Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Fridayyy skrev 2011-04-15 15:19:10 följande:
    För det var en jättevarm sommardag och jag och syrran åt samma pizza och fick symptom sen, ingen diarre och mamma blev inte sjuk. Jag är nästan 100 på att pizzan inte hanterats rätt i affären.
    samt att vi fick kramper i magen. Det är ju inte så ovanligt att man blir matförgiftad tydligen. Jag köper då inte sån fryst pizza efter det.
  • Fridayyy

Hej alla! Nu är JAG 3-barnsmor!!! Fick en liten Oscar i lördags!! Allt är bra med honom men själv har jag lite hög temp men har varit på kontroll idag och de har inte hittat nåt konstigt ialla fall.

DET ÄR VÄRT ATT SKAFFA BARN!! Man ångrar sig om fobin får styra sådana viktiga val!

• Fridayyy

Mina78..tack. Den gick väldigt fort när det väl startade. Vattnet gick men inga värkar, de kom dag 2 men jag fick feber och åkte in igen, sen tog det 1,5 h när det startade. Effektivt va!! Han är född i v. 36+5 men vägde ändå 3520 g och var 50 cm.

• Fridayyy
    zasata skrev 2011-05-08 22:35:48 följande:
    Jag fråga och dom sa det. Var två barn som kräkts!! Varför är det vanligt på X2000?
    För att x2000 svänger mjukt eller vad man ska säga, man känner inte rörelserna som i andra tåg. Det är allmänt känt att x2000 ger åksjuka.
  • Fridayyy
    Lillave skrev 2011-05-25 22:08:36 följande:
    Jag har precis börjat med Iberogast och hoppas på det bästa.
    Vad är det för nåt??

Nån som testat Postafen på era barn mot åksjuka? Min dotter är 3 år och jag vill testa när vi reser lite längre.
  • Fridayyy
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-28 08:06:00 följande:
    Natten lugn men nu har hon ont i magen igen...
    Någon som testat Lergigan mot ångest och oro? Hittade en burk hemma som jag fick för många år sen men testade aldrig. Någon som har erfarenhet av det?

Nä jag har inte testat, hjälper inte de mot illamående eller är det oro med? Många gravida äter ju det ialla fall. Du kan ju kanske testa om du får hemsk ångest. Jag hoppas verkligen du klarar dig. Tycker så synd om dig fast jag vet att det inte hjälper.
  • Fridayyy
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-29 14:08:10 följande:
    Nu har två dygn passerat och lillan är fortfarande dålig. Kräks inget men har diarre. Vill inte äta och ligger mest i soffan. Lite saft får vi i henne iaf.
    Min ångest går på högvarv och jag vet snart inte varken ut eller in :( Är så rädd att jag själv ska bli dålig. Kan inte äta och försöker mest sova för att få tiden att gå. Tur man har en underbar sambo som tar hand om allt.
    Städningen är nog lite si och så med eftersom jag sjläv inte orkat.

Känns som jag är i en mardröm som aldrig tar slut :( 
    Hur har det gått???
  • Fridayyy
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-30 17:46:08 följande:
    Jodå idag är hon piggare och har fått i sig lite mat men fortfarande dålig i magen. Har varit uppe hela dagen idag! Skönt att se.

Själv är jag ett vrak. Får inte i mig mycket att äta och har megaångest för att jag eller min sambo snart ska insjukna. När kan man pusta ut tror ni?

Jag vet inte när du kan pusta ut helt men har du inte blivit sjuk idag så minskar ju risken stort skulle jag tro ialla fall. Försök äta en del i alla fall så immunförsvaret mår bra. I alla fall lite frukt.
  • Fridayyy
    Grönsiska skrev 2011-06-02 00:45:57 följande:
    Jaha, nu går det magsjuka på barnens dagis. I JUNI!!!!!  vad är nu detta??? Ska det var så här? Har inte varit med om det tidigare att det gått på sommaren. Ett barn var sjukt på dagis och skulle bli hämtat av föräldrarna när jag skulle lämna barnen i tisdags. Vi vände i dörren eftersom jag ändå skulle jobba hemifrån. Hoppas vi slipper eländet och att smittan försvinner från dagis under långhelgen, men det är ju alltid några barn där på klämdagarna...
    Det beror säkert på att vädret varit sämre under ett par veckor? Det blev ju genast bättre när det var bra väder i april (tänker på smi-kurvan). Folk är väl aldrig ute när det är dåligt väder verkar det som....=( Nu ska det ju bli bra väder igen iaf i södra sverige så vi får hoppas att alla magsjukorna dör ut nu. Var dina barn på dagis i måndags?
  • Fridayyy

lollisen...stackare. Hoppas du mår bättre nu!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5