• Anonym

Emetofobernas tråd 5

Men är det lätt och bli smittad om man varit utomhus, tex på stan eller något?
    Jag tänkte på, om man rör vid något sak t.ex i bussen. Där har någon magsjuk suttit eller rört vid. Blir man lätt smittad då?

Jag tvättar alltid händerna när jag varit utanför dörren(och toabesök). Och när jag handlat mat och kommer hem med mat så tvättar jag alltid händerna när jag vidrört matvarorna..
    Tvångstankar, vettu.

Tar också alltid vitpepparkorn när jag varit utomhus.

• Anonym
    AnnaOctavia skrev 2010-12-22 10:56:44 följande:
    zasata :

dom där bioceps tabletterna du pratar om, vart kan man köpa dom?
    googlade lite och hittade nått bioceps extra. heter dom ens så haha? minns ej men iaf.
    Och kan man äta dom under graviditeten?
    kram
    Biobics heter dom :)
  • Anonym

jahapp. killens systerdotter klagade över ont i magen tidigare ikväll och nyss vaknade hon och spydde rakt ut på golvet. Helvete!

Nu kommer det bli några sömnlösa nätter kommande dagarna . Vågar man vistas i det rummet hon spydde i, eller hur fan gör man? Ska jag låsa in mig i sovrummet några dagar?

och jag som busade med henne tidigare idag också. gravid är jag med, så jag är väl extra känslig på det!
    fanfanfanfanfanfaaaaan!

• Anonym
    zasata skrev 2010-12-23 13:31:02 följande:
    Var du i samma rum hon kräktes?

Felle: Risken är minimal.
    Nej det var jag inte. Jag gick inte in där förren allt var upptorkat och borttaget.
    Hon har bajjat en gång på toa men där är städat med klorin. Jag kissade i duschen för att slippa sitta på toastolen .. sjuk man är ibland..

Har inte rört henne sedan hon kräktes och försöker hålla mig på avstånd. Tror ni jag klarar mig?:/
  • Anonym
    Fridayyy skrev 2010-12-23 14:30:29 följande:
    Tycker synd om dig!! Är hon som är sjuk inne i ett eget rum eller är hon i köket och så? Håller tummarna att du slipper bli sjuk.
    Hon är 6 år så det är svårt att hålla henne instängd i eget rum, särskilt med tanke på att dom är på besök hemma hos oss.
    Hon springer omkring överallt, men jag försöker att hålla mig borta.

Hon spydde två gånger inatt och bajjade en gång imorse, men sedan dess har hon varit pigg och kry.
    Jag var inte i vardagsrummet när hon spydde, men efteråt när allt var borta gick jag in en snabbis för att hämta ett glas vatten.(kök och vardagsrum sitter ihop så att säga.) Sedan var jag i mitt sovrum resten av natten fram till lunchtid nästa dag när hon verkade friskare igen.

Både jag och hennes mamma har städat toan ett par gånger och jag gick på toaletten för första gången för ett par timmar sedan men var noga med att klorera igen först, både på och i toaletten. Tvättar händerna när jag tagit i saker som hon tagit i.

Tror ni jag klarar mig? Nu vistas jag i vardagsrummet som vanligt, kan ju inte isolera mig :/
  • Anonym

usch..livet är inte rättvist.

alla befann sig i samma rum när hon spydde , utom jag som höll mig undan.
    Trots det är alla friska . utom jag...

blev dålig nu på kvällen. har ont i magen, mår illa och har diarre. inte spytt ännu, men det kommer väl.
    fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaaan .. vill bara gråta just nu, är så jävla rädd

• Anonym
    Fridayyy skrev 2010-12-25 10:25:10 följande:
    GOD JUL till er alla och hoppas vi alla får en lugn julhelg!

Anonym, tycker synd om dig, hur har det gått? Det är inte din ångest som gjort att du varit dålig i magen?
    Det slutade med att jag spytt hela natten varvat med diarré...
    Har aldrig haft sådan panik tidigare, det var riktigt jobbigt och jag grät som ett litet barn. Är hemma hos mamma över jul så hon och min pojkvän har fått sitta med mig på toan och stryka mig över ryggen . Nu blir dom säkert också sjuka. :(

Nu har jag inte spytt på snart 5 timmar, så jag tror det är över. Har fortfarande ont i magen, men det är ju inte så konstigt som den jobbat inatt. Lite smått illamående, men tror det beror på att jag är tom i magen. Dricker små klunkar rött te med lite honung i.
  • Anonym
    middiz skrev 2010-12-25 11:39:20 följande:
    Fyyy stackare!!! Visst känns det som att efter en sån natt klara man allt?

Vi ska fira jul med mannens släkt idag.. och han som jämt smittar oss med magsjuka... behöver jag säga att jag har ångest??
    Ja verkligen! Att spy är nog det jobbigaste man kan gå igenom som emetofob. :(

Förstår att du har ångest, skulle jag också ha. Blev ju smittad av killens systerdotter som varit på besök, och innan hon ens kom så tänkte jag: "måtte hon inte bli magsjuk som alla andra ungar blir den här tiden på året".
    Och självklart så blir hon det, vad annars?
  • Anonym
    zasata skrev 2010-12-25 14:55:00 följande:
    F yvad jobbigt! är ju sällan man kräks efter man haft diarré. Men tänk att du klarade det!! Och visst känns det bra nu, värre än så här var det inte och det behöver du inte ha ångest över jämt!
    Hann du till toan också? "Hur" ont gör det i magen och hur illa mår man?

Var det i torsdags kan du vara lugn nu!

usch fy vad jobbigt, jag hade nog firat "utomhus" haha... hoppas det går bra!

Godjul
    Riktigt än känns det inte bra, mår fortfarande lite dåligt och är rädd att kräkas igen . Men nu är det 7 timmar sedan sista spyan så jag hoppas det går över. Dricker små klunkar vatten och lite proviva för att lugna magen, men det gör fortfarande ont.

Jag spydde verkligen till det var totaltomt i magen
  • Anonym

Nu har jag sovit 20 timmar i sträck efter den där jäkla magsjukan. Mår mycket bättre, men har lite svårigheter att äta eftersom magen är så pass tom. Försöker äta sakta, men har lite panik då jag gått ner 3 kilo sedan julafton.. :/

Jag väger redan lite (1.60, väger 50kg)
    Nu väger jag 47 kg och känner lite ångest över det .. med bebis i magen och allt. Är bara i vecka 8

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5