• zasata
    Molina skrev 2010-11-12 20:24:01 följande:
    Zasata: Glömde en sak har du fått nå allergier utredda, för jag har fått allergier i vuxen ålder och det är det som förstört min tarm, just mjölk kan vara en riktigt bov har även allergi mot ägg, äter jag nåt med ägg i då får jag kramper och i princip ligger och kvider av smärta. Har tyvärr inte fått min galla undersökt vill det men min läkare tycker det är onödigt men skönt för dig att den va ok.
    Kan du inte gå priviat då?

Ja men var ett par årsedan, kokt ägg tål jag inte.
  • zasata
    Grönsiska skrev 2010-11-12 20:43:49 följande:
    Hittar de ingen så kan det kanske vara IBS? Eller stressmage? hittar de inget brukar de säga att det är IBS eller psykosomatiska besvär.
    ibs säger dom och kroniskmagkatarr, men vad hjälper et mig ? :(
  • zasata
    Grönsiska skrev 2010-11-12 20:47:58 följande:
    IBS har jag också fått som diagnos och det har gått upp och ner, nu var det längesen jag hade problem med det *peppar, peppar* . En diagnos hjälper ju inte ett dugg om man inte får några verktyg att hantera problemet med.
    Precis!
  • zasata

Ååå har sådan jävla panik nu!!! Ätit allt jag inte får, var så hungrig. Köpte en macka med ägg tomat och rödlöck. Brödet var lite blött. Tänk om det var mögel på???!! Jag vara bara så hungrig då jag knappt ätit idag. Nu har jag ont överallt. Skakar. Precis vid naveln på höger sida kan jag inte ens röra med handen utan att få tårar i ögonen av smärta. Och gör mer och mer ont överallt..

• zasata

Jag trampa rätt i en spya!!!! Men kan inte varit helt ny för syntes inte så mycket utan låg nmellan gatustenar men luktade!!! Ååå tror ni det smittat? Skall slänga skorna sen..

• zasata

Går inte skinnstövlar.. Klorin? Förklarar ju varför ingen stod där, och doften vill inte bort från näsan.. Jag son skulle hem och mysa och äta med barnen.

• zasata
    martini bianco skrev 2010-11-17 21:12:36 följande:
    Åh vilken ångestkväll...
    Jag lider ju av panikångest som till viss del grundar sig i min fobi... Jag kom på att jag glömt ta min medicin på några dagar så ikväll har jag haft värsta utsättningssymtomen Har tagit lugnande men ångesten, klumpen i halsen och skakandet vill inte släppa. Är så rädd, så rädd.
    Försöker lugna mig själv. Tänkte att jag skulle bryta ångesten genom att faktiskt göra något kreativt. Så jag gick och sminkade mig. En galen sminkning såklart Hjälpte lite men det är fortfarande inte bra. Jag brukar alltid bli bra efter en timme men nu har det gått en timme och det är fortfarande så här...

Någon som vet ett bra sätt att bryta ångest på
    Tänk på att du vet vad det är! Det är inget farligt! Ta din medicin då kommer det bli bättre.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5