-
Det tar sig till slut! Vi blev också deppiga, men tredje gången gillt blev det för oss! Så sluta inte hoppas, lycka till!martini bianco skrev 2010-12-15 20:04:39 följande:Ja, det var det. Inte många som lyckas på första, men ändå hoppades jag enormt mycket, så nu känner jag mig helt slut. Vill bara gå och sova. Så jag tog täcket och katten och la mig i soffan nu. Mannen gick in och spelade dator, han behövde tänka på annat sa han. Vi blev nog lite "fart-blinda".
-
Kan absolut tänka mig att ställa upp! Det behövs en bok om den här fobin, som är så undangömd och man tror att man är ensam om den. Jag vill vara med och få den här fobin upplyst!lollisen skrev 2010-12-16 22:10:44 följande:En helt annan fråga till alla er härinne.
Jag håller på att skiva en bok om Emetofobi och tänkte fråga ifall någon/några av er är intresserade av att på nåt sätt vara med i boken? Typ någon form av frågeställningar i boken angående mående/händelser i livet som kan ha att göra med fobin eller liknande.
Jag är inte helt på det klara med hur jag har tänkt mig än, men det kommer senare isf. Jag skriver inte i "räserfart" direkt, orden flödar när de kommer så att säga.
Kanske kan ta med lite axplock om hur livet kan se ut som emetofob, lite olika syn på fobin eller liknande. *funderar fortfarande*
Kram på er alla härinne, mina tankar går till er ofta! -
Vilka sviniga vänner du har, måste jag säga! Hur kan man vara så fruktansvärt egoistisk?! Däremot måste jag ju säga att har dom ork till att vara ute i skogen och grilla korv, leka osv så kan dom inte vara särskilt sjuka egentligen. Vissa människor mår bra av att skrämma upp andra, det kanske helt enkelt är det dom gör. Den tanken slår mig som mest eftersom dom är medvetna om din fobi. USCH vad arg jag blir, vilka jävla egoister! Kram till dig!!!zasata skrev 2010-12-18 18:23:02 följande:Ja! Dom vet att jag har det svårt med kräkningar!! Frågade när dom var sjuka och om dom var friska ni, då ville dom inte svara och sen kom det fram att dom inte var friska än. Deras son och min dotter leker!!!
-
Själv är man toknojig som jobbar inom service och tar i folks pengar och kontokort hela tiden. Men jag spritar kontinuerligt händerna (jag använder nästan en halv sån där miniflaska varje gång jag jobbar...), tvättar händerna så fort jag får en chans och undviker alltid att klia mig i ögonen/näsan/munnen om jag inte innan tvättat och spritat händerna. Jag äter alltid vitpeppar, varje dag.
Tror ni det finns några risker att bli sjuk? Bör man oroa sig eller kan man vara lugn? -
När jag jobbade idag var det en tjej på 10-12 år som kom till kassan, jätteledsen och bad om att få låna telefonen. När jag frågade om det var något vi kunde hjälpa till med så sa hon att hon mådde dåligt och ville hem. Jag jobbar på biograf och filmen hade knappt hunnit börja innan hon ville hem, så det kan inte ha haft med filmen att göra. Jag är givetvis jätteorolig att hon var magsjuk! Sen hon lånade telefonen vägrade jag ta i den och jag nuddade aldrig vid henne, men jag var ju i hennes närhet ett par gånger.
Så nu är jag supernojig, jag har spritat och tvättat händerna extremt mycket idag och ätit vitpepparkorn. Finns det någon risk att jag blir smittad om hon nu var magsjuk? -
Jag är superförkyld så det är nästintill omöjligt att inte "pilla" i ansiktet typ vid näsan. Men jag har inte gjort det om jag inte grundligt tvättat och spritat händerna innan, har inte gjort det på jobbet! Finns det någon risk ändå?felle skrev 2010-12-29 20:47:50 följande:nej, för hon kräktes inte när du var i närheten, samt att du vägrade ju ta på telefonen. ingen fara, tvätta händerna och pilla inte i ögon/näsa/mun!
-
Vänta nu, Low Carb, High Fat är det juAnonym skrev 2011-01-04 21:53:01 följande:Man utesluter så mycket kolhydrater man kan och får istället sin energi från mer feta produkter. LCHF står för High Carb Low Fat. Googla det så hittar du massor
-
Du behöver nog inte oroa dig. Det är ju 1,5 vecka sedan så det är nog ingen faramartini bianco skrev 2011-01-05 00:00:13 följande:Imorgon är vi bortbjudna. Familjen vi ska hem till hade ms på juldagen. Hade ni åkt? De ska laga mat och så till oss... gå på deras toalett osv...
Känner mig orolig och löjlig på samma gång -
Du och jag är likadana. Är inte rädd för mig själv, utan rädd för EFTERFÖLJDERNA av att jag kanske blir sjuk. Dvs att någon annan ska bli det och spy så jag är i närheten. Får världens panikångest av det, precis som du.Pojkmamma2 skrev 2011-01-10 13:28:55 följande:Hej! Här är en till emetofob, men dock så har jag inte ångest över att jag själv ska börja kräkas, utan får sån fruktansvärd ångest när andra spyr, mig själv har ja inga problem alls med, men när min sambo spyr så får jag panikångest, det är fruktansvärt! Eller vilken som helst igentligen, dock går de mycket bättre med barnen då ja tycker så synd om dem om dem blir sjuka,. Men är inte rädd o smittas själv, men att sambon ska smittas o kräkas,.. får panik, ont i bröstet, hjärtklappningar svettningar osv osv.. Har sovrummet precis brevid toan så då hör man ännu mer väl, och USCH.. Ligger gärna me huvudet under kudden o hå¨ller för.. Men PEPPAR PEPPAR så har dom inte haft så många magsjukor än denna vinter... Mina barn är 2 och 3,5 år, o ja pluggar o sambon jobbar så de går inte o hålla dem hemma heller....
-
Emetofobi är INTE enbart för att kräkas själv, utan även att höra/se andra göra det. Vill bara starkt klargöra detta för att inte vi som inte är rädda för att spy själva utan bara när andra gör det, ska bli utschasade härifrån pga att vi inte är "riktiga emetofober".Anonym (Emetofob) skrev 2011-01-10 13:39:39 följande:Rekommenderar starkt öronproppar! Om han blir sjuk - kan han inte lägga sig i ett annat rum så du liksom slipper vara med? Din fobi kan du ju åtminstone göra något praktiskt åt. Du kan låta bli att vara närvarande när någon i din omgivning blir sjuk. Men om man är rädd för att kräkas - som ÄR emetofobi, så går det inte att fly - hur gärna man än vill.
Jag är inte alls rädd för att kräkas själv men har emetofobi, och det är inte alltid det går att rent praktiskt fly. Och jag får lika stark panikångest när jag vet att någon i närheten är sjuk eller liknande, pga att JAG kan bli smittad så att jag i min tur smittar någon annan.