• middiz

Emetofobernas tråd 5

Zasata: Jag tror att det är din mage som strular, det svider ju gärna i magen när man har magkatarr!
    Jobbar du ihop med den som var magsjuk i lördags? Eller var det någon som åt på samma ställe som du?
    Tänk på hurdan din mage brukar vara, det är väl ganska ofta den ballar ur och du blir dålig i magen? Då får du bara diarée och sen går det väl över?
    Hoppas du mår bättre nu!!

Jag har nerräkning för fullt..vid halv sex så är det 48 timmar sen vi åkte från festen... hoppas ingen blir sjuk nu i kväll/natt!!!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

Jag börjar känna mej lite som att jag håller på och blir förkyld.. är livrädd nu eftersom det går en sån magsjuka nu som börjar med halsont och sen spyr man jättemycket.... fyyy

• middiz
    zasata skrev 2010-11-26 13:39:36 följande:
    Kan man spy av blindtarmen?
    Min kompis gjorde det, men jag tror det beror på hur pass känsig man är för att spy.. Hon spydde i 14 veckor när hon skulle ha första barnet och sen 18 veckor med andra så jag tror hon har ganska lätt för att spy..

Men du vet att blidtarmen sitter på höger sida va? Vart sitter det onda på vänster sida?
  • middiz

Usch...jag har varit yr hela dagen och innan började jag må jätteilla också... samtidigt som jag var hungrig... Jag har haft så här innan (jag blir yr på ett speciellt sätt) och det var när jag var gravid med min minsta..Då hade jag lågt blodsocker.. någon av er som har det och vet vad man kan göra åt det? Jag blir ju så sugen på något sött och tar oftast en bit choklad, mår jättebra en liten stund och sen kommer illamåendet och yrheten när blodsockret dimper ner igen.

• middiz

Har någon av er blivit sövd någon gång??
    Stämmer det att man ofta spyr när man vaknar??
    Jag kommer ev få bli sövd nästa vecka och jag är LIVRÄDD!! Både för att spy när man vaknar och för att inte vakna alls!

• middiz

Tack för alla snabba svar!!

Jag hade en ofosterlig graviditet för två månader sen, fick cytotec och var på återbesök tre veckor senare.. allt var bra och hade kommit ut...

Idag började jag störtblöda med stora klumpar i och fick åka in till akuten.. då visade det sej att det finns kvar rester!
    Vi ska avvakta till nästa vecka och se om allt kommer ut annars kommer jag få bli skrapad..

• middiz

Tack för era gulliga svar! Jag vill verkligen att allt kommer hinna komma ut.. men igår kväll slutade det blöda.. bara att hoppas att det sätter igång snart igen.

• middiz
    Avelyn skrev 2010-11-28 15:59:14 följande:
    Angående skrapning har jag gjort två stycken, en i Maj 2008 och en i Januari 2009. ( Mf i vecka 8, MA vecka 18 ). Innan min skapning första gången sa de att man sövs med så lätt och lite narkos att man aldrig känner av det efteråt. Själva ingreppet är ju klart på några minuter och så vaknar man. Jag mådde inte illa någon av gångerna. Det psykiska var det jobbiga.
    Tråkigt att du gått igenom det två gånger... Vecka 18 också... fick du någon förklaring till vad det var som orsakade det?
    Känns skönt att höra att man oftast inte känner något efteråt.. Håller med om att det psykiska är värst... Jag gick i två månader och visste inte om jag var gravid eller inte, hade blödning heela tiden. Satt och grät varje dag, samtidigt som jag hade symptom och ville tro att bebisen var kvar.
    Var på tre undersökningar, inskrivning mm och fick sen veta att det var ofostrig graviditet.
    Och inte nog med det, när man väl börjat glömma det lite, ja då får jag åka in och gå igenom skiten igen, fast jag varit på återbesök och dom sa att allt var ute. Blir arg och ledsen på en gång!
  • middiz
    nicely skrev 2010-11-28 20:34:33 följande:
    AnnaOctavia- Välkommen!!!
    Kan man göra dna test ang vks?

Middiz- vad tråkigt ang graviditeten. Har själv fått tre missfall.
    Jag har blivit skrapad alla gångerna, dvs jag blev nedsövd. Jag mådde inte illa. Sa det till läkarna och jag fick extra medicin mot illamående. SÅ säg till om det.

lollisen- vilket elände. Taskigt att inte hålla sig borta om man är dålig!!!

Bra att vissa av er har verkligen trotsat fobin. Min dotter har varit på barnkalas idag och jag har haft ångest. Men har inte frågat om hur hon mår, STOLT! Men ångesten ligger i kroppen hela tiden.....

Ni som gett semperdroppar- har era barn blvit magsjuka fast dem fått dropparna?
    Det ska jag absolut göra! Tack!

Tråkigt att vi blir fler... missförstå mej inte nu, men den här hemska fobin önskar jag ingen.. jag önskar att vi alla kan bli friska från den... men vem vet, vi kanske lyckas alla tillsammans?
  • middiz
    zasata skrev 2010-11-28 21:29:18 följande:
    fast jag är ju inte immun har bara en av två gener.. :(
    Borde det inte vara så att du står emot den lite bättre då? Eller kanske inte blir lika dålig om du får den? Eller tänker jag galet nu?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5