Emetofobernas tråd 5
Finns massa olika tabletter med råmjölk.
Finns massa olika tabletter med råmjölk.
Är på VC.. Sen psykologtid.. Så sjukt mkt folk!!!
skönt du hittat något du gillar att göra!
suck hemma från akuten, igen!
Och nu mår jag illa
Med dottern kände mer än en vecka innan mens, när ägget fastnade att jag var täppt i näsan, sen vid BIM började jag må illa och svimma, testade + 3 dagar innan-
som ni vet ni som läser min blogg eller FB. (zasata.blogspot.com/search/label/sjuk)
så är vi sjuka jämt!
Jag orkar inte mer. vi är helt slut psykiskt och fysiskt här hemma nu.
Dom som kan hjälper oss så gått det går, men inte lätt att lämna bort sjuka barn..
men natten till tisdag vaknade vi och tog in Leo till vår säng som vanlig och han drack välling. Han ville inte äta mkt i måndags. tar ett par minter och han kräks upp det.
Sen bajsar han löst två ggr, vitt.
Äter som en häst på tisdagen.
Onsdag äter han inget vidare, bajsar normalt men ljust.
Ringer 1177 som säger att det kan vara så länge efter magsjuka, så vi ska utgå från konsistensen.
Torsdag morgon vaknar vi sent så han hinner inte få välling.
Lämnas på dagis.
Äter inget och kissar inget.
Dricker lite välling hemma ca 50-70mm och äter lite frukt.
kissar en gång.
fredag dricker han 100ml välling på morgonen, och lämnas på dagis.
vid 12 ringer dom då han är jätteledsen och inte vill äta och inte kissat.
så vi åker till VC, där vi träffar en läkare som ger en rimmis till östra och säger vi får åka till akuten där.
då han inte ätit eller drukit bra, lite svullen i buken, trött, och mörk under ögonen, röd i ena örat.
på östra säger dom inte mkt, väger honom och sen januari har han gått ner 860gram.
Ser att han är röd i örat skriver ut pencilin men att vi ska vänta (eller jag tycker det) och att det troligen är MS han har. men ingen annan har blivit sjukt. han bajsat ca 1tsk där (vitt) inget kiss på hela dagen igår.
Idag har han bajsat SJU ggr och ätit ganska mycket, så vi slipper åka in igen då han ätit nu.
Men VAD är detta för något?
Är det MS? borde ingen blivit dålig nu då?
Ska man bajsa vitt så länge? eller lite åt majonäshållet i färget.
Vad är detta?!?
Jag är bara så trött, kan inte vara hemma mer jag och sambon.
Och han måste få gå på dagis riktigt, han han ingen feber denna gången.
men om ni läser i bliggen är ju det mer ovanligt..
i morse hade jag lite ont i magen, kände mig toanöding, men gi ck alrig för jag inte hann.
nu mår jag illa, lite ont i magen, lite hungrig och smakar kosntigt i munnen.. men mest mår jag illa.... BLÄ!
behövde bara skriva av mig.
Jag orkar inte denna fobi mer!! Köpte en kycklingsallaf vid 15 på Hemköp. Mår skit ni. Så ont att jag knappt kan gå huvudvärk och illamående! Skit!!! Fick hoppa av spårvagnen tidigare för jag bara svettades. Men så ont jag inte kan gå... Ååå ska vi leva så här???!??
kan varit magsjuka, men ni kan nog andas ut nu!
jag har så ont att jag snart dör. tvingat i mig lte att äta och mår så illa nu, känns somn jag ska spy snart, bara skakar..