Det är klart att det kan vara det i alla fall. Bara för att man är rik så köper man väl inte vilket skit till vilket pris som helst. Rik är inte nödvändigtvis det samma som dum, eller hur?
Elis är min kärlek skrev 2010-03-07 11:13:39 följande:
Ja men exakt.. det är ju det som är så himla förtappat med människor som strävar efter pengar, saker, "förmögenhet".. hur förmögen är man om man har en massa pengar och samtidigt har en obotlig hjärntumör tex?? Inte så jätte förmögen va?!!Jag är helt otroligt förmögen själv, jag är frisk och det är mina nära och kära också. Det borde väl vara det viktigaste?!
Fast jag har heldre en hjärntumör på Maldiverna än i ett förortsområde...
Elis är min kärlek skrev 2010-03-07 11:13:39 följande:
Ja men exakt.. det är ju det som är så himla förtappat med människor som strävar efter pengar, saker, "förmögenhet".. hur förmögen är man om man har en massa pengar och samtidigt har en obotlig hjärntumör tex?? Inte så jätte förmögen va?!!Jag är helt otroligt förmögen själv, jag är frisk och det är mina nära och kära också. Det borde väl vara det viktigaste?!
Tillägg: OCH jag har heldre en frisk familj OCH är rik än har en frisk familj och är fattig...
Men å andra sidan sitter jag med en obotlig hjärntumör i min lexus än att jag sitter på bussen! samma sak med att sitta i sin förortstvåa och se alla 50tals tegelhus än att sitta i villa vid havet och vara deppig över sin obotliga sjukdom