• zasata

Emetofobernas tråd 5

Finns massa olika tabletter med råmjölk.

• zasata

Är på VC.. Sen psykologtid.. Så sjukt mkt folk!!!

• zasata
    milla2 skrev 2011-02-03 20:12:59 följande:
    fasen... jag var på dagis idag pga inskolning. då frågade jag och på minstingens avd var d bara förkylning nu typ.. sen går jag över till stora sonens avd och ser en lapp i hallen.. nu har vi flera fall av magsjuka.. jag frågar om lappen gäller nu eftersom jag haft mina hemma i 14 dar pga magsjukan. då säger dom att en tjej hade fått det denna v och att de bara vet om henne för tillfället. va tror ni hade ni lämna imorgon?
    Du kan inte ha dom hemma jämt, det är ALLTID någon hemma med magsjuka på dagis. 

Idag sa min nya psykolog att han inte heller kan hjälpa mig mer
    Ingen som kan gptt hos olika psykologer och KBT åkt akut och allt nu i 3 års tid, och ingen kan hjälpa mig.

Jag e med livrädd för dagis, idag när jag lämnade hade dom haft kräkkalas igår på dagis :( Slängt ut mattor och allt för så många hade kräkts =/ 
  • zasata

suck hemma från akuten, igen!

Och nu mår jag illa

Med dottern kände mer än en vecka innan mens, när ägget fastnade att jag var täppt i näsan, sen vid BIM började jag må illa och svimma, testade + 3 dagar innan-

• zasata

som ni vet ni som läser min blogg eller FB. (zasata.blogspot.com/search/label/sjuk
    så är vi sjuka jämt! 
    Jag orkar inte mer. vi är helt slut psykiskt och fysiskt här hemma nu. 
    Dom som kan hjälper oss så gått det går, men inte lätt att lämna bort sjuka barn.. 

men natten till tisdag vaknade vi och tog in Leo till vår säng som vanlig och han drack välling. Han ville inte äta mkt i måndags. tar ett par minter och han kräks upp det. 
    Sen bajsar han löst två ggr, vitt. 
    Äter som en häst på tisdagen. 
    Onsdag äter han inget vidare, bajsar normalt men ljust. 
    Ringer 1177 som säger att det kan vara så länge efter magsjuka, så vi ska utgå från konsistensen. 
    Torsdag morgon vaknar vi sent så han hinner inte få välling. 
    Lämnas på dagis. 
    Äter inget och kissar inget. 
    Dricker lite välling hemma ca 50-70mm och äter lite frukt. 
    kissar en gång. 
    fredag dricker han 100ml välling på morgonen, och lämnas på dagis. 
    vid 12 ringer dom då han är jätteledsen och inte vill äta och inte kissat. 
    så vi åker till VC, där vi träffar en läkare som ger en rimmis till östra och säger vi får åka till akuten där. 
    då han inte ätit eller drukit bra, lite svullen i buken, trött, och mörk under ögonen, röd i ena örat. 
    på östra säger dom inte mkt, väger honom och sen januari har han gått ner 860gram. 
    Ser att han är röd i örat skriver ut pencilin men att vi ska vänta (eller jag tycker det) och att det troligen är MS han har. men ingen annan har blivit sjukt. han bajsat ca 1tsk där (vitt) inget kiss på hela dagen igår. 
    Idag har han bajsat SJU ggr och ätit ganska mycket, så vi slipper åka in igen då han ätit nu. 
    Men VAD är detta för något? 
    Är det MS? borde ingen blivit dålig nu då? 
    Ska man bajsa vitt så länge? eller lite åt majonäshållet i färget. 

Vad är detta?!? 

Jag är bara så trött, kan inte vara hemma mer jag och sambon. 
    Och han måste få gå på dagis riktigt, han han ingen feber denna gången. 
    men om ni läser i bliggen är ju det mer ovanligt..

• zasata
    Molina skrev 2011-02-05 21:34:19 följande:
    Åhh nej, vet att få ord inte kan lugna dig nu men det går en variant av MS nu som sägs vara extremt lindrig även om det inte hjälper oss som är rädda men hoppas ni andra klarar er.

Zasata: Vi är i samma skit som er nu, är helt slut Moa är bara sjuk precis hela tiden, hon har varit borta från dagis nu i 2veckor och hela nästa vecka blir hon hemma, börjar bli rädd för mitt jobb mår skit.
    Jag fick lov att åka in med henne idag pga av feber och hon va riktigt dålig med en fruktanvärd halsfluss och uttorkad fick åka hem med henne med nöd och näppe mer pga av min fobi och Moa har också bajsat vitt och tydligen kan dom göra det efter en ms men även vid lånvarliga infektioner och uttorkning.
    Vi kommer bli sjukskrivna med Moa nu, jag har nått en gräns som ja jag bara andas mer gör jag inte.
    Förstår om ni inte kan vara hemma med pojken men skulle jag vara er skulle jag nog försöka fixa en sjukskrivning på pojken så han får en chans att återhämta sig till 100%.
    Hoppas det löses för er.
    hur funkar det då? Blir det som VAB? fan inte råd att vara hemma mer, är jag hemma ryker mitt jobb, är sambon hemma så missar han skolan.. ja uttorkning och långvarig infektion, där har vi svaret!
  • zasata

i morse hade jag lite ont i magen, kände mig toanöding, men gi ck alrig för jag inte hann.
    nu mår jag illa, lite ont i magen, lite hungrig och smakar kosntigt i munnen.. men mest mår jag illa.... BLÄ!
    behövde bara skriva av mig. 

• zasata

Jag orkar inte denna fobi mer!! Köpte en kycklingsallaf vid 15 på Hemköp. Mår skit ni. Så ont att jag knappt kan gå huvudvärk och illamående! Skit!!! Fick hoppa av spårvagnen tidigare för jag bara svettades. Men så ont jag inte kan gå... Ååå ska vi leva så här???!??

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5