• zasata

Emetofobernas tråd 5

Frosk skrev 2010-12-18 09:24:23 följande:
    Akutbesöket igår gav ingenting! En idiotläkare som bara konstaterade att magen var mjuk..ja så klart är den mjuk, det är ju inte nåt i den! Vi ville ha sjukskrivning fram till operationen eftersom hon blir sjuk så fort hon är på dagis och hon måste va frisk för att få sin operation. Men nej, sjukskriva kunde han ju inte så tillslut skrev han fram till 23:e och för långdragen infektion!? Dom har inte ens sagt at hon HAR en infektion och har inte ens tagit blodprov, för visst kollar man det med blodprov? Allt vi fick med vad recept på vätskeersättning typ, men vätska får hon i sig, men ingen mat! HOn har gått ner i vikt också :( Jag hatar såna läkare som nästan ställer en diagnos innan de ens har lyssnat på en. Vi väntar till måndag nu och då åker vi in igen om det inte är bättre och om dte inte blir värre innan dess då...
    ååå förstår hur arg du är!

kom ihåg förra året var ja på akuten med leo "han har lite svårt att andas, att syresätta sig, lätt uttorkad och hög feber" sa läkaren, men vi gör inget åt det åk ni hem!
  • zasata

Står mitt i skogen och grillar korv och är på tomte jakt, så säger våra vänner dom är magsjuka och inte friska än!!!

• zasata

Ja! Dom vet att jag har det svårt med kräkningar!! Frågade när dom var sjuka och om dom var friska ni, då ville dom inte svara och sen kom det fram att dom inte var friska än. Deras son och min dotter leker!!!

• zasata
    Frosk skrev 2010-12-18 10:12:14 följande:
    zasata. vilka idioter! Jag fattar inte att läkare vågar göra så!

Här menar dom ju att bråcket inte har nåt med maten och kräkningarna att göra, men då anser jag att man får kolla mer noggrant och se så om det kan vara nåt mer. Vi bor i gbg och var på barnakuten på östra. På måndag ska vi prata med Lovis egna läkare. Lovis har downs syndrom och därför går vi även på barnmedicin där hon har en läkare. Just nu har hon ätit en halv dl gröt och sitter och tokskriker. Jag vet ju inte om hon har ont eller mår illa eller vad det är. Fy alltså, känner att jag också bryter ihop snart.
    Det var där vi också var.
  • zasata

Jag tror med det är oro, annars hade du varit dålig vid detta laget!

Ja jag tycker det var tråkigt, vi var inte där så länge och nu är vi hemma.
    Barnen var lite små krassliga i morse, hosta, och minstingen hade lite feber. (han sitter ju i vagn)
    och på vägen hem från att sova i bilen till att gallskrika hysteriskt på mindre än 2 sikunder.
    Ögonen går i kors på honom och han fick typ ingen luft, tänkte åkt till VC om är öppet dygnet runt då det bara rann om honom och han kipade efter luft så.
    men sen slockande han tills vi kom hem och fick inhalatorn också.
    Komme bli jobbiga nätter här med, ingen av barnen har velat äta här och jätte mkt slemmhosta :(

• zasata
    milla2 skrev 2010-12-18 21:14:45 följande:
    idag stannade vi hemma från vårt årliga för julbord.. förra året blev en magsjuk när vi var där å jag klarade inte tanken.. jag mådde bättre av att va hemma.. men d var såklart ingen sjuk  där idag.. men nu är det ca 55tim sen barnen va på dagis och min son som går på avd där sonen kräktes när han kom ut ur bilen hemma.. när kan jag andas ut tycker ni,,jag är såå rädd han blitt smittad!!
    Du kan andas ut nu :)
  • zasata

Gör inte det, jag försöker att inte ta ut saker i förskott. Tror jag nästan spänner mig mer ÖB tidigare, men jag vågar gles saker tänker oftast, "tänk hur många som gör detta varje dag utan att bli sjuka" vi måste börja tänka så om allt.
    Nu ska jag se om jag hinner somna innan barnen vaknar.. Jävla hosta!
    Sen laddade jag ner Sims på mobilen med, aj aj jag och sambon gör inget annat nu.. Haha!

• zasata
    Anonym (Fyy) skrev 2010-12-19 13:37:49 följande:
    Nej,det är mitt ordinariejobb fast jag har inte jobbat där än...blev placerad där under min f-ledighet så mitt jobb blev privat.Letar febrilt efter en lösning för att kunna säga upp mig...men det är jättesvårt.Vill verkligen inte jobba där,inte enbart för ms utan för att jag hatar jobbet i sig.
    har du timjobb med ok timmar skulle jag säga "chansar man inte kan inte vinna."

finns några nya tabletter på apoteket, skit bra! SKall kolla upp vilka.. 
  • zasata
    martini bianco skrev 2010-12-20 13:07:00 följande:
    Jag blir galen. Sitter på ett ganska fullt tåg och en kvinna bakom mig pratar i telefon och säger att hennes barn kräkte i natt! Jag kan inte byta plats. Hur stor är risken? En kvart är tågresan.
    ingen :)
  • zasata

Alltså inga sådana tabletter, då är ju biobics som sagt bäst.

men jag skulle köpa mot magkatarr sist brukar köpa pepcis duo. dom brukar vara ok men tydligen slut. så tipsa dom om något nytt som hette:
    Galieve Peppermint och dom var skit bra! Så alla ni som bli oroliga efter maten, sura uppstötningar, ont på vänster sida. Detta tog bort det på några sikunder, jag kunde till och med äta korv! har för mig det var någon nämligen som pratade om detta och dom är billiga!

men som sagt, äta mkt proviva, bio bics, ge barnen semper droppar.. så kommer man nog långt.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5