Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-11-02 19:42:27 följande:
    Nej, men tänk om hon kanske fortfarande kommer vara lös i magen?
    Men du behöver inte vara med henne om hon ska gå på toaletten?
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen
    lollisen skrev 2010-11-02 19:50:55 följande:
    Men du behöver inte vara med henne om hon ska gå på toaletten?
    ....SÅklart skrev jag det sista med glimten i ögat...
  • lollisen
    zasata skrev 2010-11-02 20:11:32 följande:
    hehe det förstod jag

Men om hon inte smittar, varför smittar det då så lätt?
    Lätt och lätt..... Jag vet inte om det smittar så jäkla lätt egentligen.. Jag har varit tillsammans med en pojkvän som blev magsjuk, jag tog hand om honom och hans k*äk utan att bli smittad... Stannade och städade etc...
    Min son har varit magsjuk säkert 5 ggr, utan att jag blivit smittad...

Det jag tänkt på varenda gång, är handhygien, handhygien och handhygien! Det är det som räddat mig är jag övertygad om!

Även jobbat länge inom vården och tagit hand om andras k*äk och sådär, utan att bli smittad sj'älv....

Så lätt att bli smittad? Nej om du frågar mig...

OM man stoppar in händerna och de är kontaminerade, DÅ är det nog lätt att bli smittad så att säga... Men det krävs ju att du då har virus på händerna.. Kräks hon inte och får virus på händerna så är det ju lugnt liksom.... Det är ju främst (enlligt min tro) den kassa handhygienen efter toalettbesök som får folk att insjukna så mycket...
  • lollisen
    zasata skrev 2010-11-04 20:59:33 följande:
    Nej ingen jag vet tycker det är roligt och säger "man vill ju bara dö". Och varför utsätter sig då så många för det?

För att de inte har samma tänk som vad vi har, de ser inte riskerna med att bli smittad på det sätt so m vi gör..
  • lollisen

Nu blev mitt sista inlägg väldigt konstigt.... ?

• lollisen

Det jag tänkte skriva var att folk som inte lider av fobin tänker ju inte på samma sätt som vad vi gör... De ser ju inte potientiella smittoställen överallt och tänker liksom inte på det...

Ungefär som vad vi kanske inte tänker på alla andra sjukdomar som man kan smittas av hela tiden typ... Jag funderar inte på "tänk om jag bir förkyld å får feber nu" eller liknande... Utan kommer det så gör det det...

• lollisen
    zasata skrev 2010-11-04 21:37:49 följande:
    Det tänker jag på :( Jag e rädd för alla jävla sjukdommar nu för tiden..

men det jag menar är som dom som inte är rädda säger ju endå "åå jag var så sjuk och ville bara dö." "jag trodde jag skulle dö", men varför tvättar dom inte händerna då?
    Nämen.... Är du så rädd vännen? Lider med dig...

Jag tror ändå inte att de tänker så mycket på det där som vi gör, även om de upplever ett enormt obehag då de är sjuka...
    Jag trodde seriöst att jag skulle dö i en influensa jag hade en gång, den satt i länge och jag hade grymt hög feber och hosta etc... Men jag känner inte att jag går runt och är direkt orolig för att drabbas igen. Jag är rädd för att bli lika sjuk, men det är inget jag har i huvudet hela tiden, tar inte till säkerhetsbeteenden eller liknande. Förstå du hur jag menar?
  • lollisen

Usch... Nu ligger jag sjuk å eländig.... Någon konstig förkylning eller nåt, jag fattar ingenting...

Jag mår illa som f*n emellanåt, har konstant huvudvärk som inte ger med sig med alvedon ens... Samt så känns det rivigt i halsen.... Samt ont i kroppen.... Musklerna...

Ligger och nojjar mig om att "tänk om jag behöver kr*kas"... Men de brukar man ju inte göra i en förkylning... Men å andra sida så vet jag inte vad jag har för virus i kroppen!

Jomi; Du kan vara lugn! Jag har inte träffat sonen sedan jag insjuknade, så han tar inte med sig smittor dit. Tänkte bara skriva det så att du vet det.

• lollisen
    jomi skrev 2010-11-10 12:50:17 följande:
    Lollisen: det är ju tyvärr vanligt att må illla i samband med förkylning och just halsont!
    Hoppas du piggar på dig snart!!
    snorsmitta skrämmer mig inte w har vart just snorkrasslig hela helgen så...
    LOVA att hojta högt om du hör ngt om dagis!!!!!

Martini: va bra då kan du undvika af idag...men det var bara samma skrämselpropaganda som alla år inget stort!
    Brist på annat att skriva om säkert * morr*
    BF är inte förrens den 27 dec men jag har redan börjat öppna mig och har bara 1 cm tapp kvar så inom en månad
    LOVAR!!
  • lollisen
    zasata skrev 2010-11-16 16:36:24 följande:
    Ååå har sådan jävla panik nu!!! Ätit allt jag inte får, var så hungrig. Köpte en macka med ägg tomat och rödlöck. Brödet var lite blött. Tänk om det var mögel på???!! Jag vara bara så hungrig då jag knappt ätit idag. Nu har jag ont överallt. Skakar. Precis vid naveln på höger sida kan jag inte ens röra med handen utan att få tårar i ögonen av smärta. Och gör mer och mer ont överallt..
    Bara lugn vännen! Det är INTE magsjuka eller nåt annat om det gör ont jämte naveln, det måste vara nåt annat och då inget du kräks av!
    Har du ont och skakar, kan det bero på att du är väldigt stressad just nu eller så håller du på att få en förkylning, men bara lugnt gumman...
    Kramar om..
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5