-
Det är nog ingen fara...det kan ha varit för mycket mat eller reflexkräkning...milla2 skrev 2010-05-05 21:45:30 följande:GAAAHHH rädd nu! min 5½månaders son kräktes ner hela mig nyss.. tror ni han är sjuk? han sover nu efter jag vågar inte mata honom mer.. jag måste ju eftersom jag bara ammar honom typ..uhh jobbigt detta..blir så små kräksjuka?
-
Hos oss har det en gång varit så att ett barn blev magsjuk och kräktes och sedan efter en vecka så var det nästas tur och då är jag extremt noga med hygienen pga min fobi. När alla barnen hade haft magsjuka så tog det två veckor innan vi vuxna fick det. Säkert inte det man vill höra när man är mitt upp i det hemska..=(. Men annars så brukar det väl mest smitta inom en vecka....
Håller tummarna att ni klarar er!! -
OM han blir sjuk, tror jag inte det är hon som smittat honom utan att han fått skiten någon annan stans.Avelyn skrev 2010-05-25 22:06:09 följande:Tack för ditt svar. Känner mig så ensam och tom i kväll. Sambon har varit i sovrummet en timma nu och inget har hänt ( ännu) iaf inte något jag hört. Han skulle berätta om något hände, han vet ju om min fobi. Han mår aldrig illa. Under de år jag känt honom ( 6 år) har han aldrig varit magsjuk eller mått illa på ngt vis. Alltid samma otroliga hälsa.. Ärligt talat, jag har hellre magsjuka själv än att gå hemma och ha ångest för att familjen får det Jag var den som dottern kräktes på för två veckor sedan.. den som torkade, tröstade och tog hand om ALLT. Jag som sanerade och fixade. Sambon var inte ens i närheten av dottern. Rena skämtet att han ska bli sjuk och inte jag..
Hur går det? -
Min dotter har sedan i fredags fått kraftiga diareér så fort hon äter något och har ont i magen och mår lite illa..Det är bara jag som har torkat henne och hon har inte kräkts men har haft hög feber och har fortfarande lite feber. Hon är 4 år ...tror ni att det är magsjuka? Peppar peppar så har ingen annan i familjen fått det!
Jag som ska ut och resa på lördag och har mycket som ska göras nu sista veckan som barnen går i skolan=(...är så orolig!! -
Tack då håller jag tummarna att det är det dvs rotavirus, för jag har sådan ångest speciellt nu när jag ska ut och resa också i helgen. Vilken mardröm att då få magsjuka och ha ångest och inte kunna ta sig hem och måste vara på en buss...=(=(.Avelyn skrev 2010-06-07 07:58:01 följande:Min dotter hade så med magen för ett år sedan. Troligen rotavirus sa läkaren jag ringde då. magsjuka ja men av sort som oftast inte smittar vuxna. Något prov togs aldrig på dottern. Dock smittades ingen annan hemma vare sig barn eller vuxen. Håller tummarna för att ni har samma tur.
Även i år blev dottern sjuk med diarreer och någon kräkning. Precis som dig torkade jag etc och jag blev aldrig smittad.
Hur länge brukar det viruset hålla i sig? Brukar de ha feber då också? Hon hade 38 grader nu i morse... -
Min flicka har ingen feber längre och ingen annan i familjen har fått diarre´ men när hon har ätit mat så är hon jättelös i magen. Hon är jättepigg och lekar och mår bra förutom den lösa magen. Har haft så sedan förra fredagen.
Tror ni verkligen att det är magsjuka? Den magsjuka som går nu är det k...sjukan? -
Hej...undrar bara om det är nån som vet nåt mer om nåt ev vaccin?Det har ju sagts att ett verkar vara på g men inte kunnat hitta nån mer info om det....Nån här som har nån koll på det?
-
Här har ni en till som har emetofobi och det är jätte jobbigt. =(
Jag har ett barn och det är jätte jobbigt om barnet blir magsjuk. Eftersom jag var ensamstående så jag tog hand om honom varannat vecka och när han blev magsjuk så jag fick panikångest och ville bara dö. Jag kunde inte ens ta och duscha honom för jag blev väldigt knäpp i huvudet. Jag mådde väldigt dåligt. Jag ville ju ta hand om mitt sjuka barn. Men kunde inte göra det. Två vänner kom och hjälpte mig, sen dess har jag mått jätte dåligt för jag inte kunde ta hand om honom. Det hände för några år sedan. Sen dess har han bott hos hans pappa heltid och han är hos mig på helger efter det som hände. Jag hamnade på rätt psyk denna natten.
