Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

mrslonely skrev 2011-01-17 15:29:37 följande:
    nu börjar verkligen fobin komma när det kommer så nära. Och det värsta är ju att detas avföring kan smitta flera veckor efter och det kan finnas kvar partiklar i hemmet flera veckor till månader efter. Och jag måste ju vara barnvakt när hon är frisk iaf. Så jag kommer gå med först oro nu att jag är smittad sen varje gång jag varit där.
    Man vet ju aldrig var det kan ha flygit, vad de har tagit i osv.
    Måste du vara barnvakt då? Är det säkert att det var vks? Det är ju inte alltid det smittar flera veckor efteråt för då hade man ju inte fått lämna på dagis och så heller. Det borde ju inte smitta heller om man sköter hygienen efter toabesök.
  • Fridayyy
    mrslonely skrev 2011-01-17 15:43:22 följande:
    inte nu men jag måste det sen ju, det är ju jag som hämtar dem från dagis och hjälper dem ( är barnflicka)
    och hur kunde hon bli sjuk?
    vad skulle det annars vara ingen annan var sjuk så kan ju inte varit nåt hon ätit
    och hon har inte varit på dagis på nästan 3 dygn. Och ingen hemma sjuk och bara varit hemma.
    Tänkte om det kan vara "vanlig" magsjuka? Finns ju en massa olika tydligen. Ja, jag glömde ju att du var barnflicka. Men jag tror inte du blir smittad om du är noga med att tvätta händer och inte ha händerna i munnen. HUr mycket är du barnflicka? Och varför är du det? Eller rättare sagt varför har de barnflicka??
  • Fridayyy
    mrslonely skrev 2011-01-17 19:12:37 följande:
    förstår inte vad det spelar för roll varför jag är barnflicka och så. Jag hjälper dem några gånger i veckan och jag kan inte bara sluta komma dit. Kan ju stanna hemma några dagar men inte så länge det finns smittrisk.
    Nä det var ren nyfikenhet för det är inte vanligt i "mina kretsar" att det finns barnflickor
  • Fridayyy
    AnnaOctavia skrev 2011-01-18 00:59:21 följande:
    Var tvungen att gå in en sista gång innan jag går och sover, fan, känns lite tråkigt att lämna tråden endå men men.
    Lycka till alla igen, STYRKEKRAMAR!
    Sen när du mår mycket bättre i din fobi kan du ju kika in, i sommar kanske och berätta hur allt är. Kanske du inte ens kommer att läsa detta. Lycka till!
  • Fridayyy

Idag har jag lärt mig nåt nytt. Man ska äta Ahlgrens bilar vid magsjuka, ev innan för att förhindra, googla på det får ni se, hade en länk men det var en tecknad äcklig bild så den vill jag inte länka. Tydligen var det nåt nyttigt i bilarna. Lätt att få barnen med antar jag!

Även vinäger skulle vara bra att ta lite på morgonen.

• Fridayyy
    mrslonely skrev 2011-01-18 15:34:23 följande:
    ingen som har nån aning om varför hon blev sjuk på måndagen när hon inte varit på dagis el kontakt m smitta sen fredagen? Kan vks kommer efter 3 dar?

middiz : nä hur skulle du bli smittad? De var ju sjuka hemma inte på jobbet. Om du har handskar på dej finns ju ingen chans. Smittar ju inte via luften. Läs vinterkräksjukans faktatråd här på fl bra information. Där kan du se att det inte är nån risk för dej.
    Smågodis?? Frukt som inte är sköljd?? Var det nån mer som blev smittad?? Det finns annan magsjuka som har längre inkubationstid än 48 timmar även om det är mer ovanligt. Endel säger ju att de blivit sjuka efter en vecka.
  • Fridayyy
    mrslonely skrev 2011-01-18 16:37:59 följande:
    berätta mer vad är det för annan ms?
    det konstiga är att de är tvillingar och de åt samma mat båda två.
    Jag vet inte vad det är för magsjuka men det finns ju många olika med olika symptom. Var det nån mer som blev smittad?? Annars kan ju barn spy av andra orsaker.
  • Fridayyy
    mrslonely skrev 2011-01-18 17:50:52 följande:
    det var inte meningen att ha dålig attityd.
    Jag tycker folk haft väldigt dåligt attityd mot mig också här.
    Men jag undrade bara vad det hade för betydelse varför jag var barnflicka, förstod inte kopplingen till rädslan för smitta. Jag tycker folk hackar lite mkt på mig.
    Nä men ibland frågar man ju andra saker som inte rör fobin också!
  • Fridayyy
    Anonym (ellen) skrev 2011-01-19 14:31:41 följande:
    Funkade tyvärr inte för sonen. Han smällde i sig en halv bilpåse dagen innan han fick magsjuka. Trodde först att kräket berodde på det, men det var magsjuka ändå. Kanske funkar för vissa, men inte för honom. Vitpeppar käkade jag däremot, och jag klarade mig =)

Vinäger har jag inte hört om, kan ju vara värt att testa!
    Det var ju synd..men det stod även att man kunde äta det när man redan var sjuk, det är väl lite som avslagen coca-cola.
  • Fridayyy
    Anonym (Emomamman) skrev 2011-01-19 18:36:17 följande:
    Hittils har hon kräkts 2 ggr. Är på helspänn och tycker det ser ut som hon ska kräkas hela tiden. Har gett vätskeersättning nu i 2 timmar ..  jag ber och hoppas och ber och hoppas att hon ska slippa mer och att resten av familjen klarar sig. Annars vet jag inte vad jag gör ..
    Jälla skit är det här .. hon var sjuk den 11 december och nu 19 januari .. och säsongen är inte slut ännu ..
    snälla peppa mig lite
    Stackars dig!! Håller tummarna att ni andra klarar er och att hon snart mår bra igen.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5