Inlägg från: Apotheosis |Visa alla inlägg
  • Apotheosis

Bugaboo-tråd nr 21

Går en annan ram än gecko att sätta på gecko-chassit?
    Jag vill ha en ram för sittdelen och en för liggdelen för att bara kunna klicka av och på de olika delarna beroende på vad jag vill använda istället för att pilla med 10 kardborreband och kroka av och på sittdelen.
    Men gecko-delar är liksom inte helt lätta att få tag på och jag vill inte byta vagn till Cameleon eftersom jag gillar geckon.
    Undrar om man kan fästa Cams eller Frogs ram på en Gecko. Förstår att man då får använda den vagnens liggdel eller sittdel eftersom geckos liggdelar och sittdelar inte passar på de andras ramar, eller? Hur löser jag det här bäst?

• Apotheosis
    MammatillO skrev 2013-07-22 17:44:56 följande:
    Är det tillåtet att fråga här i gruppen om prissättning ?

Jag funderar på sälja min Bugaboo cameleon med frog chassi och har dubbla uppsättningar av sittdel,liggdel,varukorg bakhjul,ram,två toppset och ett halvt dvs bara liggdelslock och suffla samt 2 uppsydda sufletter ,Vinterhjul och tre bumprar varav det är en som är hel och fin ..

Kan jag sätta ett pris isf på 6 500 :- ? Eller är jag totalt ute och cyklar ? 
    Det är inte ett dåligt pris men du kommer förmodligen inte att hitta någon som vill köpa den till det priset. Det bästa är nog att köpa till de delar som behövs för att du skall ha två vagnar och därefter sälja dem som två vagnar. Även då blir det nog svårt att komma upp i 6500 kr, inte för att den inte är värd det utan för att det finns så många billiga Cameleon på blocket just nu och Frog är mindre populär än Cameleon, alltså mer svårsåld.

• Apotheosis

De få Geckos som dyker upp på blocket brukar annars vara fina, om anledningen till att du föredrar Frog framför Cam är storleken. Geckon är också mindre än Cam och tar mycket mindre plats i bagageutrymmet på bilen. Annars rekommenderar jag Cam.

Jag är inte helt hundra på om Frogchassit är mindre än Camchassit, men alla andra delar (ramen, sittdelen, suffletten osv) är ju det.

Jag tror det blir svårt att hitta en fräsch Frog. Frog ersattes för länge sedan av Cameleon och Gecko vilka bägge ersattes av Cameleon+ som nu ersätts av Cameleon3.

• Apotheosis

Hej bugabooholics!

Jag har världens finaste Cameleon. Jag älskar den! Jag älskar allt med den, hur liten och smidig den är, hur lätt det är att fälla sitsen och att vända handtaget, jag har alla accessoarer jag vill ha, tray och mugghållare och bumperskydd med pillband. Jag har bytt ut originalsuffletten mot en snygg burberryrutig jag fått uppsydd av en gammal kappa och hängt matchande kaniner i den. Jag är vrålkär i min snygga barnvagn. Sonen sitter bekvämt i den och de andra mammorna sneglar avundsjukt på vår snygga vagn. Men ju mer jag ser Donkey, ju mer vill jag ha den. Jag vet inte riktigt varför. Den tar för stor plats i bilen och är nog bökig och få med på flyget, den smala sitsen är nog inte alls rätt för min storvuxna pojke. Ändå kan jag inte låta bli att önska och längta. Ibland funderar jag på ett andra barn för att vara tvungen att byta till Donkey men mer än funderingar blir det inte för jag vill ju inte ha fler barn. Jag vill ju bara ha de större hjulen och den vrålsmarta och snygga sidokorgen. Någon annan som varit riktigt riktigt Nöjd med Cameleon men som ändå bytt till Donkey? Ångrade ni er eller kändes det ännu bättre? Vad är nackdelarna med Cameleon jämfört med Donkey? Tar Donkeyn MYCKET mer plats i hissar och butiker och sånt? Vet att den är typ lika bred men den har ju en större volym liksom.

