• loppa8

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Tack för ert stöd! Känns skönt att få prata av sej lite. Pratar inte med så många i verkliga livet om vad jag genomgår.
    Nu är titthålet gjort! Nersövd, undersökt och hemma.
    Nyduschad, taggad och med vikarie på jobbet verkade det först som om det inte skulle bli något.Förvånad. Läkaren hade fått väldigt lite information, och undrade om det inte var bättre att sätta upp mej för en röntgentid någon annan dag i framtiden istället.
    Sen fick han tag på BS på telefon och de kom fram till att det skulle göras idag.
    Nu vet jag att det ser bra ut därinne. Ingen endometrios. Bra genomflöde på höger sida och förmodligen går det igenom på vänster också, men vätskan väljer "lättaste vägen" att flöda. Inget annat konstigt syntes heller.

Just nu mår jag bra och har gjort så sedan jag vaknade. Lite ont i axlarna och lite blod på magen.
    Jag var väldigt nervös i förmiddags, men det var gullig personal och allt funkade fint  :)

• loppa8

FiaLotta: Mitt tips är att virka amigugum för att få tiden att gå! Det tar mycket tid och man måste sitta stilla :)

Har inte pratat med Besima om fortsättningen ännu. Mannen har lämnat ett prov i fredags. Vet inte hur lång tid det tar innan hon får svar på det, men jag får väl ringa nästa vecka och fråga vad som ska hända.

• loppa8

Växjö: När jag var 31 fick hon mig att bli lite stressad över min ålder då hon påpekade att jag passerat 30. Så är du 29 så är det väl inte för tidigt att väcka upp dina slumrande äggstockar? Speciellt inte om ni vill ha bebis nu!

Jag tycker att jag fått bra bemötande på Linnéamottagningen, men jag har å andra sidan inget att jämföra med. Saker och ting kan ta en väldig tid, men det är ju inte deras fel att Pergotime inte går att köpa på flera månader ibland. =(
     Vi har ett barn sedan innan,så vi kan ju fungera, men jag vet inte om vi kan få högsta vinsten 2 gånger. Det var 7 år sedan förra gången
    Jag svarar bra på trippeldos Pergotime, men har inte lyckats bli gravid. Har kollat med titthål att inget är fel på kvinnomaskineriet. Hormonerna är knasiga.
    Mannen har nyligen lämnat test, men jag vet inte hur lång tid det tar innan de får svaret till Linneamottagningen. Någon som vet? .

• loppa8

Men hoppsan Kappan!! Grattis!!
    Håller med FiaLotta. Ring och få en tid för VUL, så att du slipper vara orolig att ditt lilla frö har fastnat på fel ställe. Tror att man kan se hjärtat från v.6
    Grattis igen!!

• loppa8

Växjö: Jag har gjort spolning och jag tyckte inte det kändes så mycket. Bara en lite knasig ballongkänsla, men inget ont.
    På mig var det svårt att komma in i livmoderhalsen, så på första försöket gick det inte. Nästa cykel fick jag komma dit tidigare och då gick det, men med lite motstånd.
    Vid senare tillfälle har jag gjort titthålsoperation och då såg de att det var genomflöde.
    När jag tagit pergotime så har jag gjort VUL varje gång.
    Du skrev att det kunde ta 2-3 veckor för dem att få svaret från sjukhuset på mannens test. Blir man kontaktad då, eller ska man ringa dit och fråga emellanåt?

Blom: Vi har ett barn ihop sedan tidigare. Jag har bara varit gravid den gången, och innan jag blev det hade vi försökt i ca 2 år. Då blev jag gravid när jag hade Pergotimeuppehåll. Det var ca 7 år sedan.

• loppa8

Växjö: Det var ca 2 veckor sedan mannen lämnade test, så hon kanske hör av sig till oss med.
    Vet inte om det finns nån speciell gång i det hela. Hon började prata om titthål efter första försöket till spolning. Vid andra försöket var det lite motstånd och det var nog därför titthål blev aktuellt.

Blom: Vet inget om när man betalar och vad man ska betala. Har hört att sprutor istället för Pergotime är dyrt, men IVF vet jag inget om.

• loppa8

Har fått svar på mannens prov idag, och det kan man inte klaga på :) 
    Så det verkar som om han är OK och att det är mina hormoner som är konstiga.
    Ska fortsätta med Pergotime och se om något händer.

• loppa8

Jag har hållt på med Pergotime till och från i ca 2 år tror jag med olika doser. Jag svarar bra på trippel dos och har provat det ca 4 gånger. Det har ju varit ganska långt mellan omgångarna eftersom det är lite av ett lotteri om man får köpa det eller inte.
    Just nu finns det inte att köpa på de ställen där jag kollat.

• loppa8

Växjö: Tack för tipset!
    Har fått tag på Pergotime nu. Det är bara mensen som saknas. Den har inte kommit på 45 dagar, men jag är inte gravid :(       Har haft PMS i två veckor, så nu får den faktiskt komma! Eller så är det bättre att den låter bli i en vecka till, annars blir det dag 14 i cykeln mitt i påsken..

Ha det bra alla!!

• loppa8

Det är nog lite olika hur mycket hon kollar. Jag har fått ovitrelle ganska många gånger när jag haft fina äggblåsor, men har nog bara tagit blodprov efteråt en gång. När jag har tagit provera för längesedan blev jag inte kollad.

Har ätit pergotime x 3 i omgångar och fått fina äggblåsor, men aldrig blivit gravid. Ska nog börja med ägglossningssprutor snart, men vågar inte riktigt. Förra gången jag var där sa hon att det kan vara farligt...risk för överstimulering.

Har köpt en clearblue fertilitetsmonitor innan sommaren och upptäckt att jag har haft egen ägglossning 4 av 5 cykler. Har också känt samma "aj-känsla" som när jag fått ovitrelle. Vet inte om Gonal f är det rätta egentligen??    

• loppa8

Inte mycket händer hos mig. Fick resept på Gonal f innan sommaren. Sen var det semester. Cykeln därefter vågade jag inte ( isch, jag är spruträdd och rädd för överstimulering). Senaste 2 cyklerna har jag haft otur med helger och veckodagar (ska börja spruta på dag tre och har fått fredagsmens).

Innan sommaren köpte jag en fertilitetsmonitor och det har visat sig att jag har ÄL av mig själv nästan varje gång. Jag frågar mig då om det är någon idé alls med Gonal f. Kanske skulle det räcka med ovitrelle.

Är det någon som vet vad som gör Gonal f ägglossning så mycket bättre än pergotimeägglossning eller egen ÄL?   

• loppa8

Oj! +

Har inte skrivit nåt på länge, och nästan förträngt längtan, så händer det efter alla år!!

Vågar knappast hoppas på att det är verkligt, bara v.8   

Var bara tvungen att skriva det någonstans :) 

• loppa8

Grattis Maskrosungen! Då blir det ganska tätt mellan syskonen. Tänk vad mycket de kommer leka och busa tillsammans :)

Om allt går vägen så kommer det att skilja ca 8 år i ålder på mina, men det blir nog jättebra det också! Imorgon ska jag på vul och se om det verkligen finns nårot pyre därinne. Tänk om det gör det!!

• loppa8

Tiden sniglar på och jag börjar nästan tro att det är på riktigt...kanske.
    Jo, jag har sett den på vul 2 gånger. Häromdagen så vinkade den till mig och sprattlade som tusan på skärmen, men jag har lite svårt att  ta in att det är sant. Ännu svårare för mannen. Är i v 11+?, men det känns inte som om vi är redo att berätta för någon på många veckor.

Hur går det för Maskrosungen? 

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3