Emetofobernas tråd 5
Får man hoppa in här?
Jag har inte läst hela tråden, men jag är 36-årig tre barns mamma med kräkfobi.
Dock på bättringsvägen. =)
Har varit så illa däran att jag inte ville åka hem från jobbet då jag jobbade eftermiddag ifall någon blivit sjuk hemma under tiden... (fast jag vet att min man skulle ringa och berätta om det var något)
Vet att jag är lite larvig ibland som verkligen får ångest i samband med ms, men kan ändå inte hjälpa det.
Om jag är välkommen kan ni väl ta en presentationsrunda?
Jag är 22 år gammal, och har haft min fobi sedan jag var liten. Jag tror det grundar i när jag såg min pappa kräkas en gång när jag var liten, när han var sjuk. Det kom så fort och plötsligt och jag blev väl rädd kan jag tänka mig, dels för att pappa inte mådde bra och dels för att det kom så hastigt. Tyvärr så utvecklades en fobi som jag har fått lära mig att leva med, även om det är otroligt jobbigt. Jag blir fullkomligt livrädd bara någon yttrar orden "jag mår illa" i min närhet, och jag skulle aldrig klara av att ta hand om min sambo om han skulle bli magsjuk, vilket jag har otrolig ångest över eftersom han är så snäll mot mig när jag är dålig. Jag nojar mig sönder och samman hela tiden, men jag kämpar på och försöker hålla modet uppe