Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Emetofobernas tråd 5

Astrosmurfan skrev 2010-11-19 13:02:12 följande:
    Hej
    Får man hoppa in här?
    Jag har inte läst hela tråden, men jag är 36-årig tre barns mamma med kräkfobi.
    Dock på bättringsvägen. =)

Har varit så illa däran att jag inte ville åka hem från jobbet då jag jobbade eftermiddag ifall någon blivit sjuk hemma under tiden... (fast jag vet att min man skulle ringa och berätta om det var något)

Vet att jag är lite larvig ibland som verkligen får ångest i samband med ms, men kan ändå inte hjälpa det.
    Om jag är välkommen kan ni väl ta en presentationsrunda?
    Hej och välkommen

Jag är 22 år gammal, och har haft min fobi sedan jag var liten. Jag tror det grundar i när jag såg min pappa kräkas en gång när jag var liten, när han var sjuk. Det kom så fort och plötsligt och jag blev väl rädd kan jag tänka mig, dels för att pappa inte mådde bra och dels för att det kom så hastigt. Tyvärr så utvecklades en fobi som jag har fått lära mig att leva med, även om det är otroligt jobbigt. Jag blir fullkomligt livrädd bara någon yttrar orden "jag mår illa" i min närhet, och jag skulle aldrig klara av att ta hand om min sambo om han skulle bli magsjuk, vilket jag har otrolig ångest över eftersom han är så snäll mot mig när jag är dålig. Jag nojar mig sönder och samman hela tiden, men jag kämpar på och försöker hålla modet uppe
  • Koppkaka
    martini bianco skrev 2010-11-23 21:40:12 följande:
    Vi försöker att inte diskutera SMIs rapporter här inne. Detta är liksom en liten fristad för oss, vi som vill blunda och stoppa bomull i öronen ungefär...
  • Koppkaka
    Avelyn skrev 2010-11-24 18:19:06 följande:
    Usch, det sägs att det går någon annan form av magsjuka förutom vks i vår stad. Nej, jag säger inte vilken stad jag bor i. ( och jag vet att ingen av er bor i närheten av mig, så känn er lugna) Detta stod i vår tidning. Usch.. så olustigt och otäckt allt känns med ens. Denna andra magsjuka kommer tydligen från någon parasit. Önskar det fanns någonstans att gömma sig tills eländet är borta!  Jag vill njuta av kommande advent utan fobiångest..
    Gör det! Njut av advent! Försök att tänka på glädjen och mysfaktorn under advent istället för att lägga energin på att oroa sig för magsjukorna, även fast det är supersvårt. Njut av att pynta med vackra ljusstakar, har ni snö där du bor så sätt dig i soffan med en varm kopp glögg/kaffe/te/choklad eller ett glas vin, läs en god bok eller se en film och NJUT av att du är en frisk människa som bara har det mysigt! {#emotions_dlg.flower}
  • Koppkaka

Min sambo har idag jobbat ihop med en kvinna som sen visade sig ha magsjuka barn/barn som låg hemma och spydde hemma (i hennes försvar fick hon inte veta om det förrän hon kom hem från jobbet). Men dom har ju inte direkt nuddat varandra (dom jobbar i gatukök) och han har spritat händerna och tagit vitpepparkorn. Hur stora tror ni riskerna är att han blir sjuk av detta?
    Jag har verkligen jättepanik och ångest just nu!!

• Koppkaka
    lollisen skrev 2010-12-02 22:32:28 följande:
    Kan skriva att risken för smitta är i stort sett obefintlig i detta fallet! Så koppla bort de tankarna så gott det går. Hoppas bara att hon håller sig hemma från jobbet nu bara då hon hanterat mat.
    Men du kan vara lugn vännen, han är inte smittad av henne.
    Tack för allt er stöttande Det är så skönt ibland att denna tråden finns! Oron sitter verkligen inborrad djupt, det är så jobbigt. Men jag försöker tänka positivt!
  • Koppkaka

Hörrni tjejer, PEPTALK!

Tänk, på söndag är det andra advent! Tänd lite ljus, kurra ner en under en stor mysig filt i soffan med en kopp varm glögg och pepparkakor (eller vad ni nu må gilla ) Njut av att julen närmar sig med stormsteg, och att vi har en fin mysig vinter! Tänk bort alla magsjukor, tänk på allt det positiva istället! Bygga snögubbar med barnen, sätta sig vid en sjö med en korg med bullar och varm choklad, pynta inför julen, umgås med vänner och familj och ta var dag som den kommer. Lev i nuet, och NJUT av att ni är friska och glada!

{#emotions_dlg.flower} Styrkekramar till er alla!

• Koppkaka

Jag har nyligen plussat med vårt första barn och är lite smånervös över det här med illamående.. Men än så länge är det lugnt *peppar peppar*

• Koppkaka

Tack

Jag äter typ 10-15 vitpepparkorn om dagen för att försöka mota bort eventuella magsjukor som härjar, vill INTE ha hit dom! Tror ni detta kan vara skadligt för bebisen? :/

• Koppkaka
    zasata skrev 2010-12-12 20:53:09 följande:
    Mium: Blir nog en blek och stark bebis
    Nej tror itne det är nån fara.

Själv äter jag biobics och barnen semperdroppar..
    Som kommer dofta vitpeppar sina första år
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5