-
Just dom aggressionsproblemen får jag med när jag är hypoman. Lättirriterad och gnäller och gapar på man och barn och kan även slänga ur mig kommentarer åt okända människor som råkar vara på fel ställe vid fel tillfälle.Maia skrev 2010-05-30 22:37:06 följande:Jag har läst lite om bipolär igen på nätet. Tydligen kan man i en hypoman eller manisk fas få aggressionsproblem irritation osv. Jag trodde de problemen jag haft ganska länge nu bara berodde på borderlinen.? Nu vet jag varken ut eller in. På psyk får jag ju inga svar, har tappat förtroendet för dem helt nu. Vem är jag? Vad är det som händer inom mig? Jag har varit mixad men mest hypo ganska länge nu tills idag när jag föll ner i det djupa svarta hålet. Jag förstår inte och är lite rädd för att läsa självhjälpsböcker då jag kanske fastnar i att vara en sjukdom igen istället för en individ, vem det nu är.
-
-
Hej alla, var på psyk idag och fick påbörja Seroquel 50 mg. Hon ville börja med en låg dos på mig. Fick höra att jag överlappar mellan adhd och bipolär och hyfsat sannolikt emotionell störning och dissociation. Ett riktigt jävla psykfall med andra ord.
Ska föra stämningsdagbok enligt ett formulär, och inte avbryta behandlingen, utan "nu ska du göra som vi säger" för att citera min psykolog - dom spelade good cop (psykiatrikern, kvinna) och bad cop (psykologen, manlig), den senare lät mer som en rektor/lärare på utvecklingssamtal eller nåt. Dom tyckte att jag är så styrd av mina känslor att jag inte får låta dom bestämma precis allting längre, t ex om jag behagar gå till jobbet eller inte. Ah, det bara går runt i huvet på mig.
Suck.
Så nu hoppas jag att jag inte spyr av medicinen i vanlig ordning, jag brukar göra det av nya mediciner. -
Ska också få börja gå hos en ssk nu när jag har börjat medicinera. Hoppas det reglerar sig bra för dig!Maia skrev 2010-06-02 19:49:43 följande:Hej alla glada, eller inte!
Är så jäkla hypomanisk. Det går i ett och klarar jag vila en stund så blir jag på ett jäkla humör efteråt. Är så uppskruvad att jag inte ens orkar skriva om mina dagar. Ska till ssk imorgon och kanske då vet hon om vi ska justera medicinen eller inte. Det har hållt på lääänge nu och blir bara värre och värre.
Hur mår ni? -
Ha ha ha ha haStealth skrev 2010-06-07 16:18:14 följande:
Någon mer som tycker huyndaireklamen stämemr väl in på hur man känner sig vissa dagar?
-
-
Hej hopp, är i en mycket hög och speedad fas så jag nästan blir rädd för mig själv. Började redan i morse efter frukost, på bussen kunde jag inte sitta still så jag ställde mig uppp och insåg när jag började trampa att jag måste ut och gå av mig denna adrenalintortyr innan jag sprängs i bitar, gick av bussen och powerwalkade en timme innan jag kom tio minuter försent till jobbet. Ingen koll på stegen eller gator, bara gick fågelvägen mot jobbet istället för bussen och var liksom i en helt annan värld. Det var inte för jag var tvungen att gå upp alla trappstegen vid Linnégatan upp mot Masthugget förrän jag vaknade till av att jag var helt slut och genomsvett.Nu var jag åtminstone fysiskt slut. Undrar i efterhand om jag kanske var psykotisk till och med, jag tror det. Ingen ångest, det var inte det, det var bara en förintande "high" liksom...
Det visade sig vara rätt beslut, jag hade definitivt koncentrationssvårigheter resten av dan men jag var inte lika speedad fysiskt. På väg hem från jobbet var jag i princip i samma fas och nu sitter jag här och undrar vad som ska hända härnäst liksom. Har tagit med mig jobb hem som jag MÅSTE göra idag, och broderier jag ska avsluta och guvetvad, plus att jag antagligen måste gå upp i medicin för det här känns helt jävla ohanterligt. -
Hahahahaha oj vad jag känner igen mig, skrattar så jag viker mig, hade inte min man hållt stenhård koll på mig hade vi varit ruinerade för länge sen! Men han köper inte ursäkten som du just skrev, att "men hallå jag har ju en massa bokstäver!" ... jag får itne skylla på det.TigerLily skrev 2010-08-20 15:57:43 följande:Åh ullared.. mitt ex släppte av mig där en gång... å då han hämtade mig hade jag kaos i skallen och 2 proppfulla vagnar med allt möjligt. Kan ju säga att jag fick tömma över hälften, han tyckte inte jag var klok, men va fan.. att lämna nån med adhd och bipolär ensam på ullared.. haha vad trodde han lixom?
Jag ska upp i dos nu, ska äta 150mg seroquel.... me den ångesten som det drar igång att vara sdå fullständigt uppe i var v, att jag inte vet hur det kommer att landa eller var jag kommer att hamna när jag är i det tillståndet... fy fan, jag var så uppvarvad på mötet att jag var tvungen att sitta på händerna. Fast då gungade benen desto mer! -
Lycka till! Klart du ska ha ett riktigt jobb! Heja!!Maia skrev 2010-08-21 08:56:55 följande:Jag SKA ha ett jobb!
Sitter nu och letar ev praktikplatser för att få in en fot nån stans. Hoppas fk går med på praktik istället för rehab stället jag är på nu. Det är ju samma sak som att jobba på ett "riktigt" ställe så, varför tralla runt där när jag kan göra nåt aktivt istället och försöka få ett riktigt jobb.
