-
De undrar jag med. Jag har fått kräkreflexer de senaste 2 gångerna men inget kom ut. Jag mådde väääldigt illa och skulle spy men inget kom. Det fastnade liksom i halsen, som dt va stopp där. Jag undrar hur det kommer sig att emetofober inte gör det..? Men vi ska vara "glada" för det ändå...milla2 skrev 2010-11-20 19:08:09 följande:en sak jag tänkt på.. vi som är emetofober vi kräks ju "aldrig" hur kommer det sig? jag har haft magsjuka en gång men kräktes aldrig bara illamående..
-
är du på jobbet så ska du åka hem eftersom du har magsjukesymtom.zasata skrev 2010-11-22 13:39:24 följande:På toa igen:( tänk om jag kräks ???
-
Ussssssch, jag är såå nojjig!
Igår fick jag akuta smärtsamma buk/bröstsmärtor så jag åkte in till akuten och läkaren misstänkte gallsten. Blev inlagd i kava och är orolig om det skulle finnas nån som är sjuk här. Fy usch. Jag delar rum med två äldre damer.
Måste ligga kvar minst 1 natt till för dom ville se min blodvärden imorgon och se om jag har bra blodvärden annars ska jag opereras.
Fy fan, det är jobbigt detta här. Min ångest och fobi, sen att jag måste ligga kvar på sjukhuset utan min sambo, utan någon stöd. Visst finns de sköterskor här men ändå. =( Vill inte vara här!!
Måste ju dela toalett. Fyyyyy usch. =(=( -
Oh, jag ska opereras om 3 veckor för gallsten. Jag är nojjig om jag skulle må illa eller spy efter jag vaknat upp. =(
Jag har blivit nedsövd innan två gånger. Spydde bara en gång, dock var de nog bara all blod som kom ner i halsen. Men ändå.
Men jag är så nojjig ändå. Vill inte må illa. Håll tummarna för mig. =) -
Usch, jag fick order från doktor att påbörja pulver diet nu fram tills operationen och jag köpte Modifast igår och började med dom idag, har inte ätit något fast föda sen igår och bara druckit massa vatten och två påsar modi fast idag. Är kass i magen nu. =( Blir väldigt nojjig då. Hoppas verkligen det är pulver dieten som gör så jag blir dålig i magen. Har inte ont eller illamående eller något.
Fyfan, detta här suger. Hatar detta här. Blir jätte nojjig när jag är dålig i magen. =( =( -
Hur gör ni andra emetofober nu när det är vinterkräksjukstider? Jag har sådan ångest varje vinter.
Jag klarar varken av att kräkas själv eller se andra göra det. Säger killen min att han mår lite illa så sticker jag hemifrån tills han mår bättre, även om det bara beror på att han ätit för mycket eller nåt.
Nu på vintern slutar jag äta lösgodis, för det sägs att det kan finnas smitta där. Jag äter heller inte frysta bär, för förra året var det något märke som hade fått in smittan i frysta hallon. Jag tvättar händerna så fort jag kommer hem när jag varit i affärer och dylikt . Om jag vistas i närheten av någon som är eller nyligen varit magsjuk så flyr jag hem omedelbart och stoppar i mig allt från vitlök och vittpeppar, till magmediciner och skit.
Trots detta blev jag sjuk förra året. Inte i vinterkräksjuka, men i någon form av lindrigare magsjuka. Fick diarré (det kan jag stå ut med) men så var jag på väg att spy ett par gånger också. Dock vägrar jag detta, så jag svalde och svalde till kräkreflexerna gick över. Har dock hört att det är omöjligt att göra så med kräksjukan för att den är så pass kraftig.
Usch, nu mår jag nästan dåligt för jag skrivit så mycket om det.. Men ja, hur gör ni under dessa smittotider? -
zasata: Men fy så hemskt för dig! Barn är ju så himla känsliga för att bli smittade och är även duktiga på att sprida den vidare..
Vi planerar barn och det enda jag fruktar är graviditetsillamående, att kräkas vid förlossningen och att mitt barn förmodligen kommer dra hem magsjuka från dagis x antal gånger.
Det kan inte vara sunt att oroa sig för sånt innan man ens blivit gravid. :( -
jo jag hoppas så hårt att jag kommer vara en av dom som inte mår illa och som inte spyr under förlossningen.Frosk skrev 2010-12-02 21:59:52 följande:zazata, jobbigt sits...vet ju precis hur man känner i såna lägen. Jag håller ändå tummarna för att det inte är nåt mer än magknip!
Mium, jag tror du kan vara helt lugn.
Anonym, tänk att illamåendet vid en graviditet oftast går att behandla. Finns ju medicin att få utskriven om man mår mkt illa. Jag var också livrädd att kräkas under förlossningen, men har haft tur att inte ens må illa, och det trots att jag hade lustgasen på högsta också. När det gäller dagis så kan jag bara hålla med, det är det värsta med att ha barn...
middiz, stackars din lilla tjej! Hoppas att hon mår bättre nu.
(samtidigt hoppas jag också att mitt barn aldrig kommer bli magsjuk under hela sitt liv.. inte jag heller något mer för den delen) -
Hur ska jag peppa mig själv?Vi har våra barn på ett föräldrakooperativ och har vissa eftermiddagar då vi jobbar i barngruppen.På måndag har jag min och jag tänker hela tiden på att det kan bryta ut magsjuka närsomhelst nu....ingen har haft nåt än men mina tankar är ju att nån blir sjuk just när jag ska vara där...Fyyy....
-
Jag vill gärna tro att Biobics funkar då jag åt förra året och en gången vi hade magsjuka fick jag väldigt lindrigt och andra omgången klarade jag mig helt!
Vet ni vilket ställe som är billigast på Biobics?
(jag skrev även inlägget ovan)