• zasata

Ok fråga om det är något. Hur mkt tar du?

• zasata
    felle skrev 2010-11-18 21:51:57 följande:
    tar 10 mg nu..
    är på upptrappning, tror jag skulle upp i 80? låter rätt mycket.
    men det är typ mot mina tvångstankar...
    försvinner biverkningarna fort?
    Va så mkt? Låter konstigt står väl att man tar 10-40 mg i alla fall i mina papper. jag tar 20mg. började på 5 och gick sagta upp
  • zasata

Usch panik! Gjorde korv från frysen och potatismos. Alla mår bra men min mage är i uppror! Mjölken såg jag var 2dar gammal. Korven var fryst. Då blir väl inte den dålig lika snabbt? Påväg på bio med dotteren också :(

• zasata

Rånjölk kan hålla magsjukan borta. Usch jag har magont från hell idag. Var på bio igår med :(

• zasata

Ååå jag har panik!
    Satt åt och och hör hur en rpratar med en kompis om hur sjuk hon varit i lördags och fått åka hem. tydligen aldrig kräkts, men nu är hennes man sjuk och hon säger det inte är magsjuka utan troligen något hon ätit.. men då smittar det ju inte.
    + att jag precis ätit och mår så illa och är dunderförkyld.
    Åååå jag orkar inte :( 

• zasata

Blä! Åt ju och nu 15 min senare får jag springa till toan och bara rinner ur mig :( mår illa och svider i magen:(

• zasata
    lollisen skrev 2010-11-22 17:04:42 följande:
    Hej på er alla i tråden!

Jag ser att många har en väldig ångest nu när vintern börjat göra sig påmind.

Jag vill bara uppmärksamma er på att kurvan är fortsatt låg, så den är inget att få ångest för. Att det sedan går vanliga magsjukor/förkylningar, är ju precis som vanligt, det gör det året runt.

Försök att tänka på annat, jag VET att det är supersvårt! Men försök att inte tänka de magiska orden som får er att gå in i den negativa spiralen som även lätt triggar igång panikångest/ångest. Försök göra nåt när dde automatiska tankarna kommer, städa, gå en promenad, tvätta, laga mat, läs en bok, träna. Nånting som gör att ni för stunden kan koppla av och som inte gör att ni än mer "känner efter" om det eventuellt skulle kunna tänkas kanske vara ett illamående osv...

Även då irrationella känslor tar över, så kan ni bryta spiralen! Tänk (väga tänka) rationellt! Det ÄR INTE magsjuka denna gången heller, det ÄR ångesten som gör att jag mår såhär eller IBS eller vad det än må vara. Försök att sätta känslan (man lätt blandar ihop med illamående) på rätt ställe, försök att hitta den rätta orsaken till "illamåendet".

Utmana ditt sinne och din ångest och låt den inte styra ditt liv, det är en lång process och jag skulle aldrig för mitt liv på nåt sätt kalla det för enkelt, men det GÅR. Det går att vinna den här kampen, om inte på egen hand, så med hjälp. Tillsammans är vi starka, tillsammans har vi vunnit över många vintrars "terror", vi kommer även vinna över MÅNGA många fler! <3

Lev i nuet, varje sak som vi gör. försök att behålla känslorna du känner just nu och utforska dem, lär känna dig själv och dina känslor, man blir så lätt förvirrad av sina känslor och då styrs de lätt mot sådant vi känner skräck inför. Lär vi känna igen dem, blir de inte längre lika skräckinjagande till slut.

Jag tänker på er ofta, jag känner igen mig, jag har svaga stunder då jag känner skräcken bita hårt, ångesten som tar över.... Men jag hanterar det ofta med ett större lugn nu än tidigare pga hårt arbete om att jag vill inte längre leva under ångestens makt! Jag vill leva, fullt ut!

Ta hand om er allihop, tillsammans stöttar vi varandra.
    ad bra du skriver.!! Tummen upp för dig!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5