• loppa8

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Välkommen till både Linneah och Tesslan!

Jag försöker njuta av sommaren utan att tänka för mycket på bebisar. Träffade en nyfödd i midsommarhelgen och genast börjar tjatet från kompisar om att " det är väl snart dags för syskon till 5 -åringen". Då vill jag bara gråta...

Nu ska jag tänka ut lite roliga sommarsaker som man inte kan göra när man är gravid eller har bebis, å försöka se lite positivt på saken.

Ha en härlig sommardag allihopa!

• loppa8

Pausar. Har recept på Pergotime men har inte lyckats  köpa det någonstans, så nu får det vara tills nästa månad.... Nån som vet varför det är slut titt som tätt?? 

Provar att minska på kolhydrater i maten. Har läst att det hjälpt en del med hormonrubbningar.
    Har inte så stora förhoppningar för mina knashormoner, men sockerberoendet kan ju vara skönt att bli kvitt iallafall.Flört

• loppa8

Hej!
    Grattis alla!!!

Jag är också kvar....skriver inte så mycket, men läser oftare.
    Har recept på trippeldos pergotime som jag skulle börja äta imorgon, men Pergotime verkar inte finnas att köpa på denna jord...trött
    Vill att något ska hända NU!! Tänkte ringa och höra mig för om spolning som vi pratade om förra gången jag var inne. Kan man göra det när som helst?
     Hur funkar det när mannen ska lämna prov? När han skulle göra det en annan gång, hos en annan läkare, fick jag en burk med mig hem. Funkar det (har låååångt att åka från jobbet)?

• loppa8

Fick tid för spolning av äggledarna i veckan som var. Det gick inte att göra det för livmodern var stängd som en mussla, och det gick inte att komma in. Någon som varit med om det samma?

Ska försöka under mens nästa gång. Då måste det ju finnas en liten öppning iallafall...

• loppa8

Nu senast försökte vi spola på ca dag 8. Ska bli dag fem nästa gång. Om det inte går får det bli med nersövning på kvinnokliniken. Jag har aldrig blivit nersövd, så det skulle kännas lite läskigt...

• loppa8

Åhh, grattis Fendt!! Jag blir alltid lika rörd när jag läser en förlossningsberättelse! Å grattis alla gravida ( och ni som snart kommer att bli ; ) Känns bra att nyblivna föräldrar och gravida hänger kvar i tråden, och håller hoppet uppe..

Brukar sitta och lipa med ett leende på läpparna när jag ser förlossningsprogram. Min sambo tycker jag är knäpp, men jag misstänker att jag inte är ensam...

På måndag är det dags att försöka få tag i Linnéamottagningen för att försöka göra en spolning igen ( det var ju stängt i mitt maskineri sist och gick inte att  få in röret ens). Är på mensdag 2 idag. Hoppas jag kommer fram på telefon!

• loppa8

Har gjort spolning och idag funkade det, så jag behöver inte sövas!
    Själva spolningen gick ganska bra. Det var lite motstånd. Gjorde inte ont alls.

Fick bekanta mig lite med Puregonsprutan också, men det blir inget med den förrän nästa månad.
    .
    Ganska lättad, men ont i kroppen efter all spänning

• loppa8

kappan: När jag läser din berättelse känns det som om jag går i dina fotspår. Har tagit trippel pergo ovitrelle och tagit kladdtabletter(glömt namnet) Gjort spolning som såg ok ut, och ska nog börja med sprutor snart och vi har pratat om att det kanske blir titthål.

Men hur kan det vara helt igensatt när du gjort spolning?

Hoppas du mår bättre snart efter titthålet.
    kram

• loppa8

Jag är också kvar...hopplöst ogravid...
    Gjorde spolning för ca 2 veckor sedan och sen har det blivit någon slags mens mitt i perioden...knas
    När jag får mens på riktigt nästa gång ska jag ringa och kanske blir det dags för sprutor då ...ihhh..

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3