Inlägg från: TigerLily |Visa alla inlägg
  • TigerLily

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Maia skrev 2010-05-27 22:39:11 följande:
    Man blir ju trött av att inget göra. Hoppas du inte behöver vara där så länge men ta vara på vilo-tiden medans du kan. Det är trögt i tråden nu. Hoppas det är för att de flesta mår bra. För mig går det vääldigt upp och ner. Masa kramar till dig!
    Jo vi får hoppas att det är för att de flesta mår bra som det är trögt i tråden!!

Tippar på att jag blir kvar max en vecka, att jag får komma hem nån gång nästa vecka. De vill se att medicinen de satt in funkar som den ska osv...

Ja det där upp och ner är lite läskigt! I ena sekunden mår jag huuur bra somhelst, såå stabil å vill bara åka hem å möblera om, tapetsera, ordna tackfest till alkla grannar som ställt upp... men sen kommer verkligheten ikapp jag vacklar och får ångest och jag VET att jag måste ta det lugn och vila annnars kraschar jag igen.

Hur är dina "upp och ner"?
  • TigerLily
    Stealth skrev 2010-05-28 09:45:02 följande:
    Jag har blanddagar men när jag är hos psykologen så skärper jag liskom till mig knäppt va?
    haha jag e likadan!! Fattar inte hur jag är funtad.
  • TigerLily
    Maia skrev 2010-05-30 12:09:48 följande:
    så kom den riktiga neråt perioden då.. vill bara gömma mig. Hur är det med er andra?
    vill hem men läkaren tyckte inte det.. lite snopet och dottern blev så ledsen. Men de ser helst att jag stannar kvar eftersom jag fortfarande står på insättning av medecinen som e ny... sen e jag sjukt trött å snurrig. men rastlös samtidigt... ångest blä.

Fick sån fin Mors dag-present av dottern som gick rakt in i hjärtat, kolla på min blogg får ni se, la in bilder där från barnens besök... var svårt att hålla tårarna tillbaka efter den presenten.
  • TigerLily
    Doldis skrev 2010-06-02 21:01:09 följande:
    Hej alla, var på psyk idag och fick påbörja Seroquel 50 mg. Hon ville börja med en låg dos på mig. Fick höra att jag överlappar mellan adhd och bipolär och hyfsat sannolikt emotionell störning och dissociation. Ett riktigt jävla psykfall med andra ord.

Ska föra stämningsdagbok enligt ett formulär, och inte avbryta behandlingen, utan "nu ska du göra som vi säger" för att citera min psykolog - dom spelade good cop (psykiatrikern, kvinna) och bad cop (psykologen, manlig), den senare lät mer som en rektor/lärare på utvecklingssamtal eller nåt. Dom tyckte att jag är så styrd av mina känslor att jag inte får låta dom bestämma precis allting längre, t ex om jag behagar gå till jobbet eller inte. Ah, det bara går runt i huvet på mig.

Suck.

Så nu hoppas jag att jag inte spyr av medicinen i vanlig ordning, jag brukar göra det av nya mediciner.
    haha du låter som mig typ!   Skämt åsido, men gud så jag känner igen mig...!!
  • TigerLily

hej alla, hoppas ni har det bra! Ja så bra det går att  ha iallafall.

Jag har nog kommit in i en hypo-period... satt igår i 4 timmar å gjorde sockerblommor till en tårta jag ska göra till skolavslutningen, sen har jag även anmält mig till en massa utbildningar i höst... nu väntar jag på paket (tok-shoppade från ebay, 26 auktioner:-O)

vill ha en bra sommar nu, hoppas hypern håller i sig och att min nya underbara pojkvän inte lessnar på mina ryck, antingen UPP eller ner.. hm,m...lagom va e de???

• TigerLily
    Stealth skrev 2010-06-14 20:37:36 följande:
    shit fick kontakt med en släkting från mammas sida idag, mamma som inte vill veta av mig, jag har inte haft kontakt med mamma/mormor/morfar på 6-8 år....

och jag skäms inte det är ju inte mitt fel.. men fan.. jag får tillbaka lite släkt... allt snurrar...
    Skaffa EGEN gillaknapp!
    Oj vad skoj! Eller hur känns det?
    Maia skrev 2010-06-13 08:12:36 följande:
    Hej på er. Hur går det?
    Idagär jag deprimerad och less. Vill ingenting och önskar att folk bara kunde låta mig va. 
    Igår ville jag allt utom att sova... tog en imovane.. men vaknade efter 3 timmar ca och är pigg som en nötkärna.. *suck* 
  • TigerLily
    Maia skrev 2010-06-15 05:59:25 följande:
    Lily,
    Jag däckade igår mellan halv 7 till halv 8 på kvällen. Sen vart jag jätte pigg och letade recept för dagen för både mat och bak. Sov dåligt men känner mig energisk. Tråkiga är bara att det saknas en del ingredienser till det jag vill göra så jag måste sitta snällt och vänta på att affären öppnar vid 8.
    Hoppas energin håller i sig hela dagen för det är så mycket som ska göras och som jag vill göra. Vet dock inte vilken ände jag ska börja i, tankarna är överallt på en ggn. 
    Åh jag ska nog oxå baka idag!!! Om jag orkar.. är lite trött nu, ska iallafall sola en stund med dottern. Ikväll ska jag försöka komma i säng i tid.. men det säger jag jämt.. å sen drar lixom hypern i mig igång och jag blir som en duracell istället och oftas får jag inte alls mycket vettigt gjort.
  • TigerLily

Kram på er alla fina kämpande människor! Jag har inte varit här på ett tag, men har mått ganska bra.. fast nu vet jag inte om jag mår FÖR bra--- e lite rädd att skena iväg som en häst som trampat i ett getingbo närsomhelst.

Börjar jag tänka för mycket på framtiden så får jag panik. Men ska försöka bara vara i NUET så mycket det går. Tror mina mediciner hjälper en del..kanske att jag måste höja dosen? Käkar fluoxetin 40 mg, concerta 27 mg och serequel 300 mg... känns lite läskigt dock att jag måste äta medeciner för att funka lixom, dumt att tänka så men så tänker jag då jag börjar må "bra" lixom.. å så snurrar jag in mig på det å mår sämre bara därför..

det här blev ett ego-inlägg. Sorry.

kram på er

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2