• Avelyn

Emetofobernas tråd 5

Jag äter inte heller mycket när det går magsjuka hemma. Oftast bara så mkt att jag håller mig på benen och då enbart mat som inte smakar så mkt. Tänker som Nicely att jag inte ska ha så mkt som ska upp om jag blir magsjuk. De sägs att det är skönare att ha mer i magen om det skulle hända, men jag tror inte så mkt på det. Jag tänker att om man har litet i magen, kanske sjukan nöjer sig med att putta ut det bakvägen i stället. Äckligt, men bättre det.

Jag undviker inte lösviktsgodis. Jag älskar det! Så snart jag slappnat av från fobin lite, ska jag köpa en stor påse och njuta. Längtar!

Jag är fortfarande frisk. Det är nu åttonde dagen sedan dottern insjuknade. Fortfarande tänker jag att viruset kan sitta var som helst och kan inte riktigt slappna av.

• Avelyn
    zasata skrev 2010-05-19 10:04:27 följande:
    Jag äter, har börjat med tröstäta, men när vi har magsjuka hemma äter jag inte mkt. dricker saft, proviva, äta skorpor mest, men då handlardet ju om en vecka eller två.
    Låter som min diet när det går magsjuka hemma.
  • Avelyn

Efter att ha varit frisk 1 vecka och en dag, får min dotter på 5 år diarré efter två tårtbitar. Hon fyller 5 år i dag. Är det samma magsjuka som sitter i eller ny eller bara ngt tillfälligt ? *orolig*

Min sambo har fått praktikplats via arbetsförmedlingen på ett dagis. Supernojig nu.. Fånigt av mig, men jag tycker det är lite smått obehagligt eftersom jag mår tillräckligt dåligt av att barnen vistas där.

Tänk vad mkt fobin förstör av livet

• Avelyn
    nicely skrev 2010-05-21 10:42:49 följande:
    Hoppas din dotter får en härlig födelsedag
    Tack! Något mera har inte hänt henne sedan i morse. Hon äter, leker och har kul.
  • Avelyn

Bara för att jag skrev att det inte kommit mer, har det givetvis gjort det Bara diarré dock...

Hatar Maj månad.. Varje år får vi eländet i maj !

• Avelyn

Nicely,

Ja diarré är ju att föredra. Hela mitt liv rör sig kring diarré nu.. suck. Först hade sönerna det. En och en halv vecka senare dottern. Sedan får dottern tillbaka diarrén nu en vecka efter att hon blivit bra. Bebisen å sin sida har diarré jämt. Det är så man blir olycklig.. först fobikänning och sedan en tvättmaskin som går dygnet runt nästan.

Håller tummarna för att din dotter mår bra på dopet!

• Avelyn

Två veckor efter att vår dotter haft magsjuka mår min sambo dåligt. Ännu har inget hänt, men han liggar nedbäddad med illamående, huvudvärk, gasig  bubblig mage och hjärtklappning. Det är på gång... eller hur ? Jag har så hemsk ångest och är så rädd! Hjälp..säg något !

• Avelyn
    nicely skrev 2010-05-25 21:54:49 följande:
    Oh stackare! Förstår ångesten. Hoppas att det bara är förkylning eller något. Mår själv ungefär som din sambo (fy f-n). Mådde så illa för ett tag sen men nu är det bättre men är helt matt och hängig och har huvudvärk. Tänker på dig. Försök och ha mycket att göra så har du tankarna på annat. Vet att det är lättare sagt än gjort.
    Tack för ditt svar. Känner mig så ensam och tom i kväll. Sambon har varit i sovrummet en timma nu och inget har hänt ( ännu) iaf inte något jag hört. Han skulle berätta om något hände, han vet ju om min fobi. Han mår aldrig illa. Under de år jag känt honom (  6 år) har han aldrig varit magsjuk eller mått illa på ngt vis. Alltid samma otroliga hälsa..

Ärligt talat, jag har hellre magsjuka själv än att gå hemma och ha ångest för att familjen får det

Jag var den som dottern kräktes på för två veckor sedan.. den som torkade, tröstade och tog hand om ALLT. Jag som sanerade och fixade. Sambon var inte ens i närheten av dottern. Rena skämtet att han ska bli sjuk och inte jag..
  • Avelyn
    Anonym skrev 2010-05-25 22:12:17 följande:
    OM han blir sjuk, tror jag inte det är hon som smittat honom utan att han fått skiten någon annan stans. Hur går det?
    Han är arbetslös och har inget socialt umgänge Han har bara varit hemma sista två veckorna. Bara suttit på uteplatsen som mest.. Så smittan kan inte kommit från annat håll...

Jag tror han sover nu. Ännu har inget hänt.. jag väntar med skräck..
  • Avelyn
    nicely skrev 2010-05-25 22:12:14 följande:
    ja underligt om han blev sjuk och inte du. Jag vill inte själv bli magsjuk och tar gärna hand om dem som kräks om jag vet att det inte smittar mig!  Hellre dör jag än kräks. Hihi så olika det kan vara med denna fobi. Har hört att det är oftast dem som är emetofober som inte blir sjuka eftersom dem är så noga med hygienen. Hoppas innerligt att det är sant!!! jag håller tummarna att din sambo snart går upp och säger att han mår som en prins igen!
    Hur gick det för dig med dop och allt  föresten ? Ditt ex som var sjuk och hade er dotter ?

Jag önskar nästan att jag valt att leva ensam.. då hade jag inte behövt denna skräck.. Jag kan ta hand om mina barn när de är sjuka även om jag har fobi då med. Kan dock INTE se min sambo sjuk. Jag klarar det ej. Jag är värre vrak.. tusenfallt värre nu än med dottern.

Jag hatar maj månad!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5