Emetofobernas tråd 5
Nu är min dotter magsjuk.. värsta mardrömmen!! Jag tar hand om allt själv och ammar bebis mellan kräktorkandet.
Känner mig så liten och ensam nu.
Nu är min dotter magsjuk.. värsta mardrömmen!! Jag tar hand om allt själv och ammar bebis mellan kräktorkandet.
Känner mig så liten och ensam nu.
Starkmamma,
Mcdonalds har jag aldrig sett som smitthärd. Dock är det enda stället dottern varit på två dagar innan sin magsjuka. Det kanske är en smitthärd ändå. Jag kan tycka magsjuka går att överleva med diarré, men kräkas.. det finns inte på min världskarta..
Efter att ha haft magsjuka en hel natt piggnar dottern på och äter igen. Hon är helt ok i ett dygn. Precis 24 timmar efter sista symtom kräks hon igen ! Jag har skött henne själv och samtidigt ammat lillebror varannan timme. Jag hatar magsjuka! Precis när man tror att familjemedlen ett är klar och vi är tre till kvar att oroa sig för, är nummer ett INTE klar. Varför ska det vara så hemskt ?
*emetofob sedan barnsben *
Här har dottern tillfrisknat. Varit symtomfri i lite mer än 24 timmar. Äter bra igen och mår bra. Ingen annan har blivit sjuk -ännu !
Har massa nedsmutsade kläder, filtar och handdukar som ligger utomhus och som jag borde tvätta. Det ger mig ångest. Sedan dotters skummadrass till sängen. Hur tvättar man en skummadrass så att virus dör ? Ha r ni tips ?
Går med ständig ångest för eget insjuknande nu.. mår bra ännu.
Gråtfärdig,
Hoppas natten gått bra!
Emma W S,
Nja känner mig inte så duktig men gör så gott jag kan med ångest i kroppen. Ingen fler har insjuknat i natt och i dag har det gått 48 timmar. Ett litet mål på vägen. Dock inte sagt att vi inte kommer att bli sjuka. Ropar inte hej ännu. Jag borde bli sjuk.. min dotter blev ju dålig rakt på mig..
Jag var inte vaken efter midnatt även om det lyste grönt online på mig. Jag har automatisk inloggning. När min dator är påslagen är jag online utan att egentligen vara det. Efter tre vaknätter sov jag i natt.
i dag ska jag gå ut med kidsen
Anonym ,
Jag hade inte heller gått på dopet. Trist men riskerna skulle kännas för stora.
En nära anhörig till mig ( ej emetofob som mig ) bjöd hem folk på middag tre dagar efter magsjuka hemma. Samtliga gäster blev dåliga. Ryser vid tanken.. Detta var ett par år sedan.