• middiz

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-04-18 08:14:21 följande:
    Jag tänkte faktiskt gå till VC idag och kolla om det finns nån medicin på recept man kan ta.. sväljer sjkt mkt snor. huvudvärk och blä!
    Jag ringde och pratade med dom förra veckan och enligt vc här i Mullsjö så finns det ingen pollenmedicin man får äta när man ammar. Jag hoppas att dom har fel! (Det har ju hänt innan...många gånger!!)
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

FY FY FY!!! Jag var ute och gick nyss, helt plötsligt gick jag förbi en spya!!!!
    Smittar magsjuka ute??

• middiz
    zasata skrev 2010-04-19 08:16:36 följande:
    Har jag gjort flera gånger. ingen fara... Ringde dagis idag, ingen i magsjuka nu vad dom visste. Hade vart 2barn och en vuxen på avdelningen förra veckan. Så klingat av. Fint väder, så dom är väl säkert ute en del.. Hon går ju bara 9-12.. Tror ni det är nån fara?
    Skönt att höra, nojjar för fullt nu!

Jag tror inte att det är någon fara, är det ingen vad dom vet, som är sjuk nu och om dom ska vara ute mest så tror jag att det är lugnt!
  • middiz
    milla2 skrev 2010-04-28 15:49:49 följande:
    ÅNGESTEN ÄR TOTAL! Nu har precis det gått 4dar å man börjar andas ut,då jag sa jag till en kompis att vi skulloe fika å att barnen kunde leka så kom de idag ca halv 2 jag ser direkt att pojken är lite halvblek och tog sig för magen lite.. men men kommer d så kan dom ju inte va skjuka tänker man..å d hade varit på dagis på fm..men iallafall så säger hon hopppas han inte blir sjuk för han satt typ still hela tiden..trors spöreg sa jag att mina barn måste ut eftersomk d bara masade runt hela tiden.. så vi ut å va väl ca inne en timme å nu har jag vä'drat i en timme.. tror ni vi blivit smittader nu? jag dör hellre änb att vi ska bli sjuka nu..fy fan.. ni som vet va ångset är vet kanske hur jkag känner mig just nu.. gaaahhhhhh..
    Har han blivit sjuk då?
    Han kanske inte har magsjuka, kanske är det en förkylning som satt sej i magen..ätit något dåligt eller kanske ätit något han mage bara inte klarar av..?
    Han kanske var trött efter dagis och lite blek därför?
    Hoppas att det inte är något!
  • middiz

Åh vad skönt, nu är säsongen snart helt slut enligt kurvan! Och imorgon är det maj..hur underbart är inte det?! Sommaren är snart här!

• middiz
    Anonym (antikräk) skrev 2010-04-30 22:45:59 följande:
    är det bara jag som fortfarande har ångest? Mår riktigt dåligt. Tänker på magsjuka hela tiden... Idag verkade dottern lite nere och blek. Fy f-n vad detta tär på mig. Måste få hjälp. Lär bli en sömnlös natt igen.
    Nej jag tänker på det precis heela tiden också... hade med dottern i massa affärer i förrgår så nu går jag och väntar på att hon ska bli sjuk, kunde knappt sova inatt..
    Men samtidigt så minskar det så mycket hela tiden nu så snart kan man vara ganska lugn, visst så kan man fortfarande bli smittad på sommaren men inte alls i samma utsträckning som vintern/våren!
  • middiz

Fy faan!!! Vi var på dop i lördags och nu spyr min stora massor! Faaaan!!!!!
    Jävla skit jag trodde att det var ganska lugnt nu! Jävla idioter som går ut med sjuka barn!!!!!!!

• middiz

Ingen här idag??

Hon har slutat spy nu iaf och har ätit 5 isglassar, tror det har vänt på henne iaf men jag väntar på att det ska sätta igång på oss!

• middiz

Ja jag har inte kunnat äta eller dricka nåt...vågar inte!!
    Eftersom hon spydde mej rakt i ansiktet så har jag inte varit speciellt noga med hygienen...
    Dopfesten var i kyrkans hus efteråt och det fanns massa leksaker där (man kan gå dit och fika billigt och barnen kan leka) så det fanns säkert smitta på dom!

Nu har hon ätit 6 isglassar och en tallrik pommes med avslagen cola till men febern ger inte med sej!

• middiz

Fick precis veta att ena barnets gudmor på dopet i lördags hade spytt och var förkyld och feber på fredagen (dopet var på lördagen), min syster fick detta i söndags (hon hade träffat barnets gudmor på torsdagen) hon blev dålig i magen och feber, halsont mm, nu har hon även ont över ögonen (teckan på influensa i vår familj).
    Kan det vara så att Jouline har detta?
    Hennes feber ger inte med sej, hon har 40 grader och sover heela tiden, spyr inte längre.
    Hon har träffat min syster fre, lör och söndag och dopbarnets gudmor träffade hon i lördags på dopet såklart....
    Vad tror ni, magsjuka från leksakerna eller influensa?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5