• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Jäkla skitdag idag! Varit på uruselt humör och inte velat nåt mer än att gråta och gömma mig. Där får man för en ynka hyperdag.

• Maia

Herregud vilket shoppingsug jag har. Tittar på HMs sida varje dag och gör allt jag kan för att inte börja beställa. Försöker hålla mig ifrån alla klädsidor men det är så svårt.

Hoppas ni har det bra.
  • Maia

Såg en så underbar lampa, en ängel, skulle passa jättefint i v-rummet. 700kr. Vill ha nya möbler, inredning, kläder till oss alla, bil, ny lght...osv.

Som tur är kan ingen av oss få lån då vi båda har så dåliga inkomster. Fast jag har ansökt om ett kontokort hos HM som det tydligen är kredit på. :( Visste inte det innan, ville bara ett särskilt kort att kunna sätta in pengar på när man kan handla när lillen behöver nya kläder. Ska nog ge det kortet till sambon om jag blir beviljad, så får jag använda när han tycker det är ok.
    Hur är det med er andra?
  • Maia
    susye skrev 2010-04-18 21:22:13 följande:
     ja hur jag mår förstår du nog
    Jag vet. Så långt jag kan iaf. *Kramar*
  • Maia
    Anonym (bipolär) skrev 2010-04-19 09:16:28 följande:
    jag har inte varit på den här tråden förut, men märker att jag nog skulle passa... Lite bakgrundsinfo: har ätit antidepressiva (sertralin) i 2 år och blev diagnostiserad med bipolär sjukdom i höstas. Har provat alla möjliga mediciner, ett 10-tal iaf, och senast fick jag Abilify. I februari plussade jag på ett grav.test (), och det innebar att jag fick sluta med stämningsstabiliserande. Nu åker jag lite berg-och-dal-bana, men överlag går det hyfsat. Är sjukskriven och jobbar för fullt på att försöka tänka mer positivt... Känner igen shoppingsuget!!! Jag satt just och tänkte att jag hade faktiskt hyfsat med pengar på kontot, så jag blev lite sugen på att åka nånstans o kolla lite butiker... (Önskar första tanken var att man kunde spara lite istället ) Hur mår ni andra idag??
    Hej och välkommen! 
    Grattis till graviditet.
  • Maia

Idag kollade jag lite på ams sida och vill så gärna söka jobb. Jag vill klara att jobba!! Sökte ett jobb som telefon försäljare. Skiter i den jävla sjukskrivningen och aktivitetsstället jag ska börja med på måndag nästa vecka. Vad ska jag gå där och drösa runt för? Känns bara mesigt och jag vill inte dit vill jobba istället.

• Maia
    Anonym (bipolär) skrev 2010-04-19 10:03:04 följande:
    Tack!  Det känns härligt... Lite jobbigt att inte kunna skilja på hormoner och min sjukdom. Men jag får koncentrera mig på att försöka må bra vilket som
    Jag vet hur det är att inte veta skillnad på sjukdom och grav-hormoner. Se det som det sistnämda då det faktiskt är mycket ändrongar i kroppen, och psyket. Vilken vecka är du i?
  • Maia
    Anonym (bipolär) skrev 2010-04-19 18:11:58 följande:
    Är i slutet av vecka 13... Så jag har en bra bit kvar!
    Ah. De första magiska veckorna när man ska ta in och smälta att man faktiskt är gravid. Underbart.
  • Maia

Nere i en total depp igen. Klarar nätt och jämt ta hand om sonen när han inte är på dagis. Iofs hade det inte varit för honom så skulle jag gräva ner mig i det totala mörkret.

• Maia
    Doldis skrev 2010-04-20 21:07:30 följande:
    Kramar om! Hoppas det snart lättar... har du medicin? Själv har jag haft ett hysteriskt utbrott på tekniken och blivit inkörd på rummet av resten av familjen... känns jättevuxet alltså. Jag är 37 år...
    Jag har antidepp, stämningsstabiliserade och stesolid.
    Visst känner man sig som ett litet barn ibland. Jag är 32.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2