Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2011-01-13 08:57:50 följande:
    Nästan framme på jobbet! Ont i magen mår illa, kan inte äta underbart.
    Det kommer gå bra, är nog din oro bara som ställer till det i kroppen. DU borde ju inte blivit smittad! Hoppas det blir roligare saker att tänka på på jobbet!
  • Fridayyy
    Anonym skrev 2011-01-13 14:43:14 följande:
    Sänkan? Förlåt men vad är det? Temp?
    Jag är ju inte expert men sänkan tas via blodprov och man ser väl om en person har en infektion i kroppen eller en allvarlig sjukdom??
  • Fridayyy
    martini bianco skrev 2011-01-13 20:54:20 följande:
    Nej, det är bara dumt att utsätta sig. det hade jag ju tyckt även utan min fobi. Så jag säger ifrån imorgon att jag inte kan. De kommer säkert bli grymt besvikna och kanske lite sura...
    Men de har ju ingen rätt att bli sura över det!! Har man barn kan man inte leva som innan. Och teater går väl fler gånger.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-13 21:22:23 följande:
    är inte trötthet ett tecken på magsjuka med?
    Jo men det är all din ångest med. Förmodligen är du sönderstressad och trött på grund av det. Testa att ta en whisky!!
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-13 21:33:56 följande:
    Jag hatar whisky ;) Och får nog bara mer ont i magen då, jag försöker tänka att det är mkt på jobbet, mkt hemma,lite sömna.. men hjälper inte alls, :(
    Te eller tuggummi hjälper mig ibland. Då fokuserar kroppen på annat!
  • Fridayyy
    AnnaOctavia skrev 2011-01-14 14:17:26 följande:
    Jag måste fråga. Drömmer ni ibland om att nån kräks runtomkring er eller ni själva eller om sjukdommar?
    Ibland kan jag ha såna tråkiga drömmar och vaknar rädd och med tusen tankar som:
    " varför drömmer jag så, kommer jag bli sjuk" osv.
    Drömde nått inatt om vks, självklart kommer dom där tankarna då.
    Plus att jag vaknade flera ggr inatt av myrkrypningar i benen som jag har fått med graviditeten, men tror ni jag tänkte på det? Nej, självklart tänkte jag " varför vaknar jag, håller jag på att bli ms"
    Plus att jag är lite förkyld och mår lite illa nu, säkert bara för att jag drömde om det.
    Men är det nån som känner igen sig. usch, att man inte ens ska få vara "fri" i sömnen =(
    Jag är så trött på det här. Har mått bra från graviditetskrämpor och fobitankar i 2 dagar sen händer det här =(
    Funkade det inte med grapefrukt??
  • Fridayyy

Har ett förslag, vet man att man ska skriva något känsligt så kan man väl skriva KÄNSLIGT INLÄGG eller nåt så vissa kan hoppa över det, klarar man inte det så får man kanske undvika tråden ett tag?? Jag läser allt och förmodligen får det mig att må sämre ibland men samtidigt vet jag ju att andra har det lika jävligt som mig och att det inte bara är min hjärna som är knäpp..=)

Sen kan vi ju undvika att skriva om kurvan för det ger ju ändå ingenting. Och inte heller tidningsartiklar om att vks nu går, det vet vi ju redan! Men på ett sätt är det ju bra att tidningar skrivet om det för det kanske får en del folk att tvätta sig bättre. Vi vet ju redan om det.

• Fridayyy

Jag använder inte heller preventivmedel, så är jag gravid också..hehe. Skojar bara men jag har inte haft p-piller sen -06 så jag vet inte hur det påverkat mig innan.

• Fridayyy
    Anonym (Emetofob) skrev 2011-01-15 11:42:27 följande:
    Jag är också ny här och upplever samma sak. Så vi får väl helt enkelt skriva till varandra då.
    Jag startade ju just denna tråd och har varit med länge och det är ofta ingen svarar på mina inlägg också, det är ju så i forum. Skriv igen om det är något ni vill ha svar på!! Ibland skriver många och då kanske många missar att läsa också.
  • Fridayyy
    Anonym (PANIK) skrev 2011-01-16 17:09:38 följande:
    Sambon har precis haft sprut diarré är en ANIING nervös! Dock har hans mage varit konstig för att han började käka nyttigt denna veckan (ska banta) och hans mage är lite känslig redan men är ändå nervös han är inte typen som är så noga med handhygien precis....
    Vad är det för diet han kör? Vad äter han som han inte ätit innan? Går han på toa ofta? Har han matlust annars? Jobbigt!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5