• Anonym

Emetofobernas tråd 5

4 göteborgare

• Anonym
    Grönsiska skrev 2011-01-07 12:17:28 följande:
    Håller tummarna för att det gör det . Hur trivs du med livet för övrigt?
    inget vidare :-/
  • Anonym

Hej alla emetofober!

Här kommer en ny emetofob in i bilden... Det här kanske verkar som ett abrupt inlägg bland alla magsjukeinlägg, men jag måste fråga... Är det någon mer än jag som tycker att Rynkebyreklamen är uräcklig? Emetofobin slår till och jag blir jätteillamående av den där josen som flyger ner i förpackningen (min emetofobi handlar mer om att jag tycker att det är äckligt att se andra spy/se spy på marken/osv än att jag är rädd för att bli tex magsjuk). Jag har gått och funderat på det här ett tag och jag måste fråga för jag känner mig heltokig. Så... Nån mer?

• Anonym

Jag tycker att man inte bör lägga upp någon länk, människor mår redan dåligt och får se det, blir värre då.
    Jag tycker som ni andra, lägg helst inte upp något länk om vks eller rapport från smi typ.

Det är en tråd där man stöttar och peppar varandra, inte oroa varandra. :)

• Anonym
    zasata skrev 2011-01-12 22:39:58 följande:
    Ja det är äckligt! Om man har magsjuka, är sänkan hög då? Eller syns det inte? Kul att dottern vägrar sova!!
    Sänkan? Förlåt men vad är det? Temp?
  • Anonym

Nej det otänkbara hände idag på dotterns dagis ett barn kräktes rakt ut fy är helt panikslagen nu, och på köpet kör jag ner i diket med min älskade tjej tur nog klarade vi oss men hon blev väldigt rädd och frågar massor nu usch vilken dag.
    Men risken lä va stor att hon insjuknar i kräksjuka nu.

• Anonym

Men det har "alltid" varit så sen dess, innan ni kom till tråden. Det är flesta som INTE VILL läsa nåt om sådant som smi rapport och så. Själv kollar jag det då och då men jag skriver inget om det för respekt mot dom andra i tråden.
    Denna tråden är ju till för att stötta och peppa varandra så får någon panikångest eller  sådant så svarar vi ju självklart och försöker peppa denne.

Så är det bara. Jag beklagar om ni känner er så här i tråden.

• Anonym
    mrslonely skrev 2011-01-15 19:12:54 följande:
    alltså bryr sig ingen om vad jag känner
    utan bara vad de som tycker det är jobbigt med länkar känner
    Men det är ju det vi pratar om i den här tråden, är någon orolig över att någon i ens närhet har kräkts t ex vill man ju ha stöd. Det är tråkigt om du skräms av det men så har det "alltid" varit här. Då kanske du får hitta en annan tråd som passar dina behov bättre, eller starta en egen?

Ibland är det så enkelt som att passar inte handsken får man prova en annan.
  • Anonym

Jag får också mardrömmar om magsjuka.
    Denna vinter har jag drömt om de nästan varje nätter. Inte magsjuka varje gång men alltid något med kräkningar eller diarre.

Undrar VARFÖR man drömmer om sådant? Jag blir lättad när jag vaknar upp. Hatar att drömma om sådana saker! MARDRÖM. =(

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5