Inlägg från: FiaLotta |Visa alla inlägg
  • FiaLotta

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Blom: Nej jag ruvar tyvärr inte. Om allt går som det ska så får jag tillbaka ett ägg i juni. Väntar på att få börja andra försöket nu.

När är Besima ledig? Tänkte hon skulle göra vul inför nästa ivf i malmö men hon kanske har semester då?

• FiaLotta

Hej alla! Kikar in lite. Hoppas det går bra för er alla. Jag ska till Malmö imorgon för ultraljud inför äggplock nästa vecka. Får hoppas  det går bättre än sist då inga ägg blev befruktade.
    Tänker på er. Kram.

• FiaLotta

6 ägg som var stora o 4 till på gång så äggplock på fredag och ev återsättning sön. Men sist blev inga befruktade så supernervös nu. Vad kul Blom att ni ska ner på ons. Hoppas det går bra. Så du jobbar också som lärare =), jag med men vi har lov nu :)

Loppa8, spännande med tester till helgen, håller tummarna för er!!!

• FiaLotta

Fick ut 8 ägg igår, ett omoget o 3 befruktade idag :). Får tillbaka ett imorgon så nu kan vi ruva tillsammans Blom :) Grattis till dina ägg.

• FiaLotta

När fick du testdag Blom? Jag fick tillbaka ägg idag o har testdag 1/7

• FiaLotta

Jag är ledsen för er skull Loppa8. Nästa gång blir det er tur.

Blom det är nog olika på olika kliniker. På RMC testar man dag 12-14 med ett blodprov som skickas in o analyseras. Hur många dagar blir det för er innan testdag. men var ju verkligen stor skillnad på dagar.

• FiaLotta

Blom: Jo det går bra, en del biverkningar av crinonen men annars ok. Lite nervöst bara inför testet på tors. Hur känner du dig? Du har ju ruvat längre än mig.

• FiaLotta

Får besked på fredag. Men tjuvtestade idag dag 10 och det var negativt :( vet att det kan ändra sig för det är tidigt men man blir så ledsen iaf. Har börjat få så lustig mensvärk på vänster sida men idag så vi får väl se hur det går. Ja man är ju jättenervös o det enda man kan göra är att vänta :(

• FiaLotta

Grattis till jobberbjudandet Blom.

Ja det är kanske lite tidigt att testa dag 10 men vissa testar ju positivt redan från dag 8. Usch vad nervöst.

• FiaLotta

Grattis Blom! Vad härligt. För mig gick det inget vidare, inget plus :(. Nya tag efter sommaren. Njut o ta hand om er.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3