Har duschat och gjort mig iordning. (för att ringa runt till ställen)
Undrar hur tidigt man kan börja ringa på en lördag? Tänker runt 10 men vill ju inte vänta så länge.
Kram på er! -
Jag ska utredas för adhd hela nästa vecka, men misstänker starkt att jag är bipolär, det gör min psykiatriker med som jag ska träffa i morgon. Bipolär 2.
Utredningspsykologen ska prata med min mamma i TRE timmar. Helt sjukt. Hur ska man orka det? JAG ska vara på utredning tre timmar i stöten fyra dagar på raken. Hur ska JAG orka det? Jag kan ju fan inte ens sitta still i mer än ett par minuter. -
Kramar om! Hoppas det går vägen med FK!!MuSiCLoVeR skrev 2010-09-02 14:50:22 följande:Så nu har jag varit hos både min psyko-terapeut och hos min läkare på vc...blev sjukskriven 3mån till, läkaren ska skicka en remiss till psyk. klinik, får se hur lång tid det tar, för något är fel på mig, känner knappt igen mig själv längre
Får väl se om FK godkänner sjukskrivningen bara.. -
Sitter här med en kopp kaffe och några ballerinakakor, försöker förgäves kämpa mot dippen som är på väg, igår morse var jag såååå låg att jag tänkte att jaha, nu har jag varit speedad en vecka oc h nu kommer "lågsäsongen..." strax efter på jobbet var jag hög som ett hus igen, idag har jag varit speedad hela dagen tills jag exploderade över försenad mat på jobbet - den är ALLTID försenad på vår skola och den här gången var det min tur att explodera, dock inte inför eleverna men med studierektorn som egentligen är maktlös för det är rektorn som har hand om det och han är bortrest. Men han har inte gjort nåt åt det på åratal så inget lär hända. Vår skola är en lite friskola och köket består av två inkompetenta idioter.
Efter det gick luften ur mig fullständigt och nu sitter jag här och vill INTE landa. Har inte tid. Vill inte. Mår så fruktansvärt dåligt inuti när jag är speedad men det är fan värre att vara helt fast i zombie-land och bara vilja dö.
i morgon ska jag till min psykiatriker som utreder bipolär. Längtar ihjäl mig till i morgon, och efter adhd-utredningen som börjar på tisdag. -
Önskar också en behaglig resa! Kram!susye skrev 2010-09-08 23:19:26 följande:Imorn påbörjar jag o mina 2 barn jag har kvar härpå jorden en resa till Barcelona. Hemma igen på tisdag. Hörs då. Hoppas ni får må drägligt allihop eller helst av allt bra
-
Har varit låg sen någon dag tillbaka och nu famp jag bara rakt ner. Fan i helvete. Jag som hade gått upp i dos och allt och mådde så bra, trodde jag var "frisk" nu typ, att jag inte var bipolär längre. Tjena.
-
Styrkekramar till dig medsusye skrev 2010-09-22 13:59:36 följande:Tyvärr är det ju en livslång sjukdom vi lever med
I perioder kan vi känna oss "friska" sen åker vi upp eller ner igen
Styrkekramar till dig
Det jävliga är bara att samtidigt blir jag så arg och ledsen inuti att jag bara kokar över. Jag exploderade rakt i telefonsvararen hos chefen på öppenvården för att man aldrig kan få tag i nån och att dom är så jävla otrevliga och aldrig hälsar i väntrummet där, etc etc, jag tror jag höll på i flera minuter och spottade och fräste och skällde. Sen, ha ha, fick jag ett meddelande tillbaka på min mobil, tydligen hade han sett rumret och nu undrade han om vi kunde talas vid istället. Jag var tokarg men sen lugnade jag mig lite och nu är jag bara på botten igen, suck. HATAR sånt här. -
Hua, det var en jävla pärs att få igenom en utredning. Visade väl mina värsta sidor på instanser där man skulle tjata och/eller prata om hur det känns inuti och utanpå och konsekvenser och guvetvad. Jag minns min hysteriska ilska och målmedvetenhet på psykakuten med en lika envis och hård tant som jag... sen när jag satt på öppenvården mittemot min elaka psykolog, gråtfärdig och darrig på rösten medan han satt där skeptisk men ändå lyssnande på mig - jag fick väl 40 min på mig att berätta varför jag ville ha en utredning och jag hade några sista svettdroppar kvar. Efter det skrev han remissen till utredningen till neouropsyk. Trodde inte det var sant.MuSiCLoVeR skrev 2010-09-27 14:01:42 följande:Hur j*la svårt ska det vara att få en utredning på psyk eg?????
Är tydligen inte tillräckligt sjuk, eftersom de nekade mig
Byte av medicin ska tydligen hjälpa..suck
Jag har skrivit säkert tio A4-sidor med minnen och händelser osv till öppenvården där jag går.
Men det viktigaste var att jag har jobb och barn. Det var det som gjorde att jag blev prioriterad. -
Det kände jag att det var kört och jag bara rasade inuti. Och utanpå. När jag hamnade på psykakuten efter felmedicinering fick jag spsel över att min remiss hade skickat tillbaks och då skrev tanten en ny, tack o lov.MuSiCLoVeR skrev 2010-09-28 07:34:34 följande:ok..känner att jag inte har orken till att dra upp allt på en gång, fy fan va jobbigt det måste ha varit
Men om man fått en remiss "tillbaka" skickad, är det kört då el? -
3 dagar depp sen 3 dagar manisk. Så har det sett ut tills jag fick rätt medicinering (Seroquel 200mg). Nu är det mindre depp och lite mer normal-hög liksom.