Hur långt efter ägglossning kan man göra ett grav.test?
10 dagar efter kan du vara ganska säker på om du är gravid eller inte genom ett test.
10 dagar efter kan du vara ganska säker på om du är gravid eller inte genom ett test.
Men hur kan det vara möjligt att det är välldigt få som testar positivt då? Jag har ju bara 10 dagar mellan ÄL och mens, jag har ju liksom inte fler dagar på mig än 10...
För om man har så pass mycket hormoner i kroppen att mensen uteblir på grund av graviditeten så borde väl det ge utslag på ett graviditetstest? Eller tänker jag fel?
Men någon som vet om en lutealfas på 10 dagar KAN göra att man HAR svårare att bli gravid? Eller är det en lägre gräns för normalt lätt att bli gravid? Jag tror att jag har 10 dagar, kan vara 9 ibland också misstänker jag. Om jag har en cykel på 28 dagar så får jag positivt på ägglossningtestet på dag 17, ibland känner jag av ägglossningen dagen efter jättetydligt, ibland inte. Kan jag ha svårare att bli gravid pga detta? För redan 2 dagar innan mensen kommer så brukar jag känna hur kroppen förbereder för mens genom svag mensvärk, är det kört redan då?
Sist jag blev gravid så testade jag positivt på BIM-dagen, alltså 10 dagar efter ägglossning.
jaha, så din mens uteblev och trots utebliven men så fick du negativt först?
oj, menar, så du fick negativt test trots att du inte hade fått mens när du skulle ha fått?
Beklagar missfallet.
Linawb: Men om ägget fäster så sent som 10 dagar efter ÄL, så kan man ju omöjligt bli gravid om man har en lutealfas på 9-10 dagar. Måste inte ägget fästa någon/några dagar innan BIM för att hormoner ska hinna bildas och signalera till kroppen att inte stöta ut hinnan/mens.
humleforever fick också mensvärk igår, 2 dagar efter ägglossning, tyckte också det var skumt. Brukar inte ha det.
hehe ok.. Jag tror att det egentligen är normalt att ha mensvärk lite närsom.. Men jag brukar alltid ha det på bestämda punkter i menscykeln så det var därför jag reagerade på att jag hade det. Tror det är för tidigt för att känna att ett ägg fäster, för tidigt att känna mens på g, och för sent att känna efterdyningar av ägglossningen, men att det är ägglossningen är nog ändå mest troligt.
Ser ut som svagt plus!