• zasata

Emetofobernas tråd 5

Kopierar från min blogg NÅN kanske vet?

Vad är felet på mig undrar jag?
    Senaste två veckorna har jag mått pyton, men överlevt.
    Trodde jag höll på att få influensan eller något då en del haft det på jobbet, men inget hände.
    I fredags fick jag till slut gå hem för jag höll på att somna framför datorn flera gånger och inget hjälte. Och jag hade så ont i magen.
    Åkte hem och somna direkt, sov tills barnen skulle lägga sig, och sen halv sov jag i soffan.
    Och så har hela helgen varit, jag orkar inte hålla mig vaken, när jag är vaken känner jag nästan bara för att gråta för jag är så trött.
    Jag har även under dessa två veckor när jag varit kass blivit väldigt skakig, tappar grejer också.
    I söndags gick jag till läkaren som sa att jag har gallsten, men det känns inte rätt.
    Visst det gör ont där gallan sitter, men öven rästen av magen.
    Ner vid äggstockarna och vid magsäcken. (nej inte gravid!)
    Försökte jobba idag gick upp vid sju men gick inte 30 min senare sov jag och kom till jobbet vid halv 11.. Klockan 15 fick jag gå he för jag var så trött och hade ont och ville bara gråta.
    Så någon, vad är det för fel på mig?

• zasata

Är du ute något när du är ledig och promenerar tex? Ja jag försöker ta en promenad varje lunch (ca 15min) och längre 3-5ggr i vevkan.
    Kan det vara någon form av höstdepression? Kanske?
    Kan det ha något med medicinerna du äter? Tror inte det, borde ävl kommit inann då?
    Har du gjort ett grav-test och vet säkert att du inte är gravid? Nej, men skall ha mens om ca 2 veckor. (35 dagars kalender)
    En fråga till..hur ser dina matvanor ut? Sådär, bra frukost, macka vatten fil/ypgurt och flingor, lunch, kvällsmat och en fika eller två ;)
    Kan det tänkas att du har brist på något? Frukt? För det får jag så ont i magen av
    Mycket sött/skräpmat? Fikar 1-2ggr om dagen och tar en chokladbit ofta på kvällen..

• zasata

Här står det ju att det kommer i början och sedan avtar...

4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR

Liksom alla läkemedel kan Citalopram Mylan orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem. Biverkningar är vanligast i början av behandlingen, men de avtar i regel under de första veckorna.

Följande biverkningar kan förekomma:
    Vanliga (förekommer hos färre än 1 av 10 patienter, men fler än 1 av 100 patienter): Blodtrycksfall då man reser sig upp hastigt, ändringar i hjärtrytm, sömnsvårigheter, upprördhet, nervositet, oro, koncentrationssvårigheter, förvirring, drömstörningar, nedsatt sexuell lust, likgiltighet, gäspningar, darrningar, onormala känselförnimmelser i huden (t ex myrkrypningar), ofrivilliga rörelser, synstörningar, nästäppa, muntorrhet, allmän sjukdomskänsla eller illamående, förstoppning, diarré, buksmärta, sura uppstötningar, ökad salivavsöndring, gasbesvär, hudutslag, klåda, muskelsmärta, ejakulationsstörningar, impotens, oregelbunden menstruation, aptitlöshet, viktförändring, förändrad smakuppfattning, dåsighet, yrsel, huvudvärk, svettningar, kraftlöshet, vattenkastningsbesvär, trötthet, kräkning.

• zasata
    milla2 skrev 2010-11-08 19:06:11 följande:
    GAHHH nån som orkar läsa å svara? Idag är första dagen som jag är ensam med barnen.. jag valde att lämna barnen på förskolan eftersom jag ska försöka å inte föra över detta hemska på barnen.. men när jag hämtar min son på dagis så säger dom att han inte sovit å sen efter lunchen hade han bajsat 3ggr "löst"..jag frågade om det var vatten men det var det inte!
    Nu är jag så himla rädd... ska vi få detta nu alla 4 här hemma,hur ska jag klara detta och helt själv? Ångesten är så jäkla enorm och jah orkar inte äta inget..
    när vi kom hem så frågade han om välling och det fick han så ville han ha mer så han fick en till.. .. inget hände..
    nu fick han 2till och nu har han lagt sig för kvällen.. tror ni han har magsjuka och tror ni han vaknar i natt å har det?såå himla rädd nu.. jag hämtade kl 14 i dag å inget hänt..
    Var det inte vatten var det nog inte magsjuka och vill han äta igen så. var det magsjuka borde dagis ringt..
  • zasata

BLÄÄ!
    Varit i stan med dottern hela dagen gått i nordstan.. massor med folk och åt hamburkare på burger king och nu har jag såå ont som knivar i magen.
    Var på UL på magen idag, och gallan och allt såg fint ut. så vad fan är felet på mig??

• zasata
    middiz skrev 2010-11-12 19:49:26 följande:
    Jag tror inte att det är någon fara att du fått dåkig hamburgare i alla fall.. I somras var jag, mina systrar och min mamma i Ullared. Efter åt vi på burger king där och såg när dom stoppade in hamburgare i micron och värmde dom...min vad nygjord eftersom jag beställer special men mina systrars och mammas hamburgare smakade konstigt sa dom, men dom blev inte sjuka ändå.. och detta var mitt i sommarvärmen!

Har du ringt en läkare och kollat upp om det kan vara biverkningar?
    Var inte det sa läkaren, skall ta prover på tisdag :(
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5