Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-10-13 11:53:39 följande:
    Själv har jag druckit för mkt kaffe och ont i magen:(
    Det går influensa på jobbet och en gick hem igår, och hade ont i magen.. Barnen är dynderförkylda.. Och jag väntar bara på min tur :( mår illa, ont i kroppen, ont i näsan huvudet..
    Försök då tänka såhär, att har du inte hellre influensan 5 gånger om året än magsjuka 1? Influensa innebär inte nödvändigtvis illamående och kräkningar Försök tänka positivt, även när det känns omöjligt. Jag vet hur det är. Kram!
  • Koppkaka
    middiz skrev 2010-10-31 10:44:52 följande:
    Fy nu har jag ångest!!

Var ute igår för att träffa en vän som jag inte träffat på nästan tio år, vi var nere på den enda krogen är i det lilla samhället.
    Det var ganska mycket folk där (kors i taket ) och nu skriver en som var där igår som jag stod och pratade med att hon inte tror att hon spyr för hon är bakis utan hon tror hon har magsjuka, hon får inte behålla något... Jag har superpanik nu!!
    Var visserligen bara utanför och pratade med henne men stod jämte henne där inne också!!
    Usch hoppas hoppas hoppas hon är bakfull!!!
    Sist jag var bakis mådde jag SUPERILLA och fick inte behålla något heller. Och det var minsann ingen magsjuka, utan ren och skär superbakfylla. Så du kan nog vara lugn
  • Koppkaka
    zasata skrev 2010-11-01 10:15:51 följande:
    Panik!!! Hadde lite ont i magen. Tog en pepsid duo. Hjälper inget. Sedan säger två tjejer på jobbet dom mår dåligt. Jag mår skit. Kom på jag glömt ta citalopram i två dagar.. Tror det är två. Är det därför jag mår illa skakar och är yr? Kallsvettas?? Mår bajs och så rädd.
    Jag tror du mår illa, skakar och kallsvettas pga att du är så rädd. Kroppen har en nästintill vidrig förmåga att vända alla ens oroliga tankar till fysiska känslor. Tänk såhär, har du någon gång haft graviditetssymtom fast att du inte alls varit gravid? Det är samma sak där, fast tvärtom. Man hoppas på att vara gravid, och man hoppas verkligen att man INTE är magsjuk, men känslorna är där iallafall.

Jag tror inte du behöver oroa dig, om dessa känslor kom efter att du fått höra att tjejerna mådde dåligt så beror det säkerligen på din oro. Hör man att någon mår illa/har ont i magen börjar hjärnan köra på högvarv direkt och man oroar sig som sjutton, och då mår man illa för att man spänner sig så.
  • Koppkaka
    middiz skrev 2010-11-02 09:24:21 följande:
    Är du bättre idag zasata? Man kan få ont i magen och må illa när man har en förkylning också, jag mår superilla när förkylningen ska gå ur kroppen..

Hur tänker ni när ni försöker tänka bort dom dumma tankarna?
    Även om jag blir fullkomligt livrädd när jag hör talas om att någon är magsjuk eller så, så försöker jag bara tänka att "blir jag sjuk så blir jag, jag överlever det". För även om det är en hemsk sjukdom och man mår fruktansvärt dåligt av den, så går den snabbt över! Och man klarar det, även om det är hemskt.
  • Koppkaka
    zasata skrev 2010-11-07 15:41:14 följande:
    Skall jag kräva det, orkar inte må så här mer att jag somnar överallt och bara är så ledsen..

Ja jag tror du kan vara lugn, men ät lite proviva och bygg upp försvaret lite ut i fall att..
    Sköldkörtelprov är blodprov ja :) Ett stick i fingret bara, superenkelt. Och det kostar typ 80 kr eller något och det är bara att beställa tid på VC för det
  • Koppkaka
    zasata skrev 2010-11-12 19:37:32 följande:
    BLÄÄ!
    Varit i stan med dottern hela dagen gått i nordstan.. massor med folk och åt hamburkare på burger king och nu har jag såå ont som knivar i magen.
    Var på UL på magen idag, och gallan och allt såg fint ut. så vad fan är felet på mig??
    Kanske är det biverkningar av någon medicin du äter? Tycker du ska kolla upp med din läkare och ge dig inte förrän du har fått svar på dina frågor!
  • Koppkaka
    felle skrev 2010-11-14 23:58:54 följande:
    aaah!! lite kris här va..
    var på toa nyss och var lite lös i magen...
    kan berott på att jag ätit choklad (laktosintolerant) och för att jag har mens.
    men fick panik ändå. hjälp? :(
    Tror inte du behöver oroa dig. Tänk på hur många gånger i ditt liv du varit dålig i magen utan att ha varit magsjuk. Magen är extremt känslig, och är du dessutom laktosintolerant och har mens så är det ju smärre kaos i magen. Så tror inte du är sjuk, tänk på något annat! Som hur god chokladen var t ex
  • Koppkaka

Jag är så himla nervös.

Jobbar på ett ställe där chefen och hans fru båda jobbar, har jobbat en snabbis med chefen nu på kvällen, stått bredvid och så. Sen kommer jag hem och läser på facebook att hon inte kunde åka iväg dit hon skulle, utan får ligga i sängen 2 dagar istället för att vara borta 2 dagar. Det stod dock inte om hon var magsjuk eller förkyld.

Men jag är livrädd. Tänk om hon ligger hemma och är magsjuk, och han gick till jobbet och smittade andra? Fy sjutton vilken ångest jag har

• Koppkaka
    Koppkaka skrev 2010-11-18 02:00:56 följande:
    Jag är så himla nervös.

Jobbar på ett ställe där chefen och hans fru båda jobbar, har jobbat en snabbis med chefen nu på kvällen, stått bredvid och så. Sen kommer jag hem och läser på facebook att hon inte kunde åka iväg dit hon skulle, utan får ligga i sängen 2 dagar istället för att vara borta 2 dagar. Det stod dock inte om hon var magsjuk eller förkyld.

Men jag är livrädd. Tänk om hon ligger hemma och är magsjuk, och han gick till jobbet och smittade andra? Fy sjutton vilken ångest jag har
    Usch ångesten släpper inte! Hur stor är risken att jag har blivit smittad genom att stå nära min chef, om hans fru är sjuk (vilket jag fortfarande inte vet)? Jag är så orolig! Minsta lilla tecken på ont i magen eller nåt gör mig helt förstörd just nu
  • Koppkaka
    lollisen skrev 2010-11-18 16:07:58 följande:
    Du blir garanterat, upprepar mig, garanterat inte smittad eller sjuk av att stå nära någon som träffat någon som eventuellt skulle kunna tänkas vara magsjuk!

Försök stöt bort tanken och gör annat än att känna efter i hur magen känns nu, vill inte låta hård på nåt sätt, det hoppas jag att du förstår.

Koppla av och njut av livet, snart är det helg!

Jag garanterar att du INTE blivit smittad!
    Kram
    Tack för stöttandet, det är så skönt att höra det från någon som vet hur det är! Det visade sig att hon bara var förkyld, så ångesten la sig litegrann iallafall. Och jag håller med jomi, du sveper in som en lugnande bris i tråden. Härligt med såna människor! {#emotions_dlg.flower}

Men nu är det långhelg för min och sambons del, och jag ska ta mig sjutton NJUTA!

Massa styrkekramar till er alla!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5