• zasata

Emetofobernas tråd 5

Ååå jag orkar inte! Fan aldrig sätt någon kräkas så mkt som hon gör!? Jag orkar inte!!!

• zasata
    Anonym skrev 2011-02-11 16:45:35 följande:
    En fråga till er alla.
    Mår ni verkligen bra av att vara här i forumet? Missförstå mig inte nu.
    Jag är väldigt glad att detta här finns och för all stöd(inte alltid men oftast) man får.
    Men ibland mår man dåligt av att läsa men samtidigt är tråden bra för uppmuntran och pepp.

Hoppas verkligen att ni INTE missförstår frågan.

SNART är de Mars! Då är vi ju på väg till våren!
    Både och, mår jag bra, "glömmer" jag bort det. Mår jag dåligt går jag in och stöttar och blir söttat.
    Frosk skrev 2011-02-11 19:07:34 följande:
    Lider med dig! Är din sambo hemma så han kan ta det värsta?
    Ja det gör han som tur är, usch jag mår illa nu, tagit primperan och tycker man bli så konstigt av det med vill bara att det skall försvinna!!!!
    milla2 skrev 2011-02-11 19:09:35 följande:
    zasata stolt över dig som är hemma å hjälper henne..jag hade nog flytt fältet..
    Finns ingenstans att ta vägen, och smittad lär jag väl redan vara
  • zasata

barnen  sover, och börjar bli bättre. jag och sambon mår bra än. ätit lite macka nu.. äter mkt biobics.. 
    men känner mig "orolig" i magen men kan ju vara för jag e nervös och inte ätit så bra, för mår inte illa.
    jag vill bara "andas ut" men är såå långt kvar!

För så här måste det ju varit
    Torsdag morgon, sonen bajsar löst, men inte vatten så får gå till dagis. (han är alltid lös i magen, men detta var lite mer löst svårt att beskriva.)
    Vid 14 ringer dom då han bajsat igen, sambon hämtar.
    Jag kommer hem vid 19, då har han under dagen, men moronen bajsat 5 eller 6 gånger.
    Vid 23:30 kräks han.
    Fredagmorgon och en vattenblöja.
    Sen inget mer.
    Dottern kräktes först vid 15 på fredag, och fram till ca 19.
    Två gånger under nattem när hon försökte dricka lite vatten.
    nu på morgonen har hon fått behålla välling och vatten. sista gången var nog vid 03-04 (sambon sov med henne.)

Jag vill ju veta "när" vi blivit smittade. och nör blev dottern smittad

• zasata
    martini bianco skrev 2011-02-12 13:18:03 följande:
    Det låter lite som en typisk barnsjukdom, rota-virus. Det drabbar sällan vuxna, på sin höjd diarré isåfall. men just eftersom förloppet verkat relativt lindrigt för barnen så tyder mycket på just rota.
    kan ju hoppas..
    sambon känner sig dock bubblig i magen, men kan ju vara biobicsen kanske?
    jag är så trött och bryter ihop nu orkar inte mer. att vänta. roa barnen som är pigga. med vad?!? 
  • zasata
    Anonym (F.d. Emetofob) skrev 2011-02-12 15:38:02 följande:
    Att man känner sig sjuk när man tagit hand om någon som är sjuk är lite standard. Där jag arbetar (på sjukhus) brukar vi skojja om att det bubblar i magen så fort någon patient har spytt. Det är nog ganska vanligt att det upplevs så. Men det är sällan någon blir smittad. 

Man ska nog inte äta för mycket biobicsen, följ de ordinationer som står på förpackningen. Ett för stort intag kan säkert göra att magen känns lite mer bubblig. Jag brukar äta sånt innan jag åker ut och reser, men äter jag mer än två veckor blir jag väldigt lös i magen p.g.a. dem.   
    Vi har tagit tre var idag... tänkte ta en till ikväll..
    nu sover han. jag är så rädd, så trött och vet inte hur jag ska orka. ungarna så pigga och rastlösa! 
  • zasata

Jag har inte städat hysteriskt denna gången!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5