• Anonym

Emetofobernas tråd 5

middiz skrev 2011-01-28 10:40:04 följande:
    Fast där hänger inte jag med heller.. Vinterkräksjukan ÄR ju vanlig magsjuka som man kallade det innan dom började kalla det för vinterkräksjukan?? Står det inte så på emetofobi-sidan?

Jag skulle vilja veta vart F.D Emetofob fått all information ifrån.. Skulle vilja läsa det där med att det "bara" är 5-10% som får vinterkräksjukan per år, eller var det säsong?
    Det känns som att det skulle vara många många fler...
    Det låter logiskt. Tänk på att det bor mer än 9 miljoner i sverige. Mindre än hälften av dom blir sjuka. MYCKET mindre än hälften. =)
  • Anonym
    martini bianco skrev 2011-01-28 13:26:40 följande:
    Visserligen är det positiva nyheter, men kurvan vill många av oss helst inte läsa om här inne
    Håller med. UNDVIK all som har smi med att göra. Det triggar ångest. För min del iallafall.
  • Anonym
    LillaMammis skrev 2011-01-28 18:12:25 följande:
    Jag kommer i alla fall inte skriva något negativt. Här kommer bara positiva rapporter.
    Men vad positivt var det med smi rapport? Jag var tvungen gå in och läsa men det va inte som jag trodde de skulle vara. Likadant som föregående rapport. Eller vad var de som var positivt?
  • Anonym
    bizzziie skrev 2011-01-28 18:26:30 följande:
    Ååhh jäkla facebook!
    3 st som skrivit att de eller deras sambos har magsjuka och dessutom har en av mina bekanta nu gjort så att jag vägrar åka till affären!! Hon har magsjuka för fullt men åker till affären och handlar!!! Ja, jag vet, hon är inte den enda som gör så, tur man inte vet alla, men nu VET jag ju att hon varit där så nu kan jag inte ens handla mat!! :( Eller jo, i andra affärer men dom ligger längre bort..

Har börjat känna mig väldigt dålig psykiskt när folk snackar om ms med mig för mycket. Känns som att det är det största samtalsämnet vi har nu i min vänkrets!! Suck... Var är vååååren?!
    Den kommer! Jag räknade nyss och det är BARA liiiiiiite mer än 4 veckor kvar till MARS!
  • Anonym
    LillaMammis skrev 2011-01-28 19:28:52 följande:
    Skrev jag att du skulle gå in och titta? Nej!
    Jag tog dom bra bitarna och skrev dom här för att peppa lite.
    Sen kommer du in och skriver vad du läst och en massa negativt!
    Men tack för det!
    Men lugna ned dig. Bli inte så arg! Som andra skrivit i tråden, skriver man något om smi rapport så kan man känna sig "frestad" att läsa! Jag ställde en FRÅGA. VAD var de som var positivit? Jag ville ju gärna höra positiva saker av dig, det va därför jag frågade! Men då är du så arg! TACK själv!
  • Anonym
    martini bianco skrev 2011-01-28 19:52:15 följande:
    Tillbaks till peppen tjejer!!

Jag känner mig bättre igen nu! Fick dock ta en lugnande tablett för att bryta orosmönstret Inte bra, jag försöker undvika dem in i det längsta för den dagen jag blir gravid (förhoppningsvis snart!) så måste jag sluta med dem...

Så nu ska jag föröska mysa och njuta av att detta är den sista helgen i januari 2011!
    På tisdag är det alltså februari, årets kortaste månad och den kommer gå snabbt! Sen är man inne i första vår-månaden enligt kalendern! Wohoo!
    Har ni börjat fundera på årets planteringar? Det är hög tid nu Jag ska nog bara satsa på pelaroner och paprika i år, jag lyckades så bra med dem förra året. Favorit i repris med andra ord.
    Tack för pepp! Försöker du bli gravid nu? Jag med, är nojjig över om jag får illamående men det hindrar mig inte från att bli gravid!

Åh, jag längtar verkligen till mars! Jag ser fram emot och städa balkongen, där är de fullt med fågelskit. Dom har tendens för att vara på våran balkong och skita på vintrar. Är det varmare i mars då ska vi börja städa där och putsa fönster. Härligt! Aldrig längtat så mycket efter våren som nu! Haha.
  • Anonym
    Koppkaka skrev 2011-01-28 19:52:59 följande:
    Lugn i tråden nu!

Som jag förstått det är kurvprat i den här tråden "förbjudet", just pga att många blir frestade att gå in och titta för att se själva. Är det en rad av 100 som är positiva så lämnar man sidan med ångest. Jag vet hur jag själv är, jag DRAS automatiskt till att läsa om folk som har magsjuka och spyr, fast att jag mår dåligt av att läsa om det så kan jag inte låta bli. Ungefär som en bilolycka, det kan vara superobehagligt att se men man tittar ändå av någon anledning.

Jag tycker att för enkelhetens skull så skippar vi allt prat om kurvan, positivt som negativt - för det slutar bara med att folk går in och tittar och blir oroliga i onödan. Sen blir man osams pga att man mår dåligt.

Vi ska ju stötta  varandra här tjejer! Inte bråka!
    Jag håller med dig, fullständigt!
  • Anonym
    Koppkaka skrev 2011-01-28 19:58:18 följande:
    Du kanske har sån tur som jag, jag är gravid i v 12 och jag har inte mått illa alls. Var på VUL igår och fick se min lilla bebis med ett hjärta som tickade på finfint! :)
    Härligt!
    Jag mådde så illa under hela min förra gravidietet, mådde mest illa på kvällar. Sen fick jag tabletter av min bm så det var bättre. Nu fasar jag inför nästa. Men som sagt det hindrar mig inte. Jag är rädd att må illa och spy MEN när jag mår illa av gravidietet så kan jag tänka: Det är okej, jag mår illa bara för jag är gravid! Det är OK. Hoppas jag tänker samma sak nästa gång. Haha. Jag har inte fått min mens ännu, snart 1 vecka försenad men tror inte jag är gravid. Härligt att se bebisen på vul! Blir avis på dig. Hihi.
  • Anonym
    LillaMammis skrev 2011-01-28 20:05:31 följande:
    Jag lusläste och det ska ingen annan här göra. Förstått?
    Kurvan går nedåt och det kraftigt inga ökade smittor utan det är på nedåtgående också. Dom trodde det skulle blivit värre men istället har det varit lugnare och i och med att det börjat dala så finns det enligt läkarna ingen oro för ökning igen!
    Så med detta vill jag säga att det är på väg bort! Jippie! Och våren snart här!
    Det var de jag menade. Jag ville höra vad DU "tycker/säger".

Men nu lägger vi ner det och slutar prata om smi för andras skull.
  • Anonym

Hur stor är risken att smitta finns om man tvättar i en tvättstuga?
    Jag ska tvätta kläder kl 5 och är skit nojjig!!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5