Bara på jobbet när han behöver pissa. Jag tänkte på han ska börja på skola på måndag, nu när vi är på värsta period kan man säga. Det gör mig supernojjig! Jag är rädd och orolig jämt!

Jag skulle behöva lite pepp och återigen PEPP! Hjälp mig.

Sorry om ni tycker jag är komplicerad.

• Anonym

Hur stor är risken att bli smittad om man använder tvättstugan tror ni?

Jag önskar jag hade egen tvättmaskin! =(

• Anonym

Är nervös!
    Snart kommer vänner hit, jag ska möta dom vid parkeringen. Ena av dom, ena ´s pojkvän var sjuk i nyår och hon blev inte sjuk, vad jag vet. Men tänk om smittan ligger kvar på hennes jacka? Jag brukar ju krama dom. Hur stort är risken tror ni?
    Blir skit nojjig!

• Anonym
    Fridayyy skrev 2011-01-23 16:47:35 följande:
    Finns INGEN risk efter så många dagar!
    Fick veta också att dom varit hos en vän vars som var sjuka i julafton. Finns det risk att dom tar me smittan hit eller? Hur stor är risken?
  • Anonym
    Lillave skrev 2011-01-23 19:50:39 följande:
    Risken är 0%, lovar!
    Tack! Ni är så goa som svarar! TACK

Tänk lite, om 2 månader är vi nästan inne i April!!! Bara 6 veckor kvar tills det blir vår. GUD VA JAG LÄNGTAR!!!

Är så glad, det är vår snart! Då kan vi promenera i fina vädret, skippa vinterjacka och börja vårstäda! Sitta i balkongen med te eller kaffe och njuta av solen. Titta när det börjar blomma upp. Det blir ljusare.
    Varmare. =D=D=D
  • Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2011-01-23 21:55:58 följande:
    skulle det finnas kräkspartiklar på jackan el kläderna så sitter det kvar länge om de inte tvättar dem. Kan sitta väldigt länge. Men hur troligt är det att det skulle finnas på jackan. Och kläderna. Då hade de väl tvättat kläderna. Och så länge du inte tar i jackan och sen stoppar fingrarna i munnen är det ändå ingen fara. Jag tycker ni ska läsa vinterkräksjukans faktatråd här där står all info om hur det smittar
    på ett sätt kan det vara läskigt
    men man kan också se hur man kan undvika smittan och det smittar inte som jag trodde att det gjorde
    är du orolig är det bara att låta bli att krama dem?
    el tvätta händerna efter..
    Hon själv var inte sjuk och det var bara hennes pojkvän som var sjuk. Och HON träffade jag idag. Tänkte bara eftersom dom kramas och pussas när dom är utomhus, tänkte bara om det skulle finnas nån smitta på jackan.
  • Anonym
    LillaMammis skrev 2011-01-25 16:36:37 följande:
    Usch och tvi! Ja egentligen inte ändå men....
    Var och storhandlade idag. Vilken ångest man har där man går och TITTAR!
    Man ser alla pelar med sina händer och kladdar på allt. Det är ju äckligt som folk håller på!
    Ja ja fick det gjort och sen snabbt ut.
    Innan i tråden har ni pratat om Ahlgrens bilar som skydd mot vks. Gissa vad vi äter
    Hoppas nu vi inte åker på något skit för mat måste man ju ha. Katterna och hunden också.
    Ahlgrens bilar som skydd? Seriöst eller fattar jag trögt? Haha
  • Anonym
    LillaMammis skrev 2011-01-26 09:59:54 följande:
    Ja tänk om det fanns ett vaccin! Jag hade bankat som en tok på dörren för att få det då
    Läste på text tv igår att snart kommer det varga vinter! Fan också! Ska pågå från slutet på februari och 2 månader framåt!
    Hur påverkar detta alla sjukdomar? Blir det mer vks då?
    Känns inte alls skoj kan jag säga för jag vill inte ha mer vinter nu.
    Läste i expressen att "våra" meterolog säger att det inte är 100% att det blir vargavinter eftersom det finns inget som visar att det ska bli så, det var någon annan som sa att det skulle bli vargavinter men inte enligt våra meterolog. =)
  • Anonym
    LillaMammis skrev 2011-01-27 17:12:14 följande:
    En gång hade barnen magsjuka och det var jullov och ingen var på dagis. Vi var ute på landet och handlade inte på 2 veckor för vi hade allt hemma. Mjölk kom grannen och lämnade av vid ytterdörren Tala om service!
    Men först hade Evelina det. En vecka senare fick Djohnny det!
    Hur förklarar man att det går 1 vecka emellan? Kan det vara så lång inkubationstid? Skrämmande
    Jag tror stenhårt på 48 timmar som gäller.
    Att man blir smittad efter 48 timmar kan ju bero på att smittan KAN finnas på t.ex leksaker, gardiner eller knappar/dörrhandtag och så. Det är kanske något man glömt att tvätta av och så?
  • Anonym
    LillaMammis skrev 2011-01-27 17:24:51 följande:
    Säger du att en emetofob glömmer att torka av något? Haha. Bara skojar med dig
    Nej jag hade tagit allt! Tvättat allt i klorintvätt som gick att tvätta resten torkades av med klorin och sedan vanlig tvålvatten.
    Haha Inte glömt men kanske missat något? Hur annars skulle den smitta? Eller så blev den smittad av någon annan?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5