• zasata

Emetofobernas tråd 5

Jag tror på biobics, håller med, lyft är ett måste!

• zasata
    milla2 skrev 2010-12-30 18:19:03 följande:
    jag är så nojjig så jag tror jag dör.. tror mi de smittat ss. ångesten är på topp nu!!
    nej, ingen risk.
    Grönsiska skrev 2010-12-30 18:41:40 följande:
    NU är jag nojjig...48 timmar sedan yngsta dotterns sista symptom. När kan man pusta ut? Är supernojjig att jag eller andra dottern ska bli sjuka inatt.

Vi firade jul hos svärföräldrarna och där blev en släkting sjuk natten till eller på morgonen 26/12, vi åkte hem samma dag. Den 27 blev maken dålig och på morgonen den 28 blev yngsta dottern sjuk. Inatt blev svärfar dålig. Betyder det att det är 3 dygns inkubationstid eller? Den som var sjuk med familj åkte inte förrän 27/12 och toaletten var inte städad med klorin endast spritad.
    man säger ju 4a dygn. men är det hemma hos mig räknar jag ca 3 veckor då det är så länge det lever på ytor, men normalt bör någon har blivit sålig innom 48timmar!
  • zasata
    Grönsiska skrev 2010-12-30 20:02:32 följande:
    Oj 3 veckor! Men om man hållit i ett barn som kräkts och tagit hand om det med allt vad det innebär borde man väl bl sjuk rätt fort (såklart har jag haft extremt god handygien). överlever viruset klorin?
    jo då borde man blivit sjuk, nej det överlever inte klrorin och 90graders tvätt, men man missar alltid någon fläck, typ lampan i taket ;)
  • zasata
    Anonym skrev 2010-12-30 21:33:55 följande:
    Ni som fött barn och använde lustgas.. Spydde ni av den?
    Är så nervös inför förlossningen att jag ska spy.

Spydde ni av själva smärtan också?
    Min första förlossning vågade jag inte ha lustgas, provade en gång jättesvagt smakade illa och körde helt utan smärtstillande, andra gången hade jag så ont så jag tog lustgas tills jag svammade, skall se vänta. lite...
    där är min sista förlossning:
    kidzmode.blogg.se/2010/september/min-forlossning-med-leo.html
    ingen jag känner har spytt under förlossningen tror jag.
    lollisen skrev 2010-12-30 21:46:08 följande:
    Det KAN överleva så länge på VISSA ytor, men hör absolut inte till vanligheterna. Då skulle ms härja otroligt mycket värre än vad den gör idag.
    Hur länge överlever det då?
  • zasata

GRATTIS!

Usch nu är jag orolig, åkte in med sonen till vårdcentralen (dom har alltid öppet) var inte så många där men sonen när jag går är det några som klagar på magont, och några som står nära säger att dom borde haft handsprit,, och nu ör jag skit rädd :(

• zasata
    Frosk skrev 2010-12-31 19:05:24 följande:
    mm..jobbigt, men förhoppningsvis lugnt. Vilken vc går ni till, för visst bodde du också i gbg? Jag tycker alltid det är jobbigt att gå med barnen för de vill ju pilla på leksaker och så och det är svårt att låta bli :(
    Vi går till gamlestadens dom har ju dygnet runt öppet och kortare köer än akuten.. ni då?

usch har precis ätit mat och all oro ångest och allt gör att jag just nu vill dö
  • zasata

Jag är skit rädd, bokstavligt. Åkte spårvagn och sen skridskor med dotter, köpte en hamburgare på Max, ca 45 min senare får jag kramp och mår mer och mer illa. Satte mig ute i en buske för jag trodde jag skulle skita ner mig! Går hem och sitter nu på toa, lös i magen. Mår illa och kör runt.. Livrädd!!

• zasata

Jag äter citalopram 20mg. Hjälper inget.
    Inget mer har kommit men magen kör runt och jag kallavettas och det spänner. Tog 10mg primperan nu..

• zasata

Mår bättre nu förutom primperanen som gör mig så matt.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5