Jag är väldigt ledsen och mår jätte dåligt för denna natten. Gör det fortfarande. Men jag är glad att jag kan ha honom hos mig nu också för jag kan ta hand om honom. Jag är glad för jag känner mig som en mamma. Riktig mamma. Jag gör mitt bästa och jag kämpar emot min kräkfobi. Jag har panikångest och är sjukskriven pga min kräkfobi. Känner mig så kass. Känner mig så kass mamma. Jag skäms för den jag är så att jag är anonym. Jag är rädd att folk ska hoppa på mig och säga att jag är dålig mamma.
Hur gör ni när era barn blir sjuka? Jag vill vara världens bästa mamma och ta hand om mitt barn när han är sjuk.
Hjälp mig. :( -
Du är ingen dålig mamma kom ihåg det, din son har den bäste mamman han kan ha, upprepa den meningen hela tiden för dig själv och helst när det känns som jobbigast för dig.Anonym skrev 2010-10-17 19:37:27 följande:
Här har ni en till som har emetofobi och det är jätte jobbigt. =(
Jag har ett barn och det är jätte jobbigt om barnet blir magsjuk. Eftersom jag var ensamstående så jag tog hand om honom varannat vecka och när han blev magsjuk så jag fick panikångest och ville bara dö. Jag kunde inte ens ta och duscha honom för jag blev väldigt knäpp i huvudet. Jag mådde väldigt dåligt. Jag ville ju ta hand om mitt sjuka barn. Men kunde inte göra det. Två vänner kom och hjälpte mig, sen dess har jag mått jätte dåligt för jag inte kunde ta hand om honom. Det hände för några år sedan. Sen dess har han bott hos hans pappa heltid och han är hos mig på helger efter det som hände. Jag hamnade på rätt psyk denna natten.
Jag är väldigt ledsen och mår jätte dåligt för denna natten. Gör det fortfarande. Men jag är glad att jag kan ha honom hos mig nu också för jag kan ta hand om honom. Jag är glad för jag känner mig som en mamma. Riktig mamma. Jag gör mitt bästa och jag kämpar emot min kräkfobi. Jag har panikångest och är sjukskriven pga min kräkfobi. Känner mig så kass. Känner mig så kass mamma. Jag skäms för den jag är så att jag är anonym. Jag är rädd att folk ska hoppa på mig och säga att jag är dålig mamma.
Hur gör ni när era barn blir sjuka? Jag vill vara världens bästa mamma och ta hand om mitt barn när han är sjuk.
Hjälp mig. :(
Nu har jag långt ifrån dina problem utan jag blir såklart panikslagen när min dotter kräks allt vänts upp och ner. Min man har tagit största ansvaret över henne då hon haft ms, han verkar vara immun. Inte jag.
Men vad har du fått för hjälp? Du behöver absolut inte svara om det känns jobbigt.
Vad är du räddast för? När din son kräks eller att du själv blir sjuk?
Själv är jag livrädd att få skiten själv.
Du har verkligen hittat rätt sida, här förstår vi varann till 100% och ger varann stöd, hoppas även du kommer att finna det. -
Tack allihopa. <3
Känner mig verkligen hemsk mamma när jag inte kunde ta hand om mitt eget barn när han blev sjuk. Jag ville bara dö. Sist han blev sjuk så var hans pappa med oss på besök. Så han tog med honom hem och jag sanerade allt, städade hela toaletten med klorin och använde handskar och sen duschar jag och spritar ner händerna och är väldigt noga, jag städar överallt i lägenheten och spritar ner handtaget och så.
Sen kan jag inte heller äta eller sova. Jag räknar timmar och magen börjar bråka eftersom jag inte ätit och sovit dåligt. Så jag tror det är ms.
Det är så jobbigt, jag är så trött på folk som inte förstår. Dom säger; det är inte så farligt att kräkas. Men dom har ju inte fobi för det. Så det är lätt för dom att säga det.
De jag mest är rädd för är att bli sjuk själv och även att i min närhet blir sjuk. Jag är mest rädd att bli smittad alltså.
Hur gör ni på vintrar? Käkar vitpepparkorn? Jag äter de och är supernoga med handhygien när jag varit utanför dörren och innan vi ska laga mat/äta och så. Och har alltid en handsprit i handväskan och använder de flitigt så mina händer är snustorra på vintrar. Och spricker massor. Inte roligt men hellre spruckna händer än ms.....
Tack för ni finns och lyssnar! Känns skönt. :)
Kram på er