• zasata

Emetofobernas tråd 5

Bara bullrar i magen tagit 10mg primperan hjälper inget. Brukar det göra. Bara barn ont mår illa :(

• zasata

Vart på toa igen nu :( kom inte mkt men lite löst :( tror ni jag kommer spy??

• zasata
    martini bianco skrev 2010-10-05 21:23:39 följande:
    Skönt att du mår bättre!

Själv är jag i valet och kvalet om jag ska ta en lugnande. Har känt en klump i halsen i flera timmar nu. Har dock ätit mat och småäter godis nu. Kanske bara spänd och lite stressad.
    Har du någon riskudde?
  • zasata

Ja svaret är ja! Riskudde hjälper mig jätte mkt att slappna av, jag spänner mig så jag får migrän och tuggar sönder tänderna. men riskuddden hjälper verkligen! Hoppas du mår bättre snart. Vad tyckte du om DH då? Själv tycker jag det börjar spåra ur lite väl..

• zasata

Hur var natten?

Man blir ju så trött och stirrig i kroppen tycker jag av primperan. 5mg är inga problem men tar jag mer märker jag det väldigt mkt och räknar tills det går över..

• zasata
    felle skrev 2010-10-06 18:23:11 följande:
    Är det lätt eller svårt att få Primperan utskrivet?
    Nej tycker jag inte. Be att få 10mg tablblet, så kan du dela dom på två. Säg att du har emetofobi och mår illa jämt pga det.
    Uppöveröronenförälskad skrev 2010-10-06 17:31:28 följande:
    Men alltså.. ni som mår illa här, är det inte mest psykiskt. (det brukar det vara för mig) Man blir liksom lite hypokondrisk..

Äter ni primperan för det? ( ja jag vet vad primperan är och det funkar säkert).. men vad för terapi har ni gått eller blivit erbjudna? 
    Jätte ofta psykiskt, så fort jag hör någon ha ont i magen är det psykikst. efter jag har ätit är det ofta fysiskt.
  • zasata

Usch kommit till jobbet nu och ätit frukost.. Så början magen igen. I tis höjde jag medicinen från 5 till 7,5mg.. Så ingen höj höjning.. Känner bara hur den bullrar... :( jag orkar inte mer!!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5