Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

SysterJ skrev 2012-01-19 17:31:44 följande:
    Puffar upp min fråga, någon som vet om det är bättre att köpa ett annat märke än emmaljungas egna?
    emmaljungas eget är så löjligt stort för att det passar även big star liggdelen (97cm innermått) men skulle tycka att andra märken med enbart mindre liggdelar, tex buggaboo och urban jungle borde ha separata liggdelsskydd
    hd skrev 2012-01-19 10:57:36 följande:
    Ska köpa en ej edge (begagnad från 04) som är svart...men funderar nu om det inte finns footsack eller ngt annat tillbehör i cerice rosa eller lime grönt så man kan piffa till vagnen lite att köpa till?
    från nån annan modell eller tillverkare kanske?
    kan ju bli lite trist med bara svart.
    synd att edgen inte gorts i samma färger som tex cerox har. (älskar den cerise och svarta färgen) men jag vill ju ha en hård separat liggdel så därför blev det inte cerox..
    oj nu blev det rörigt här..men nån som vet?
    tacksam för svar. 
    tillbehören passar, sydde om en -06 footsack efter -01 mönster, och den passar även på en språjlans vagn, så det är bara att köpa
  • stor grön drake
    Ziroz skrev 2012-01-21 13:11:42 följande:

Är det några här inne som har en duo edge med sportchassi? Vi har kollat på den då min sambo är rätt lång och inte får plats med benen när det är teleskophandtag. Men när vi vart och kollat på vagnen och bytte till sittdelen så märkte vi att det skramlade en hel del om vagnen. Det som skramlade var spärren för det fällbara handtaget och knappen till fotstödet. Vi har sen försökt åkt och kollat på vagnen vid någon annan butik men tyvärr finns det ingen i närheten som har vagnen inne. Däremot pratade vi med personal i en av butikerna som uppgav att de haft problem med just de två sakerna på några av de vagnarna som de sålt.

Är detta något som ni känner igen ni som har vagnen?

Nej, verkligen inte. Vårat sportchassi (-06, mycket körd med 2 barn) har inget av dem felen, överfällningen sitter snortajt och vad jag vet har vi ingen knapp på vårat fotstöd? bara en kugge+fjäder så man får dra/lyfta den för att byta läge
  • stor grön drake
    Ziroz skrev 2012-01-21 13:36:14 följande:
    Det är nog den kuggen och fjädern som glappade på vagnen vi kollade på och som hon i affären sa va vanligt skramlade. Den metallspärren för överfällningen glappade i sidled. Personalen i affären sa att de fått mecka med kardborre på de vagnar som de fått klagomål på för att få det att inte låta.

I övrigt gillar vi vagnen massor och den har allt vi vill men är orolig över att den ska skramla :(
    måste säga att det låter helt främmande för mig, så tror inte det är jättevanligt? att spärren är lite rörlig i sidled på vår med, men har aldrig upplevt att den skramlat
  • stor grön drake
    Ziroz skrev 2012-01-21 14:23:28 följande:
    Vad bra :) Då kanske vi kan kolla vidare på den vagnen. Vi har bestäms oss för den modellen men har vart osäker på om vi ska ha sportchassit just av den anledningen.
    fast personligen föredrar jag classic chassit (haft båda sorter) det är mindre, lättare och skönare att köra, men är man lång är ju teleskophandtag bättre
  • stor grön drake
    mammatill2härligavildar skrev 2012-01-22 19:21:46 följande:
    Hmm, jag tycker jag har letat. Vet du vart det brukar sitta??? Inte för att det egentligen spelar roll, vagnen är superfin som den är oavsett. Men det vore kul att veta bara:)
    nere på chassit mellan hjulen, eller under klädseln på sittsen nära easyfix fästet
    JonnaElla0311 skrev 2012-01-22 16:03:54 följande:
    Inte min vagn på bilden men en just såndan snygging har jag och letar efter en åkpåse till nuTungan ute
    Om du kan tänka dig annat än emmaljunga så finns massor med fina åkpåsar
  • stor grön drake
    längtan90 skrev 2012-01-24 21:18:58 följande:
    eller någon som kan tipsa om någon mindre bra bil men ändå stor nog för en emmaljunga :)
    peuget 307 (eller vad den modellen nu heter i dagens läge) ser liten ut men har grymt med utrymme i trunken

BTW, bytte namn, wingtear om ni inte känner igen bilden
  • stor grön drake
    isolande skrev 2012-01-27 11:23:06 följande:
    När man kollar på bilderna på adaptern ser det ut som att den har både metallpinnarna OCH easyfix-knäppet, så jag undrar om den funkar med båda systemen?  Nån som vet? tacksam för svar!
    Nej, plastfästet är ivägen (har testat på skoj med edgarna ) så det går inte alls, men har man spännband funkar gamla sitt/liggdelarna på easyfix chassina...
  • stor grön drake
    CrazyLady skrev 2012-02-06 13:35:14 följande:
    Haha jag fattade nog fel =)

Ja de finns danska Emmaljungas =)

Här e en tex

Emmaljunga Big Star Supreme
    dock "bara" 12 tums hjul på dem
    enligt cykelverkstan som bytte innerslang på min
  • stor grön drake
    kärleksmamman skrev 2012-02-08 21:08:19 följande:
    Jag har en fråga som jag hoppas att nån trogen emmaljunga anhängare kan svara på,
    när  släpps nästa års modeller, vid årsskiftet eller i höst typ?

hoppas på svar..

Kram M.   
    i augusti börjar -13 modellerna finnas till försäljning, färgerna kommer nån gång efter påsk, finns vissa försäljare som brukar läcka här i tråden så fort de får nån info
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5