• Apotheosis

Ramen på Cameleon passar på Cameleon-3-chassit, men inte hjulen så då får du köpa nya hjul också. Då fungerar det.

• Apotheosis

Jag tror du gör rätt val. bee och gecko är ganska små vagnar, buffalon är ju större.

Jag älskar min Cam3. Om du gillade din Gecko är Cam3 ganska lik, men lite större, med teleskophandtag och med bygel. Jag struntar fullständigt i bygeln, men det är i fästet för bygeln du fäster snacktrayen och DEN är toppen när barnet blir lite äldre, speciellt mugghållardelen. Min son är jättestolt över att ha en egen mugghållare som han kan nå. Jag har rest mycket med min Gecko, min Cam och min Cam3 och de är toppen att resa med, tar inte så stor plats men är ändå en riktig vagn och inte en paraplysulky.

Det sköna med Cam3 jämfört med Gecko är att det är MYCKET lättare att hitta begagnade tillbehör, beställa suffletter som någon syr upp och så vidare. Vill man bara ha originaltillbehör och nytt har det ju ändå släppts mycket mer roliga tillbehör till Cam än det någonsin gjorde till Gecko. Snart kommer dessutom de nya, långa suffletterna till Cam3! Åh, vad jag längtar! Jag skall köpa den blå solsuffletten.

• Apotheosis
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-28 18:08:04 följande:
    Vet du om de suffletterna också kommer passa "vanliga" Cameleon? (Min är från 2010)
    Ja, de kommer att passa. Men om du vill ha de långa suffletterna måste dina sufflettspännen gå att dra fram ett extra snäpp. En del av de gamla går inte att dra fram längre och då passar inte de suffletterna medan andra av de gamla fungerar utmärkt. Om dina sufflettspännen inte går att dra ett extra snäpp kan du lösa det genom att köpa nya sufflettspännen. Sufflettspännen för Cameleon3 passar på Cameleon och Cameleon+ och du behöver inte byta bågarna utan bara spännena.
  • Apotheosis
    Elmiina skrev 2014-02-25 20:30:21 följande:
    Hej! Vi vill köpa en donkey duo då vi väntar ett syskon till våran 6månaders. Jag vet inte så mycket om vagnen förutom att den är snygg haha. Men var har ni köpt era någonstans? Var kan man hitta dom billigast nya tro?

Jag är lite sugen på all black. Nån som vet om det kanske kommer ut nya färger till senast oktober typ?
    Det kommer ut nya färger i typ april. Då skall man också kunna välja svart chassi utan att beställa All Black, det vill säga man kan välja ett svart chassi men ändå ha färg på topsetet. Billigast blir det om du köper utomlands, genom att beställa från holland eller genom att köpa vagnen när du är utomlands.
  • Apotheosis
    Elmiina skrev 2014-03-12 07:04:40 följande:
    Om jag köper en donkey duo all black på blocket, kan jag köpa till dom nya suffletterna som kommer ut i april då? Blir inte vagnen precis som om jag skulle ha köpt den från butik från och med april då? Eftersom att man från och med då kan mitcha och matcha som man vill och jag vill ha just svart chassi med de nya rosa suffletterna.

Det blir samma sak.

Tänk på att det finns två olika chassin till Donkey så om du köper begagnat så se till att du får det nya som tar mindre plats ihopfällt. Tänk också på att du inte får garanti när du köper begagnat och att säljare på blocket inte alltid är ärliga.

• Apotheosis

14800 verkar den kosta här: www.bigbaby.se/index.php&view=product&pid=602&cid=28&Itemid=0&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Man kan beställa från holland:

www.babyhuyswebshop.nl/

babycare.nl/

www.babyplus.nl/

www.moedersmooiste.eu/

Jag har själv aldrig beställt från Holland eftersom jag inte bor i Europa och garanterar därför inte att sidorna fungerar. Men ca 8000 blir ju svårt att komma ned i även om man beställer utomlands.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21