Emetofobernas tråd 5
Stämmer det att man ofta spyr när man vaknar??
Jag kommer ev få bli sövd nästa vecka och jag är LIVRÄDD!! Både för att spy när man vaknar och för att inte vakna alls!
sugen på det där testet, men 1000 kr är ju rätt mkt :/
Hur gör man testet och hur får man svar?
Vill läkare verkligen skriva ut sånt just för att man inte ska kräkas? Jag menar att det finns ju en anledning till att man kräks. Fast jag skulle också gärna slippa!
Sist jag var dålig var för 1½ år sen och då had ejag kvar Lergigan mot illamående som jag hade fått för mitt graviditetsillamående. Det tog ju inte bort det helt, men gjorde faktiskt att jag kunde sova och sen vaknade jag av att jag hostade till och fick springa till toa och kräkas. Jag satt alltså inte och hade ångest och panik på toaletten i timmar innan. Fast nu vet man ju inte om det var tillfälligt attd et blev så, men man kan ju hoppas att det var tack vara tabletterna.
Stackars dig Alveline! Man inser hur sårbara vi är med vårt dricksvatten egentligen. Usch,man blir rädd. Krya på dig!
zazata, jobbigt sits...vet ju precis hur man känner i såna lägen. Jag håller ändå tummarna för att det inte är nåt mer än magknip!
Mium, jag tror du kan vara helt lugn.
Anonym, tänk att illamåendet vid en graviditet oftast går att behandla. Finns ju medicin att få utskriven om man mår mkt illa. Jag var också livrädd att kräkas under förlossningen, men har haft tur att inte ens må illa, och det trots att jag hade lustgasen på högsta också. När det gäller dagis så kan jag bara hålla med, det är det värsta med att ha barn...
middiz, stackars din lilla tjej! Hoppas att hon mår bättre nu.
zazata, att hon inte har spytt än är ju ett bra tecken iaf. Att hon inte har aptit kan ju lika gärna bero på febern.
För några månader sen blev min dotter jättekonstig plötsligt en morgon och vägrade äta. Hon älskar att äta annars! Hon ville verkligen inte ha nåt, inte ens glass och sånt hon gillar. Hon ville ha inte fika, inte mat, sen på kvällen så åt hon lite igen. Jag gick och väntade på kräk hela dan, men det kom aldrig nåt och hon hade ingen feber heller. Så...jag håller tummarna för att det går över för din tjej med. Vet hur jobbigt det är när man stelnar till av minsta lilla host eller gnäll.
zazata, vilken tur att det inte var nån magsjuka!
Här är jag förkyld och har svid i magen. Blä...mår lite illa med men det är ibsmagen som spökar som vanligt.
Är helt skakig nu, minsta dottern på 1½ satt på golvet och var just på väg att spy, hon hostade och försökte kräkas flera gånger, grät och skrek och jag satt berädd med lilla hinken. Till slut gick det över och hon fick lite vatten. Jag tror nu att hon fått i sig en mattfrans, hon brukar pilla på dom. Men fy, jag är fortfarande helt skakis för jag trodde ju att hon blev sjuk!!!
Men, jag är glad över att jag kan ta hand om barnen när de blir sjuka. Jag håller mig lugn även om jag helst vill krypa ur mitt eget skinn. Jag klappar på ryggen, pratar och håller mig helt lugn. Men sen efteråt kommer paniken och jag bara skakar. Hu vale!