• zasata

Emetofobernas tråd 5

Hoppas du mår bättre!
    Har en dotter som precis börjat klaga på magont :(
    Hur ofta gör dom det vid 3 års ålder och sedan blir magsjuka? Hon drack precis välling..

• zasata
    Avelyn skrev 2010-10-31 07:23:04 följande:
    Min dotter säger dagligen nästan att hon har ont i magen och att hon mår illa. Hon är 5 år. Vi har kommit på att hon säger så när hon är hungrig, mätt, gasig, förstoppad etc. Hon kan inte beskriva det bättre. När hon väl varit magsjuk ( 2 ggr i sitt liv.. ) klagade hon inte på magont innan, då kom det pang på utan förvarning.
    Ja jag tror med det är så.. Dottern klagar rätt ofta också, speciellt när hon skall bajsa, Men tankarna sätter ju igång :( Men frågat ett par gånger men gör inte ont mer säger hon.
  • zasata

Panik!!! Hadde lite ont i magen. Tog en pepsid duo. Hjälper inget. Sedan säger två tjejer på jobbet dom mår dåligt. Jag mår skit. Kom på jag glömt ta citalopram i två dagar.. Tror det är två. Är det därför jag mår illa skakar och är yr? Kallsvettas?? Mår bajs och så rädd.

• zasata

Jag vet inte :(:(
    orkar inte mer nu har jag ont i magen efter maten. vid höger sida har jag aldrig annars. 
    dom sa dom hade ont i magen pga snor så oroar inte mig så för det.
    Varför kan vi inte bara få må bra? 

• zasata
    Koppkaka skrev 2010-11-02 09:43:36 följande:
    Även om jag blir fullkomligt livrädd när jag hör talas om att någon är magsjuk eller så, så försöker jag bara tänka att "blir jag sjuk så blir jag, jag överlever det". För även om det är en hemsk sjukdom och man mår fruktansvärt dåligt av den, så går den snabbt över! Och man klarar det, även om det är hemskt.
    ja så brukar jag med tänka..
    alla andra klarar ju det! 
  • zasata
    middiz skrev 2010-11-02 14:01:29 följande:
    Jag hade nog inte vågat träffa så snabbt efteråt...
    Men om man sköter handhygienen kanske det är lugnt?
    Jag fick sms 00:44 i natt att hon var magsjuk..  Problemet är att hela mitt jobb hamnar efter då ja är beroende av att få fotografera för  en webbshopp. 
    Hon skrev att hon varit magsjuk hela dagen (måndag) så tor morgon borde väl gått 48 timmar om hon inte är lös i magen? Men känner inte henne så kan inte fråga.
    Helst ville hon komma redan i morgon. Men som tur är skall jag tatuera mig då. Men om jag har god handhygien, äter mkt biobics? Hon duchar ju säkert för jag har ju hand om alla kläder och är ca 100plagg..
  • zasata
    lollisen skrev 2010-11-02 19:33:27 följande:
    Kramar du inte om henne eller hånglar med henne direkt efter att hon kräkts, så är det ingen fara... (ursäkta min kassa humor)

Nej, tänk bara på att undvika onödig kontakt med henne och vart du har dina händer så att säga. Det är lugnt.. kram
    Ååå fast jag hjälper ju till och fixar håret o mdet ligger fel, drar upp dragkedjor, vänder plagg... hänger tillbaka allt som hon haft under fotograferingen..
  • zasata
    lollisen skrev 2010-11-02 19:39:08 följande:
    Men det är ingen fara goa du! Håret sitter de inga virus i, inte heller i dragkedjor eller plaggen...
    Nej, men tänk om hon kanske fortfarande kommer vara lös i magen?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5