Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

Hej alla!
    Tycker ni andra att jag ska släppa alla knastankar nu om smitta? Min sambo har inte insjuknat, ingen annan heller. Så de borde väl va lugnt nu eller?

• lollisen
    LinnIvan skrev 2011-02-11 13:11:04 följande:
    Hjälp mig riskbedömma denna situation!

Min dotter åkte till sin pappa idag.  Hennes pappa kör sjukbil o hade inatt kört en pojke som kräkts i flera dagar till sjukhus i en annan stad. Var de kräksjuka? Stor risk att han vart smittad i så fall va?

Fy faan för dessa saker!
    Om barnet inte kräktes i närheten av honom eller i bilen eller att han fick viruset på sig, så är risken minimal anser jag...
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen
    zasata skrev 2011-02-15 09:49:03 följande:
    Jag fattar inte vad detta är???!!! Leo är dålig igen!!!??? Och ingen vill ta ett jävla avflringsprov!
    Hej gumman... Jag tycker så synd om er att ni drabbats så av detta och hoppas verkligen att det går över snart!
    Jag kommer ihåg när min son var lite yngre, då var det precis likadant ett par ggr per år! Varje gång han blev ms, så var han det i säkert 2 veckor, till och från...
    Han verkade frisk mellan, kunde vara symptomfri i två dygn, sen drog det igång igen och varenda gång var jag beredd att ge upp! Man orkar inte, man vill fly, ångesten blir överväldigande emellanåt, samt att man lider med barnen!

Jag var ensamstående då och klarade det, trots i stort sett ingen sömn under den tiden, all ångest som slukade all dyrbar energi etc...

Du klarar det! Jag lovar, men det är en stor prövning...

Jag hoppas verkligen att han blir kry snart så att all ångest och oro kan lätta för dig.. Samt att han kan få må bra igen...

Massa kramar och omtanke till er från mig! Hjärta
  • lollisen
    zasata skrev 2011-02-15 09:59:04 följande:
    Så jävla mkt annat med, så ska jag på jobbintervjuv i morgon. Hur lätt är det att få jobb när ungen är sjuk jämt?!
    Jag förstår dina känslor vännen... Det ÄR jobbigt när barnen är sjuka... Man får ta en dag i taget, hur svårt det än är, så måste man leva i nuet. Klara dagen och försöka hitta tillfällen där man får andas ut och samla krafter...

Kram
  • lollisen
    Lillave skrev 2011-02-15 10:10:51 följande:
    Jag vabbar idag efter bara knappt 14 dgr på nytt jobb. Skäms.... Men lillgrabben hög feber i natt och genomförkyld igen. Vad gör man??

Nåja, det är iallafall inte magen. Klen tröst i allt skit.

Zasata: med tanke på er historia med så mkt sjukdgr jade kjag åkt in akut idag och KRÄVT ett avföringsprov!! Det tar så otroligt mkt på de små att hålla på att kräkas och diarréa sådär. När min lille var magsjuk vid 6 mån tog de prov. Han hade adenovirus som satt sig i magen (förkylningsvirus). Han kanske är allergisk mot ngt? Har ni kollat det? Hur mår dottern nu?

Krya på er!
    Inte ska du skämmas inte, alla vete väl att småbarnsföräldrar får vabba mycket, särskilt nu? Man ska inte behöva skämmas för att barnen är sjuka eller att man själv är det..
    Var stolt över att du inte är en sådan förälder som lämnar barnen på förskola även då de är sjuka! Finns många föräldrar som gör det faktiskt...

Krya på er.
  • lollisen
    zasata skrev 2011-02-15 21:30:39 följande:
    Då har vi gått om varandra på Östra idag då

Jag ger semperdroppar från Apoteket och äter biobics.

Usch nu h oppas jag inte jag blivit smittad av något där, fick sitta i kräkrummet i ca 5 timamr sen fick vi ett eget kräkrum.. UH!
    Blodproverna visade att salt och socker var ok och det var magsjuka. Men då han varit dålig i mer än 14 så fick vi remiss på allergi med.. 
    Tror att du kan vara lugn angående smitta på sjukan, vad jag är insförstådd med så är du väldigt noggrann med handhygien. Så då är risken minimal.

Hoppas att ni får lugn å ro med sjukor och att du får ett positivt besked om jobbet.
  • lollisen
    Majspuree skrev 2011-02-15 16:54:34 följande:
    är skit hungrig ju. Hatar fisk :( Vad ska jag ta mig till?
    Ät såklart. Kroppen skriker efter näring och behöver återställa sig efter du varit sjuk. Du märker snabbt om du skulle chocka kroppen, då kan man få lite ont i magen, men har inte hört att man som vuxen skulle börja kräkas eller så igen, vi är bra på att märka om kroppen inte är mottaglig för mat. Med barn kan det vara en annan sak.

Själv började jag med en fet pizza och chips sist jag hade varit riktigt sjuk, kroppen älskade mig just då. Fett och salt, precis vad den behövde!

Kram
  • lollisen

Usch... Har en hemsk kramp i magen just nu...
    Gör så ont att jag vill börja gråta..
    Rädslan gör sig påmind..
    Fick ont efter att jag ätit en smörgås... Känns som kramp... Fan!! Rädd

• lollisen

Angående att vks skulle smitta via saliv eller nysning;

Tror jag inte ett dugg på! Jag har hånglat med en som hade vks, utan att bli smittad.
    Har pussat min son när han varit ms, utan att bli smittad. Många ggr, typ 6-7 ggr har han varit sjuk å vi sovit i samma säng och sådär, har (peppar peppar) alltid klarat mig!

Så jag tror INTE att man blir smittad via saliv! Kanske om personen precis kräkts och därför har virus kvar i munnen, men knappast annars. Det är ju ett mag/tarmvirus och det sitter inte i snor eller munhåla.

Kram

• lollisen
    I have a kid skrev 2011-02-25 07:10:41 följande:
    FRÅGA:

våran lärare var hemma med ms onsdag-torsdag--- TEBAX idag fick jag höra av vikarien igår!

JAG vill inte bli smittad!      vågar man  fara idag??
    Det är ingen fara... Värre med barn, då de tenderar att inte ha samma goda hygien som vuxna har. Du behöver inte oroa dig, hon smittar dig inte via luften eller så.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5