Avelyn skrev 2010-11-28 15:59:14 följande:
Angående skrapning har jag gjort två stycken, en i Maj 2008 och en i Januari 2009. ( Mf i vecka 8, MA vecka 18 ). Innan min skapning första gången sa de att man sövs med så lätt och lite narkos att man aldrig känner av det efteråt. Själva ingreppet är ju klart på några minuter och så vaknar man. Jag mådde inte illa någon av gångerna. Det psykiska var det jobbiga.
Tråkigt att du gått igenom det två gånger... Vecka 18 också... fick du någon förklaring till vad det var som orsakade det?
Känns skönt att höra att man oftast inte känner något efteråt.. Håller med om att det psykiska är värst... Jag gick i två månader och visste inte om jag var gravid eller inte, hade blödning heela tiden. Satt och grät varje dag, samtidigt som jag hade symptom och ville tro att bebisen var kvar.
Var på tre undersökningar, inskrivning mm och fick sen veta att det var ofostrig graviditet.
Och inte nog med det, när man väl börjat glömma det lite, ja då får jag åka in och gå igenom skiten igen, fast jag varit på återbesök och dom sa att allt var ute. Blir arg och ledsen på en gång!