Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Anonym (Emetofob) skrev 2011-03-22 09:04:38 följande:
    Hej igen!

Snälla kan någon svara på mina frågor!

Min son är sjuk igen och jag undrar om någon vet hur vanligt det är att barn smittar sina föräldrar???????
    Jag har hört att det finns en mängd (de vanligaste) magsjukor som främst drabbar barn och som föräldrar sällan får eller bara får mildare varianter av. Någon som har egna erfarenheter kring det här?

Hur snabbt har ni själva blivit smittade efter att ert barn blivit sjuk?????
    Hur vanligt det är går ju inte att säga, det beror på om du fått det på dig och så. Man hör ju OFTA att det bara är barnen som är sjuka. Typ de man läser på FB. Senaste veckan har jag haft 3-4 st där och det verkar bara vara barnen som varit sjuka så det finns hopp!!!
  • Fridayyy
    Koppkaka skrev 2011-03-21 20:26:26 följande:
    Tjejer, jag vill bara varna! På tv nu går det en reklam för "sjukt billiga flygresor", två män står och pratar och i slutet börjar den ena kaskadkräkas på den andra. Sjukt ofräscht och för en emetofob traumatiskt Ser ni en reklam med två män som står och pratar, den ena med vit skjorta och vit keps, BYT KANAL!!!
    Tack för att du varnade!!
  • Fridayyy
    middiz skrev 2011-03-22 17:44:45 följande:
    Nu var det stora tejens tur... Hon är som mej och blir jätteledsen, gråter och säger att hon inte vill spy.. Hon försöker få undan spyskålen och får panik... Gör så ont i mej att se hennes panik..
    Är det jag som är skyldig till den??
    Hur gammal är hon? Det finns ju barn som är rädda för att spy trots att de inte har fobin i familjen. HUr har det gått i natt?
  • Fridayyy
    Anonym (Ångest) skrev 2011-03-22 17:52:50 följande:
    Har lite smått panik!!

Vi har legat sjuka jättelänge i förkylning och feber 3/4 i familjen. Idag var jag ute en sväng, träffade på grannen med barn som också var ute och promenerade. Berättade att vi varit hemma i 2 veckor med denna förkylning. Då säger hon; ja vi har fått vara hemma idag barnen hade magsjuka inatt..

Så nu känner jag bara blä!! min kropp klarar inte en magsjuka nu. Så nu behöver jag pepp, snälla säg att det inte smittar utomhus..
    Jag tror inte det smittas utomhus. Alla blir ju inte ens smittade inomhus och ute är det ju så mycket mer luft och ni kan ju inte fått smittan på er...
  • Fridayyy
    middiz skrev 2011-03-23 09:34:55 följande:
    Hon är 4 år, hon var nog bara rädd dom 10 första gångerna hon spydde, sen verkade hon vänja sej...

Vi har haft natten från helvetet i natt. Har aldrig någonsin varit med om nåt sånt här! Sluta läsa här om du är känslig idag!!

Stora dottern började ju spy runt 17... och spydde KONSTANT till klockan 3 i natt. Säkert minst 30 gånger. Hon har varit riktigt dålig. Nu har hon feber och jag ger henne vätskeersättning hela tiden. Mannen började spy strax innan 21 i går kväll och har forfarande inte slutat.
    Mitt i natten runt 24-1, när Magnus och Jouline höll på som mest, kom minsta upp klarvaken och sätter sej hos mej och Jouline... och börjar spy IGEN!! Jag har alltså TRE som spy samtidigt och vi har bara EN toalett!! Hinkar och skålar överallt, jag försöker hålla fram dom så gott det gick men har ju bara två armar.

Nu bara väntar jag på att få det... vill att det kommer snart så det är över sen. Det värsta är ju att det håller i så himla länge.
    Minsta har ju hållt på i över två dygn..
    Men stackare!! Vad spyr man upp då? När magen är så tom? Hoppas verkligen du slipper det. *styrkekramar*Det är verkligen en hemsk sjukdom.
  • Fridayyy
    Frosk skrev 2011-03-23 12:44:10 följande:
    Och förresten, svar på en fråga.

Dottern opererades igår och allt gick bra! Det var ett bukbråck så inget allvarligt, men såklart läskigt när ens barn ska sövas och allt det där.
    Vad skönt! Måste vara jättejobbigt när de är sövda, som mamma är det svårt att se det kan jag tänka mig.
  • Fridayyy
    middiz skrev 2011-03-24 14:26:47 följande:
    LÄS INTE OM DU MÅR DÅLIGT IDAG!!!!!

Är nu inne på 31 timmen med spyor och diarré. Hela min kropp gör ont. Har feber, väteskebrist och grym huvudvärk. När fan ska det ta slut???
    Orkar inte ens sitta upp längre.
    Inatt fick min man bära mej till toaletten eftersom jag svimmar innan jag ska spy....
    HUR FÅR MAN BORT SKITEN????
    Usch vad jag tycker synd om dig! Du mår säkert bättre snart men vi alla här förstår ju hur jobbigt det måste vara för dig. Du borde ju få en miljon kr i kompensation...
  • Fridayyy

Bizzie, har du nån aning om vart du själv blev smittad??

• Fridayyy
    middiz skrev 2011-03-25 09:14:06 följande:
    Jag bad min man skjuta mej ett tag, men jag klarade det ändå
    Vi har bara träffat min syster och deras barn, dom var magsjuka 2 veckor innan vi träffade dom. Långsökt att det är som dom smittade oss, med det är bara dom vi träffat..?
    Molina skrev 2011-03-24 21:30:51 följande:
    Hoppas det värsta är över för er nu, hur mår resten av familjen? Jag har hört att thailand har riktiga dunder bra mediciner för oss när det gäller just magåkommor.
    Det värsta är över nu, jag har inte varit på toa efter att jag tog medicinen från Thailand, sov 12 timmar i natt och har kunnat äta nu på morgonen. Heelt underbart!! Älskar Thailand och deras medicin. Man kanske skulle kolla om det går att få tag på på nätet?? Usch ja.. här fick vi det båda vägarna också.
    Det är mycket möjligt att det är magsjuka bebisen har, men det är helt omöjligt att ni blir smittade igen om det är samma virus. Minst två veckor är man immun!

Nu väntar jag bara på att få lite mer energi sen ska huset saneras med klorin och 90 graders tvättar!!
    Någon som vet hur man får bort spya från tygsoffa som bara får tvättas i 30 grader?
    Hade de samma kraftiga sjukdom som ni?? Barnen måste ju haft kvar smitta då i kroppen??Jag fattar inte heller hur det kan smittas annars?
  • Fridayyy

Bizzie, kanske ni fick nåt att äta på det där klädpartyt? Ingen annan som blivit sjuk?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5