• zasata

Emetofobernas tråd 5

nu har jag bara slumläst snabbt..
    Jag startade  första tråden 2007 )?) tror jag det var.
    Då var det TVÅ trådar från början, en man kunde skriva riktigt äckliga grejer, eller man man ville länka till kurvan tex.
    Menvi har valt att inte prata om kurvan här inne, då ingen mår bra av det, sen skrivs det ibland "nu är kurvan nästan på 0" för det är något många blir glada över. Sedan har vi sagt att vi försöker undvika skriva orter.
    Tex "nu är jag i Götebortg och här är alla magsjuka," "Jag är på östra sjukhuset och det sitter lappar om vks överallt" Då är det bättre om man är orolig att skriva när ja var på sjukhuset idag, satt det lappar.
    Och dett var "regler" JAG satte upp för X årsedan. då man inte kan ha som i emetofobi forumet.
    Sedan är vi olika dåliga i vår fobi, det går upp och ner och kan ändras över en natt.
    Jag hör tex gärna om historier där folk klarat sig från magsjuka och när det varit annat.
    Läser gärna länkar med INFO om magsjuka eller tex DNA-test. som ger mig något posetivt.
    Någon som inte förstår? eller har frågor, så ta det med mig.

• zasata

Me: helt oken att tycka! För mig är det lugnande att läsa "allt" som har med kräk hos barn att göra som inte är magsjuka.
    Men kan vi inte släppa detta och gå tillbaka till Goa stöttande tråden?

• zasata

Jag kan vara rätt kass på att svara ibland, men är för jag ofta sitter med mobilen, och kan då inte citera och glömmer av.
    Sen för mig är det så att när jag varit med om något, kan jag behöva beskriva lite ditaljer (tex barnens bajs form) för att själv se helheten och bearbeta, vilket jag tror det är för många? Skönt att skriva av sig helt enkelt.

• zasata
    Anonym (Fyy) skrev 2011-01-15 22:29:33 följande:
    Jag skulle vilja veta om nån/några av er jobbar inom äldrevården??Kan ha frågat tidigare,minns inte det tyvärr
    Skulle vilja veta hur ni fixar att jobba där under vinterhalvåret...blir ni ofta sjuka osv??OM det nu är nån som jobbar inom det....??
    Jag har jobbat innom äldrevård, funktions hinder och barnomsorg och ALDRIG blvivit sjuk.
    Cachou skrev 2011-01-15 22:09:38 följande:
    Jag har följt den här trâden (och de andra) sedan början och kan inte direkt pâstâ att ngn svara pâ mina inlägg heller. Fast dâ jag har kommit ganska lângt i mitt tillfrisknande sâ jag har inte mkt ângest och kanske inte direkt behöver stöttning. Utan jag försöker däremot stötta de som har det svârt, fâ dem att se det lite mer objektivt. Och dâ man är mitt inne i sin ângest sâ kanske man inte orkar med att svara pâ andra inlägg, det är sâ jag ser det iaf och tycker det är ok. Sâ jag tror att det har mer att göra med att man behöver stöttning än att man är en "gammal räv" dâ man fâr svar.

Däremot kanske det kan vara en bra sak att skriva VARNING ÄCKLIGT, (som nâgon skrev tidigare i trâden), dâ man skall skriva ngt äckligt, sâ de som inte vill läsa, som Mrslonely, förstâr att hon/han inte borde läsa. Det kan väl vara en bra idé, eller? Sâ kan även de fâ stöd och hjälp av den här trâden.
    Låter bra!
  • zasata
    Koppkaka skrev 2011-01-16 10:58:35 följande:
    Helvete, helvete, helvete!!! Sambons syster har magsjuka och han träffade henne igårkväll senast, visserligen bara snabbt men ändå. Tänk om han är smittad nu så vi också blir sjuka? Gud jag har sån panik och så ska man jobba hela dagen och gå med den här jävla oron i kroppen.. ÅÅÅÅÅÅÅÅH JAG HATAR DEN HÄR ÅRSTIDEN MED ALLA JÄVLA MAGSJUKOR!! Panik!!!
    Lugn, skall inte vara någon fara, då skulle alla vara magsjuka.
    Humlemamma skrev 2011-01-16 11:54:43 följande:
    Fy bubblan..

Min lilla kille vaknade imorse o satte sig upp i sängen, sa att "jag måste bajsa jag måste bajsa"
    gubben följde me honom in på toa o väl där inne så började sonen spy istället.. spydde ett par ggr..

Jag rusa upp ur sängen o slängde på mig munskydd o handskar direkt.. =/.. PANIK....

Nu ligger lillen nere på sitt rum o ser på film o äter morot o dricker väskeersättning.. Jag håller de andra två små på övervåningen så man minskar risken att bli smittade.. Snart två tim sen han spydde sist.

De värsta e att sonen sov i vår säng inatt o de va där han vakna upp o behövde bajsa.. Kan vi ha blivit smittade då? Även fast han varken kräktes eller bajsade i vår säng?..

Orolig till tusen så ja knappt vill resa mig ur soffan.
    Usch fy vad jobbigt Får han behålla något nu? Hur gammal är han? Försök inte skrämma honom. Har ni två toaletter?
    Dom flesta säger nej, risken att smittas innan finns inte. Men jag tror om man tex sover i samma säng, äter mat som den som blev magsjuk lagat precis innan, så finns den en liten risk. Men ta vitpeppar och mkt handtvätt- Köp hem proviva och goda bakterier!
  • zasata
    milla2 skrev 2011-01-16 15:00:32 följande:
    jag har ångest delux konstant nu.. jag vill ha sommar men men jag är inte ångestfri då heller helt visserligen.. vågra ni åka utomlands med små barn?
    Vi vvar ner ebbavar 11mån!
  • zasata

Välkommen!

I morgon ska jag lämna barnen, skall kolla läget lite då. Ebba äter ju pencilin än så extra mottaglig för skit nu.
    Och jag vet vi kommer få något, för sen dagis började i september igen har barnennog varit friska MAX 5dagar i rad, så vad kommer denna veckan?
    Har ni testat era barn mot VKS?

• zasata

Ååå nu kommer paniken krypandes, vaknade i morse av ont i öggstockarna:livmoden(?) och det get sig inte! Åt frukost utan problem och fick sen springa på toa. Tog en Alvedon och hjälper inget, och nu börjar jag må illa. Fattar dock inte vad det är för hade ägglossning för fyradagarsen (har en rätt regelbunden cykel 28-30dagar) och idag är dag 18 (räknat..) så bör ju vara över.. Usch kan knappt gå.. Så kommer tankarna.. Tänk om.. Jävla piss tankar.

Vet ni vad vi måste ändra? Alla tankar tänk om, eller jag är sjuk osv., ska vi ändra till jag är frisk!!

• zasata

Hur är det med dottern idag?

Igår åkte lapparna ner om magsjuka pä dagis.. Idag är dom uppe igen!! Hur stor är risken att om fröken har magsjuka barn hemma, att hon smittar barnen? Jag har tyvärr väldigt ledsna dagisbarn.. Ett hela dagen och ett ca 30mib. Och frökens famn som duger.. Usch min lilla prins :(

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5