• zasata
    middiz skrev 2010-11-30 22:08:14 följande:
    Oj då... trodde att dom tog bort illamåendet hos alla...

Nej jag har inte det.. vet inte ens vad du heter
    facebook.

det tar ju bort illamåendet, men man blir rätt snurrig trött och ledsen om man tar mycket.. Jag klarar 5mg.. tar jag mer gråter jag och vill bara sova..
  • zasata

Jag vill inte!
    Såg på Facebook nu att dottern bästa kompis var hemma med magsjuka. säkert fått gå hem från dagis då det var uppdaterat från mobil.
    Leo skall in på dagis på tisdag, på samma avdelning som dotterns kompis lillasyster...
    Jag vill inte jag vill inte jag vill. Blev en extra oder med biobics precis så det absolut inte tar slut.. 

• zasata

Det jobbiga tycker jag är att jag är livrädd, samtidigt kan jag inte i min vildste fantasi se HUR det skulle gå till att jag kräkas?, jag kan inte föreställa mig det, vet att jag inte är immun. Men kan inte förstå hur jag skall klara av att bli sjuk. Jag svimmar när jag tänker det, allt svartnar, jag får sådan panik. Hur känns det, hur skall jag klara det. jag abra skakar av tankarna och svimmar. hur skall det då gå på riktigt? 

På tisdag ska dessutom sonen skolas in på dagis. född sep 09.. Och det går magsjuka på hans avdelning!! 

• zasata

Är så där rädd att jag knappt kan skriva och bara skakar.
    Igår på dagis var dotterns bästa kompis magsjuk!
    Försökte tänka att hon blivit dålig på natten så borde inte smittat dottern innan.. men vet att dom kan bli dåliga endå..
    Men idag ville dottern inte ha välling på morgonen, drack till slut en halv flaska. Hon säger hon ätit lite på dagis (men det vet jag inget om) hon blev hämtat 14, och petade i maten hemma, åt sedan en liten yogurt och vägrar nu välling igen. Säger hon har ont i magen.
    Jag säger att hon har ont för hon inte ätit. (Övertala mig själv?) Och dricker hon den utan att kräkas har jag väl rätt? Men hon vägrar vällingen än och ligger och klagar på att hon har ont..

• zasata

Stackarn., Hoppas  hon mår bra snart, inget roligt med hjärnskakning :(

Man kan må illa av att svälja mkt!

Vilka härliga tankar och vad duktig du är!!

Anonym: Precis samma här. Jag orkar inte mer.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5